محسن یگانه تاکید کرد: با بالا رفتن نرخ بهره بانکی، نرخ بهره بدون ریسک افزایش می‌یابد. طبیعی است که نرخ بازده مورد انتظار آن کسی که روی سرمایه‌ها و یا دارایی‌های پرریسک سرمایه‌گذاری می‌کند هم افزایش می‌یابد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قیمت رهن خانه به شدت بالا رفته است به گونه ای که با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می توان یک واحد ۱۱۲ متری در محله سئول تهران رهن کرد.
امروز مطالبی همچون نرخ دلار بالا رفت، اخبار مهم بورس فردا ۹ مردادماه | فعالیت بورس کالا متوقف شد؟، تاثیرگذارترین نماد بر شاخص کل؟، اولین نشست خبری عرضه اولیه بمولد، رصد جریان پول‌های حقیقی ۸ مرداد ۱۴۰۲ | گروه کوچک بازار بیشترین ورود پول حقیقی را داشت!، برای فرزندان خود چه سهامی را بخریم؟، قیمت خودرو امروز ۸ مرداد ۱۴۰۲ + عکس؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
نیلی اعتقاد دارد: نحوه مقابله با تورم ذی نفعان بالا رفتن نرخ تورم را گسترده کرده، و کار به جایی رسیده که اگر کسی در وضعیت کنونی اقتصاد اوضاعش بهبود یابد، سوار بر تورم است. راه دیگری به غیر از تورم در وضعیت کنونی برای متمول و ثروتمند شدن افراد وجود ندارد.
تورم امروز ما چند ویژگی دارد، هر روز این تورم وجود دارد، همبستگی با نرخ ارز بسیار بالا و نامتقارن است یعنی ارز که می‌رود بالا تورم بالا رفته اما با پایین آمدن ارز پایین نمی‌آید.
محمد سعید احدیان: یک زمانی می‌گفتند که به خاطر فیلترینگ مشکلات داریم فیلتر کردیم و چندین ماه هم الان فیلتر بود، فرقی کرد؟ همچنان نرخ ارز را دارند کانال‌های تلگرامی پر قدرت‌تر از قبل بالا پایین می‌کنند، چون ما واتساپ را بستیم و مردم کوچ کردند به تلگرام، برخی به نرم‌افزار‌های داخلی رفتند خداروشکر، اما بخشی هم به تلگرام رفتند و قدرت تلگرام بیشتر شده است.
پرورش کانگورویی در اواخر دهه 1970 در بوگوتا، کلمبیا توسعه یافت و از همان جا به جهان معرفی شد. این روش مراقبتی پاسخی به نرخ بالای مرگ و میر در نوزادان نارس به شمار می رفت؛ میزان مرگ و میر میان نوزادان نارس در آن زمان تقریبا 70 درصد بود.
نتایج یک تحقیق از سوی موسسه تست آچتز، نشان می دهد که در ماه مارس سال جاری نرخ تورم در بلژیک از ۲۰ درصد عبور کرده است.
نرخ دلار در لبنان بازهم بالا رفت و لیره این کشور بزرگترین فروپاشی ارزش خود در تاریخ این کشور را شاهد است.
کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ۳ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ برای بازار سرمایه زمان خیلی خوبی خواهد بود، گفت: نباید صرفا بالارفتن نرخ ارز ملاک تصمیم‌گیری‌ ما برای خرید یا جابه‌جا کردن سهام در بازار سرمایه باشد چون تصمیم‌گیری در بازار سهام مبتنی بر اثر نرخ ارز بر خوراک شرکت‌ها و فروش آنها خواهد بود.
امروز مطالبی همچون خودروی ۷۰۰ میلیونی بازار کدام است؟، این خانواده‌ها ۲ میلیون تومان سهام می‌گیرند، نرخ دلار مرکز مبادله بالا رفت، پیش بینی بورس فردا | اصلاح شاخص کل تا کجا ادامه دارد؟، تحلیل گران برای طلا و بیت کوین چه قیمت‌هایی پیش بینی می‌کنند؟، خبر‌های مهم برای بورس فردا ۱۴ اسفند،  افزایش قیمت تایر بر کدام شرکت‌ها موثر است؟، نحوه معامله برای سرمایه‌گذاران خرد طلا در بورس چگونه است؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
افزایش نرخ یورو در ETS از کانال ۳۰ به ۴۱ هزار تومان در شرایطی است که در هفته‌های اخیر، افزایش‌های قابل توجه نرخ ارز در بازار‌های رسمی و غیررسمی باعث طرح این سوال شده است که آیا دولت از این مساله، سود می‌برد؟
افزایش نرخ یورو در ETS از کانال ۳۰ به ۴۱ هزار تومان در شرایطی است که در هفته‌های اخیر، افزایش‌های قابل توجه نرخ ارز در بازار‌های رسمی و غیررسمی باعث طرح این سوال شده است که آیا دولت از این مساله، سود می‌برد؟
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه افزایش تقاضا علت بالارفتن قیمت دلار است گفت: اگر افزایش نرخ دلار مدیریت نشود شاهد ابرتورم در کشور خواهیم شد.
فعالان بازار ارز عراق می‌گویند، با افزایش سخت‌گیری‌ها برای انتقال دلار به ایران، بسیاری از تجار و قاچاقیان ناگزیر شده‌اند تا نیاز ارزی خود را از بازار غیررسمی و آزاد تامین کنند و همین اقدام موجب تضعیف دینار عراق و بالا رفتن نرخ دلار شده است.
سرپرست امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی گفت: بالا رفتن قیمت دلار و قیمت کالاهای وارداتی باعث شد برای تهیه سمعک و ویلچر برقی از کشورهای دیگر دچار مشکل شویم.
در تاریخ ۲۰ فروردین ۹۷ روزنامه به حسین شریعتمداری نوشت: هرچند افزایش‌های افسارگسیخته و حیرت‌انگیزی که نرخ دلار در سال گذشته تجربه کرد، اخبار بالا رفتن این ارز‌ها را به یک موضوع پیش پا افتاده و معمولی تبدیل کرده اما در این مدت به قدری ارزش پول ملی کم شده که هیچ کسی نمی‌تواند در مقابل آن انگشت حیرت به دهان نگیرد.
این روزها اقتصاد ایران با خطر جدی افزایش نرخ بهره مواجه هستند و این در حالی است که با توجه به وضع فعلی اقتصاد، بنگاه های تولیدی و بورسی دیگر تحمل بالارفتن نرخ بهره را ندارند.
قیمت طلا امروز پنجشنبه بالاتر از سطح کلیدی ۱۷۵۰ دلار در هر اونس بود و پس از صورت‌جلسه آخرین جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا که نشان از افزایش آهسته‌تر نرخ بهره داشت، تثبیت شد.
قیمت طلا امروز (جمعه) با کاهش ارزش دلار افزایش یافت اما همچنان به اولین کاهش هفتگی خود در سه ماه اخیر ادامه داد زیرا سیگنال‌های بانک مرکزی ایالات‌متحده مبنی بر اینکه افزایش بیشتر نرخ بهره در راه است، کاهش یافته است.
اگرچه نرخ تورم در آمریکا طی هفته‌های اخیر کمی کاهش یافته، اما همچنان شاهد بالا رفتن قیمت‌ها در این کشور هستیم.
ماجرای نرخ دارو مانند فنری بود که طی حدود ۲۰ سال آن را دولت‌ها نگه داشته بودند و اجازه بالا رفتن به آن نمی‌دادند، اما همه می‌دانستند که این فنر دیر یا زود از جا در می‌رود.
آمارهای غیررسمی حاکی از آن است که نرخ تورم واقعی در ترکیه نزدیک به ۲۰۰ درصد است اما با این حال دولت اردوغان نسبت به بالا بردن نرخ بهره مقاومت می‌کند.
دانشمند با اشاره به اینکه ارز چند نرخی در نظام اقتصادی ایران فساد آور است، گفت: «تجربیات بیش از دو دهه‌ای موید این موضوع است که هرگاه ارز در ایران چند نرخی بوده است، از آن طرف فساد و رانت نیز به وجود آمده، نمونه عینی این موضوع هدر رفت منابع ملی در قضیه ارز ۴۲۰۰ تومانی است که در نهایت نیز بساط آن نیز جمع شد. البته باید به این نکته نیز اذعان داشت که از بین بردن نظام ارز چند نرخی در زمانی که اقتصاد کشور در ثبات قرار ندارد و تحریم‌ها فشار همه جانبه‌ای به کشور وارد می‌کند، عملا سخت و نشدنی است.»
معاملات بازار ارز در اولین روز هفته با روند افزایشی شاخص ارزی همراه شده است. این در حالی است که در بازار غیررسمی نیز نرخ دلار به مرز ۳۲ هزار تومان رسیده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ