رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی از موافقت روسای جمهور روسیه و اوکراین با پیشنهاد گفتگو با هیاتی از سران آفریقایی در زمینه صلح، در پایتخت‌های دو کشور خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کمیسیون اروپا قصد دارد تا در حمایت از اوکراین و در بحبوحه ضدحملات این کشور علیه روسیه، پیشنهاد کمک ۵۵ میلیارد دلاری به کی‌یف را مطرح کند.
وزارت خارجه اوکراین پیشنهاد صلح اندونزی مبنی بر برگزاری همه پرسی در کریمه و سایر مناطق تازه تصاحب شده توسط روسیه را رد کرد.
رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی از موافقت روسای جمهور روسیه و اوکراین با پیشنهاد گفتگو با هیاتی از سران آفریقایی در زمینه صلح، در پایتخت‌های دو کشور خبر داد.
وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد این کشور حاضر به مذاکره با روسیه تا پیش از خروج نیروهای روسی از خاک خود نیست.
وزیر خارجه روسیه می‌گوید که غرب برای حل مساله اوکراین تاکنون پیشنهاد جدی مطرح نکرده و لفاظی آنها درباره آماده بودن برای مذاکره و آماده «نبودن» مسکو، منشاء شیطانی دارد.
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که در صورت ایجاد یک کرویدور بشر دوستانه،امکان درمان و انتقال نظامیان مجروح روسیه و اوکراین فراهم می آید.
اگرچه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این پیام را دریافت و ابلاغ کرده است؛ اما صدا‌های مخالفی در طرف اوکراینی به گوش می‌رسد تا لحظه تنظیم این گزارش هنوز سخن رسمی‌ای از طرف اوکراینی مبنی بر پذیرش آتش‌بس وجود نداشته است. یک مشاور ارشد رئیس‌جمهور اوکراین و برخی دیگر از مقام‌های سطح بالای این کشور هم به سرعت این پیشنهاد را رد کرده و گفته‌اند تا وقتی نیرو‌های روسیه مناطق اشغالی اوکراین را ترک نکنند، آتش‌بس در کار نخواهد بود.
پس از اعلام آتش بس از سوی روسیه، مقامات مختلف اوکراینی این آتش بس را رد کردند.
کیسینجر تاکید کرد که در ماه خرداد آتش بسی را پیشنهاد کرده بود که بر اساس آن روسیه باید به خطوط قبل از تهاجم اسفند عقب نشینی کند. همچنین کریمه موضوع «مذاکره» خواهد بود. میخائیلو پودولیاک، دستیار رئیس جمهور اوکراین در پاسخ به اظهارات کیسینجر در تلگرام خود نوشت: «آقای کیسینجر هنوز قضیه را نفهمیده است... نه ماهیت این جنگ را و نه تأثیر آن بر نظم جهانی را. نسخه‌ای که وزیر خارجه پیشین خواستار آن است، اما می‌ترسد با صدای بلند بگوید، ساده است: با قربانی کردن بخش‌هایی از اوکراین و تضمین عدم تجاوز علیه سایر کشور‌های اروپای شرقی، با متجاوز مماشات کنید.».
رئیس جمهور اوکراین به کرملین پیشنهاد داد تا با خروج نیروهایش از این کشور، باعث توقف جنگ بین کی‌یف و مسکو پس از سال نو میلادی شود.
وزیر دفاع روسیه پیشنهاد استفاده از سیستم های تسلیحاتی پیشرفته را در عملیات ویژه در اوکراین مطرح و به آموزش ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره طی دو ماه اشاره کرد.
وزیر دفاع روسیه پیشنهاد استفاده از سیستم های تسلیحاتی پیشرفته را در عملیات ویژه در اوکراین مطرح و به آموزش ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره طی دو ماه اشاره کرد.
واتیکان پیشنهاد کرد تا در صورت تمایل روسیه و اوکراین، می تواند میزبان مذاکرات میان این کشورها باشد.
جانی اینفانتینو، رییس فدراسیون جهانی فوتبال، با اشاره به جنگ‌ روسیه و اوکراین، پیشنهاد کرد در طول یک ماه برگزاری جام‌جهانی اسلحه‌ها زمین گذاشته شود و عداوتی وجود نداشته باشد.
وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد دولت آمریکا از مدت‌ها قبل در جنگ اوکراین حضوری فعال دارد و اینکه واشنگتن دروغ می‌گوید که به مسکو پیشنهاد گفت‌وگو داده است.
وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد دولت آمریکا از مدت‌ها قبل در جنگ اوکراین حضوری فعال دارد و اینکه واشنگتن دروغ می‌گوید که به مسکو پیشنهاد گفت‌وگو داده است.
رئیس جمهور سابق آمریکا در ادعایی عجیب، پیشنهاد کرده که می‌تواند یک گروه مذاکره‌کننده را برای برقراری صلح بین روسیه و اوکراین، رهبری کند.
زلنسکی گفت که روسیه منشور سازمان ملل را تحقیر کرده و هرگونه پیشنهاد برای گفتگو را با «وحشی‌گری» جدید در میدان نبرد و دست زدن به تهدید‌های بزگ‌تر علیه اوکراین و جهان پاسخ می‌دهد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد جزییات طرح صلح ایران در مناقشه اوکراین و روسیه گفت: ایران در این زمینه پیشنهادات اجرایی ارائه کرد که دارای طبقه بندی است. در مورد مجموعه اتمی که در روسیه وجود دارد و لزوم عدم تکرار حادثه چرنوبیل که مربوط به امنیت مردم است، ایران اعلام کرد؛ حاضر است تجربیات خود در مسائل هسته‌ای و ایجاد منطقه امن هسته‌ای را در اختیار روسیه قرار دهد و همکاری‌های تخصصی بین دو کشور در این خصوص انجام شود. پیشنهاد ایران ابعاد بسیار گسترده‌ای داشت، در پیشنهاد ایران حضور نیرو‌هایی در مرز دو کشور از طرف سازمان‌های بین المللی پیش بینی شده است، تعهداتی نیز برای اروپا، آمریکا، روسیه و اوکراین تعیین شده است.
یکی از فرماندهان سابق ارتش روسیه گفت، روسیه می‌تواند با موشک‌های ابرفراصوت، انگلیس و جزایر اطراف را از روی نقشه محو کند. او گفت روسیه باید انگلیس را شکست دهد تا جنگ اوکراین خاتمه پیدا کند
رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین در لویو دیدار کرد. این دیدار در کاخ پوتوکی برگزار شد. شبکه تلویزیونی ترکیه‌ای "A Haber" با اشاره به دیدار سه‌جانبه میان آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین و رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهور ترکیه اعلام کرد: پیش بینی می‌شود که اردوغان در دیدار با زلنسکی در شهر لویو، برنامه‌ریزی یک دیدار میان رئیس جمهور اوکراین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را پیشنهاد دهد.
روسیه اعلام کرد پیشنهاد سوئیس برای نمایندگی از منافع اوکراین در روسیه و منافع مسکو در اوکراین را رد کرده زیرا دیگر سوئیس را کشوری بی‌طرف نمی‌داند.
رئیس جمهور ترکیه می گوید بحران فعلی میان روسیه و اوکراین تنها از طریق میز مذاکره قابل حل است.
ایگور کوروتچنکو، مجری برنامه گفتگو در شبکه یک روسیه گفت: گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد ۱۰۰۰۰۰ داوطلب کره شمالی آماده آمدن و شرکت در جنگ اوکراین هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ