۱۴ سند همکاری در زمینه‌های تجارت، انرژی، حمل و نقل، کشاورزی، فضا، صنعت، فرهنگ و آموزش بین قزاقستان و ترکمنستان امضا شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نخستین روز از مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا در بخش جاده در تایلند با کسب رتبه هفتم تیم ریلی ایران پیگیری شد.
معاون اول رئیس جمهور در نشست خبری مشترک با نخست وزیر قزاقستان گفت: تصمیم گرفته شد که مناسبات اقتصادی دو کشور را به سقف ۳ میلیارد دلار برسانیم.
تیم ملی کشتی آزاد برای شرکت در رقابت های قهرمانی آسیا 2023 راهی شهر آستانه قزاقستان شدند.
رئیس دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۲ تن از سران کشورهای مختلف بود. امیر قطر، روسای جمهور سوریه، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، ونزوئلا، روسیه، ترکیه و بلاروس و نخست‌وزیران عراق (دو بار) و ارمنستان در این سال به تهران سفر و با رئیس قوه مجریه ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.
معاهده آلماتی با حضور سران دولت‌های آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین به امضاء رسید و مهم این است که مجالس و پارلمان‌های کشور‌های عضو از جمله پارلمان آذربایجان این معاهده را به تصویب رساندند.
وزیر امور خارجه کشورمان در آستانه نوروز ١۴٠٢ با ارسال پیام‌های تبریک جداگانه به همتایان خود در کشور‌های حوزه نوروز شامل آذربایجان، ازبکستان، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، عراق، قرقیزستان، قزاقستان و هند، عید دیرین و کهن نوروز را به وزرای امور خارجه این کشور‌ها شادباش گفته و برای مردم این حوزه سالی سرشار از خوبی‌ها و شکوفایی مسئلت کرد.
تیم ملی بسکتبال ایران درحالی فردا آخرین دیدار خود در انتخابی جام جهانی را برگزار می‌کندکه نتیجه این دیدار و همچنین عملکرد قزاق ها در دیدار همزمان بااسترالیا، تکلیفش را برای صعود مشخص می‌کند.
تیم ملی بسکتبال ایران درحالی فردا آخرین دیدار خود در انتخابی جام جهانی را برگزار می‌کندکه نتیجه این دیدار و همچنین عملکرد قزاق ها در دیدار همزمان بااسترالیا، تکلیفش را برای صعود مشخص می‌کند.
پس از لغو برگزاری رقابتهای کشتی قهرمانی آسیا در هندوستان، رقابت برای کسب میزبانی این مسابقات بین کشورهای قزاقستان و بحرین وارد مرحله جدی‌تری شده است.
نخستین اجلاس بین المللی شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حمل و نقل ریلی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت کشورهای ازبکستان بلاروس، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان و قرقیزستان برگزار شد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش پروازهای ایران و قزاقستان خبر داد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران در زمینه خدمات مکانیزاسیون و خدمات فنی و مهندسی عملکرد خوبی داشته و می‌توانیم همکاری خوبی در این خصوص داشته باشیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در کشور قزاقستان گفت: ایران و قزاقستان تقویت روابط دوجانبه و استفاده از ظرفیت‌های دو کشور را با جدیت دنبال می‌کنند.
معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان ایران را مسیری مطمئن برای صادرات کالاهای قزاقستان دانست و اعلام کرد:حجم تبادلات تجاری ایران و قزاقستان به سه میلیارد دلار می‌رسد.
وزیر جهاد کشاورزی ایران و معاون نخست‌ وزیر و وزیر تجارت قزاقستان تفاهم‌نامه همکاری در زمینه کشاورزی، تجارت، صنایع ، لجستیک و ترابری و تبادل فناوری بین دو کشور را امضا کردند.
مربی تیم ملی واترپلوی ایران وضعیت ملی‌پوشان و برنامه تیم ملی ایران برای مسابقات آسیایی را شرح داد.
تیم ملی وزنه برداری مردان ایران امیدوار است در روز پایانی مسابقات آسیایی به عنوان نایب قهرمانی برسد.
رئیس‌جمهوری گفت: گرچه از حدود ۱۰ سال پیش روند سوآپ نفت بین ایران و قزاقستان آغاز شده بود، اما در ادامه به‌دلیل مشکلاتی متوقف شد و اکنون در سفر به این کشور توافق در این باره به دست آمد.
دوحه و آستانه در جریان سفر امیر قطر به قزاقستان چندین توافقنامه همکاری به امضا رساندند.
معاون اول رئیس جمهور گفت: با ظرفیت‌های موجود دو کشور ایران و قزاقستان سطح مبادلات تجاری تهران و آستانه می‌تواند به سرعت به سه میلیارد دلار برسد.
منابع اماراتی از رایزنی محمد بن زاید با نخست وزیر قزاقستان درباره موضوعات مختلف خبر دادند.
رئیس‌جمهور قزاقستان در حاشیه بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با رئیس‌جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان و سران دیگر کشور‌های عضو در شهر سمرقند ازبکستان آغاز بکار کرد. سران کشور‌های چین، روسیه، هند، ایران، ازبکستان، قزاقستان، بلاروس، ترکیه، آذربایجان، قرقیزستان، پاکستان، مغولستان، تاجیکستان و ترکمنستان در این اجلاس حضور دارند.
اکوسای سازمان بین المللی است که از یازده عضو شامل ایران، پاکستان، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، افغانستان، آذربایجان و قبرس شمالی تشکیل شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ