معاون وزیر خارجه روسیه امروز در واکنش به سخنان «جان کربی» هماهنگ‌ کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: توافق هسته ای هنوز قابل دسترس است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی کرملین درباره تصمیم مسکو مبنی بر عدم تمدید توافق غلات، توضیحاتی ارائه داد.
مسکو به‌دنبال حمله تروریستی به پل کریمه، مشارکت در توافق غلات را به حالت تعلیق درآورد.
رئیس جمهور روسیه در نشست دیروز با هیئت آفریقایی که با هدف میانجی‌گری مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف راهی روسیه و اوکراین شده است، از توافقی پرده برداشت که کی‌یف به آن پایبند نماند!
بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده از سوی سفارت روسیه در تل‌آویو پس از چندین سال مذاکره قرار است روسیه کنسولگری خود را در بیت‌المقدس غربی احداث کند تا از آن برای نیاز‌های کنسولی خود بهره‌مند شود.
رئیس اداره دوم آسیایی در وزارت امور خارجه روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: پیش‌نویس توافق جامع مسکو- تهران در مراحل نهایی است.
شرکت کنندگان همچنین توافق کردند معاونین وزرای امور خارجه وظیفه ی طراحی نقشه راهی برای پیشبرد روابط میان ترکیه و سوریه با هماهنگی وزارتخانه های دفاع و روسای اطلاعاتی چهار کشور را بر عهده بگیرند.
سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد با توجه به شرایط فعلی، مسکو دید مثبتی نسبت به آینده توافق غلات ندارد.
وزیر دفاع ترکیه از برگزاری نشست سه‌جانبه درباره توافق غلات با حضور نمایندگان ترکیه، روسیه و اوکراین در پنجم ماه مه (۱۵ اردیبهشت) خبر داد.
معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز هشدار داد: اگر گروه- ۷ صادرات روسیه را ممنوع کند، مسکو توافق غلات را لغو می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد: به همه طرف‌ ها نه تنها به صورت شفاهی، بلکه از طریق یادداشت‌ های ویژه اطلاع رسانی شد؛ فدراسیون روسیه با تمدید قرارداد به مدت ۶۰ روز موافقت کرده است.
براساس توافق ۴۱۰ میلیون دلاری که میان ریاض و کی‌یف منعقد شده، عربستان بدون دریافت پول ۳۰۰ میلیون دلار محموله نفتی دراختیار اوکراین قرار می‌دهد و ۱۱۰ میلیون دلار نیز برای مصارف بشردوستانه به این کشور می‌دهد.
این معافیت‌های تحریمی که بخش باقیمانده از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است، اجازه ادامه همکاری هسته‌ای ایران و روسیه در سایت‌های هسته‌ای ایران همچون فردو و نیروگاه هسته‌ای بوشهر را می‌دهد. از این‌رو، منتقدان می‌گویند که با ارائه این مجوز دولت بایدن به تهران اجازه توسعه برنامه هسته‌ای‌اش را می‌دهد و به مسکو نیز امکان بهره‌مندی اقتصادی از طریق تجارت با سازمان‌های تحت کنترل دولت، همچون روس اتم را می‌دهد.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با سامح شکری، همتای مصری خود از توافق اولیه بر سر پیوستن ایران به مذاکرات سه جانبه روسیه، ترکیه و سوریه خبر داد.
اولیانوف روز جمعه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: «معاونان وزرای خارجه روسیه و ایران، آقایان سرگئی ریابکوف و علی باقری کنی امروز در مسکو دیدار کردند تا دورنمای اجرای کامل برجام را بررسی کنند.»
خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز اعلام کرد: پیشنهاد تمدید توافق غلات را به مسکو ارائه کردیم.
سفارت روسیه در عراق اعلام کرد که مسکو و بغداد آماده امضای توافقنامه همکاری در زمینه فناوری های مسالمت آمیز هسته ای هستند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اشار به اقدام خصمانه کی یف علیه مسکو، اعلام کرد: اروپا از نقش سازمان ملل و ترکیه در قبال تصمیم روسیه برای بازگشت به ابتکار غلات قدردانی می کند.
رئیس جمهور روسیه به ماکرون گفت که اتحادیه اروپا نباید در خصوص ارسال مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه به آفریقا و خاورمیانه مانع تراشی کند.
وزیر امور خارجه روسیه امروز در مصاحبه ای اعلام کرد: تاخیر در مذاکرات میان مسکو و کی یف امکان دستیابی به توافق را پیچیده می کند.
دولت روسیه اعلام کرد در واکنش به تحریم‌های ژاپن علیه مسکو و حمایت این کشور از اوکراین، توافق پیشین دو کشور بر سر جزایر مورد مناقشه کوریل را فسخ کرده است.
«ایوان نِچایف» معاون سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) گفت: «از دیدگاه مسکو، همه تناقضات در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای [ایران] قابل حل بوده و دستیابی به یک نتیجه مثبت، کاملا ممکن است».
معاون نخست وزیر روسیه گفت: مسکو و آنکارا، با بررسی صادرات گاز به ترکیه، توافق کردند که بخشی از پول آن را به روبل پرداخت شود.
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد یکشنبه ادعا‌ها درباره رد پیش‌نویس توافق در مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ایران را توسط پکن و مسکو را تکذیب کرد.
مهدی سلطان‌محمدی کارشناس بخش مسکن در مورد اخذ مالیات از خانه‌های خالی بیان داشت: با توجه به اینکه شناسایی خانه‌های خالی مشکل است، استفاده از این ابزار مالیاتی تاثیر بسیار کمی دارد، در حالیکه سامانه ملی املاک و اسکان برای این کار طراحی شده، اما با توجه به کارایی این سامانه نمی‌توان انتظار داشت که خانه‌های خالی به طور کامل شناسایی شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ