رؤسای جمهور روسیه، قرقیزستان و تاجیکستان در مورد مسائل مرزی میان بیشکک و دوشنبه گفتگو کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سران کودتای نظامی در نیجر از گروه واگنر برای مقابله با مداخله احتمالی گروه «اکواس» (اتحادیه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا) درخواست کمک کرده‌اند.
برخی رسانه‌ها آمریکایی با انتشار تصاویری ادعا کردند که فرمانده پیشین واگنر در نشست جاری سران روسیه- آفریقا در سن‌پیترزبورگ حضور دارد.
دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز از شرکت رییس‌جمهور این کشور در اجلاس سران بریکس به‌صورت برخط خبر داد.
وزیر خارجه برزیل اعلام کرد روسای جمهور روسیه و برزیل احتمالا در نشست آتی گروه «بریکس» در آفریقای جنوبی دیدار و درباره تحولات جهانی رایزنی خواهند کرد.
سران کشورهای گروه- ۷ امروز در نشست ویلینوس در بیانیه‌ای خصمانه در قبال مسکو اعلام کردند: دارایی‌های روسیه تا زمان پرداخت غرامت به اوکراین مسدود خواهد ماند.
نخست وزیر هند و رئیس جمهوران روسیه و چین در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، پیوستن ایران به این سازمان را تبریک گفتند.
روسیه اعلام کرد که نشست سران دمشق و آنکارا برای عادی سازی روابط دو کشور پس از تهیه «نقشه راه» در دستور کار قرار خواهد گرفت.
سران چند کشور آفریقایی برای شرکت در نشست اقتصادی سنت‌پترزبورگ وارد روسیه شدند.
رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی از موافقت روسای جمهور روسیه و اوکراین با پیشنهاد گفتگو با هیاتی از سران آفریقایی در زمینه صلح، در پایتخت‌های دو کشور خبر داد.
رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی از موافقت روسای جمهور روسیه و اوکراین با پیشنهاد گفتگو با هیاتی از سران آفریقایی در زمینه صلح، در پایتخت‌های دو کشور خبر داد.
معاهده آلماتی با حضور سران دولت‌های آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین به امضاء رسید و مهم این است که مجالس و پارلمان‌های کشور‌های عضو از جمله پارلمان آذربایجان این معاهده را به تصویب رساندند.
سران کشورهای قرقیزستان، لهستان، تاجیکستان، ازبکستان و روسیه در پیام‌های جداگانه‌ای فرارسیدن عید نوروز و سال جدید را به رئیس جمهور و مردم کشورمان تبریک گفتند.
سران آمریکا و اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند با اتخاذ تدابیر و اقداماتی مانع کمک کشورهای دیگر برای دورزدن تحریم‌ها علیه روسیه می‌شوند.
نخست‌ وزیر مجارستان از سران اتحادیه اروپا و نیز کشورهای عضو خواسته است تا درباره تبعات تحریم علیه روسیه بیاندیشند.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می گوید زمان دیدار بعدی رئیس جمهور این کشور با سران فراکسیون های پارلمانی این کشور اعلام خواهد شد.
سخنگوی دولت روسیه می‌گوید رئیس‌جمهور این کشور امسال برای سال جدید میلادی، پیام تبریک برای سران کشورهای غیردوست نخواهد فرستاد.
سخنگوی کرملین از رایزنی پوتین و همتای چینی وی در روزهای پایانی سال جاری میلادی خبر داد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد: نشست سران آمریکا و آفریقا تهدیدی برای همکاری میان مسکو و آفریقا نیست.
در بیانیه سران سه کشور در پایان نشست سوچی آمده است: روسیه، ارمنستان و آذربایجان بر تعهد خود به پایبندی به توافقات قبلی تاکید کردند.
رئیس جمهور روسیه با رد ادعای همتای فرانسوی خود علیه کشورش به سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان پیشنهاد برگزاری نشست سه‌جانبه در خصوص مناقشات قره باغ را ارائه کرد.
رسانه‌های روسیه اعلام کردند رئیس‌جمهور این کشور در تماس‌های تلفنی جداگانه با سران تاجیکستان و قرقیزستان، از آنها خواست از افزایش تنش‌های مرزی خودداری کنند.
بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان و سران دیگر کشور‌های عضو در شهر سمرقند ازبکستان آغاز بکار کرد. سران کشور‌های چین، روسیه، هند، ایران، ازبکستان، قزاقستان، بلاروس، ترکیه، آذربایجان، قرقیزستان، پاکستان، مغولستان، تاجیکستان و ترکمنستان در این اجلاس حضور دارند.
کاخ کرملین اعلام کرد رئیس‌جمهور چین در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگ‌های با رئیس‌جمهور روسیه دیدار خواهد کرد.
رئیس جمهور ترکیه از تلاش آنکارا برای برگزاری نشستی بین روسای جمهور روسیه و اوکراین به منظور حل بحران بین دو کشور خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ