برای سرگیجه‌های اتفاقی، این گیاهان دارویی می‌توانند مفید باشند. ۱-ژینکو: در اروپا عصاره ژینکو برای درمان سرگیجه و بسیاری از ناراحتی‌های دیگر مصرف گسترده‌ای دارد. ۲-کرفس: دانه کرفس سابقه طولانی برای درمان سرگیجه در پزشکی سنتی چین دارد. ۳-کدومسمایی (تخم کدو مسمایی در تسکین سرگیجه موثر است.)
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بر اهمیت و جایگاه اتحادیه گیاهان دارویی و اولویت این سازمان در حمایت از آن برای تقویت نقش‌آفرینی و حضور مؤثر در زنجیره ارزش گیاهان دارویی تاکید کرد.
سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: ۲۰ هزار هکتار از دیمزارهای کشور در مناطق عشایری برای توسعه کشت گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد.
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، از آمادگی این سازمان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تخصصی گیاهان دارویی خبر داد و هم‌افزایی همه زیربخش‌های این حوزه را خواستار شد.
دبیر کارگروه تخصصی فناوری و کارآفرینی ستاد گیاهان دارویی گفت: ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی در تلاش است تا میزان خام فروشی گیاهان دارویی را کاهش دهد.
تربت حیدریه ـ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه گفت: یکی از برنامه‌های محوری امسال برندسازی گیاهان دارویی در قالب برگزاری تورهای گردشگری کشاورزی و طبیعت‌گردی است.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: باید شورای راهبردی گیاهان دارویی در کشور با مرکزیت وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده و از ظرفیت‌های سازمان تات استفاده شود.
گیاهان دارویی در تخصیص تسهیلات یارانه‌دار جزو اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: به زودی اداره کل گیاهان دارویی در وزارت جهاد کشاورزی راه‌اندازی می‌شود و در این اداره با انسجام قوی‌تری مسایل گیاهان دارویی دنبال خواهد شد.
التهاب و ورم حلق دارای دو حالت حاد و مزمن است. نوع حاد التهاب حلق غالبا با التهاب مجاری فوقانی تنفسی همراه می‌باشد وعلت آن عفونت‌های ویروسی یامیکروبی است. گیاهان زیر در رفع التهاب و ورم مخاط حلق و همچنین ناراحتی‌های ناشی از آن اثر درمانی دارند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به جایگاه اول ایران در سطح منطقه در تولید گیاهان دارویی ، بر افزایش سطح زیرکشت گیاهان دارویی به ۵۰۰ هزار هکتار در کشور تاکید کرد.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی کشور با مشارکت مردم، مسئولیت‌پذیری تولیدکنندگان و با داشتن یک برنامه استراتژیک تا سال ۱۴۰۵ باید به ۵۰۰ هزار هکتار برسد.
کنفرانس بین‌المللی نوآوری و فناوری تولید و فرآوری گیاهان دارویی ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
مشهد ـ معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی به لحاظ شرایط اکولوژیک منطقه ویژگی‌های خاصی برای رشد و توسعه ۵۰ گونه از گیاهان دارویی دارد.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی به لحاظ شرایط اکولوژیک منطقه ویژگی‌های خاص برای رشد و توسعه ۵۰ گونه از گیاهان دارویی دارد.
طرح پژوهشی بررسی مردم‌شناختی مصرف گیاهان دارویی، بر اساس اطلاعات عطاری‌های شهر زاهدان در پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری به انجام رسید.
دبیرستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی، فراورده‌های طبیعی و طب سنتی گفت: تجارت جهانی حوزه گیاهان دارویی ۱۵۰ میلیارد دلار است در حالی که سهم ایران از این حوزه کمتر از نیم درصد است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: بررسی ها نشان می دهد گیاهان دارویی تا دو درصد تولید ناخالص داخلی کشور را از آن خود کند.
ششمین دوره‌ نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی، فراورده‌های طبیعی و طب سنتی از امروز آغاز به کار کرده و تا سیزدهم آبان‌ماه در مصلی امام خمینی (ره) دایر است.
ششمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران، دهم تا سیزدهم آبان‌ماه در محل مصلی بزرگ امام خمینی تهران برگزار می‌شود.
خستگی مزمن در تمام بدن گسترش پیدا کرده و باعث کاهش فعالیت بدنی، توان و افت عملکرد فرد شده و در زندگی روزمره وی اختلال ایجاد می‌کند.
یک شرکت دانش‌بنیان فعال در صنعت گیاهان دارویی موفق به صادرات مواد استحصال شده از گیاهان دارویی به کشور ژاپن شد.
ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآوده‌های طبیعی و طب سنتی ۱۰ تا ۱۳ آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می شود.
ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآوده‌های طبیعی و طب سنتی ۱۰ تا ۱۳ آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می شود.
مشهد ـ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: بخش بزرگی از گیاهان دارویی در مشهد کشت می‌شود چرا که عمده مراکز فرآوری گیاهان دارویی در این شهرستان است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ