دولت روسیه اعلام کرد در واکنش به تحریم‌های ژاپن علیه مسکو و حمایت این کشور از اوکراین، توافق پیشین دو کشور بر سر جزایر مورد مناقشه کوریل را فسخ کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بنا به گفته یک منبع آگاه، ترکیه و روسیه ممکن است در ماه جولای مذاکراتی را با محوریت توافق غلات برگزار کنند.
روسیه به عنوان یکی از ۵ عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد که حق وتو دارد، یکی از قدرت‌های تعیین کننده در ساختار نظام بین المللی بوده و طبیعتا نقش روسیه در هزاره سوم در تحولات بین المللی و منطقه ای، به ویژه در حوزه اوراسیا برجسته‌تر شده است. طبیعی است که این کشور همچنان تلاش دارد در موضوعات مهم بین المللی نقش ایفا کند، البته جایگاه روسیه بعد از عملیات ویژه در اوکراین، با جایگاه این کشور، پیش از جنگ کاملا متفاوت است.
بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده از سوی سفارت روسیه در تل‌آویو پس از چندین سال مذاکره قرار است روسیه کنسولگری خود را در بیت‌المقدس غربی احداث کند تا از آن برای نیاز‌های کنسولی خود بهره‌مند شود.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و باشگاه همگرایی کریدور شمال- جنوب به سرپرستی نماینده رئیس جمهور روسیه، بر سر ساخت و خرید ۲۰ فروند کشتی جنرال کارگو توافق کردند.
روسای گمرکات ایران و روسیه در نشستی مشترک در تهران بر تسهیل تجارت و توسعه ترانزیت بین دو کشور توافق کردند.
وزیر امور خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان از توافق حاصل شده بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط فیمابین استقبال کرد.
مقامات روسیه و سازمان ملل در ژنو درباره پیشرفت توافق غلات گفتگو می‌کنند.
عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین به توافق اخیر میان تهران و ریاض واکنش نشان داد.
سران آمریکا و اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند با اتخاذ تدابیر و اقداماتی مانع کمک کشورهای دیگر برای دورزدن تحریم‌ها علیه روسیه می‌شوند.
رئیس جمهور روسیه لایحه مربوط به استرداد مجرمان با سوریه را به دومای این کشور ارسال کرد.
چین و روسیه برای مقابله با هر گونه تهدیدات یکجانبه و تلاش برای چندقطبی شدن جهان توافق کردند.
قالیباف با اشاره به ضرورت توجه به فرصت‌ها گفت: پس از ورود به هر پدیده و اتفاقی، فرصت‌ها و تهدید‌هایی به وجود می‌آید و درست این است که مسئولان دو کشور، پارلمان‌ها، دولت‌ها و ملت‌ها بتوانند به نوعی عمل کنند که حداکثر استفاده از فرصت‌ها شود و تهدید‌ها نیز به فرصت تبدیل شود، در غیر این صورت فرصت‌ها را از دست می‌دهیم و همچنین فرصت‌ها به تهدید تبدیل خواهند شد.
معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به مواضع ضدروسی دولت ژاپن در جنگ اوکراین تأکید کرد با روند کنونی توکیو، عملا گفت‌وگوها برای انعقاد توافق بر سر جزایر موردمناقشه غیرممکن است.
وزرای دفاع روسیه، ترکیه و سوریه با تشکیل کمیسیون سه جانبه تلویزیون موافقت کرده اند.
طبق توافق ایران و روسیه و امضای سند مهمی در زمینه توسعه همکاری‌های مشترک، طرفین بر طراحی و ساخت مشترک ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی و ایجاد زیر ساخت‌ها توافق کردند.
اولیانوف روز جمعه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: «معاونان وزرای خارجه روسیه و ایران، آقایان سرگئی ریابکوف و علی باقری کنی امروز در مسکو دیدار کردند تا دورنمای اجرای کامل برجام را بررسی کنند.»
سفارت روسیه در عراق اعلام کرد که مسکو و بغداد آماده امضای توافقنامه همکاری در زمینه فناوری های مسالمت آمیز هسته ای هستند.
مقامات روسیه می‌‎گویند توافق‌نامه غلات از اهداف اصلی خود یعنی مقابله با بحران غذایی در جهان دور شده و زمینه‌ای را برای حمله هوایی به ارتش روسیه ایجاد کرده است.
کشورهای گروه هفت و استرالیا از دستیابی به توافق برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه خبر دادند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در سخنانی تصریح کرد: انگلیس و اوکراین عاملان توقف توافق غلات هستند.
مقامات امنیتی چین و روسیه توافق کردند که همکاری‌های نظامی در زمینه رزمایش‌های مشترک افزایش یابد و تماس‌های بین مقامات ارشد نظامی دو طرف نیز تقویت شود.
وزیر امور خارجه روسیه امروز در مصاحبه ای اعلام کرد: تاخیر در مذاکرات میان مسکو و کی یف امکان دستیابی به توافق را پیچیده می کند.
معاون نخست وزیر روسیه گفت: مسکو و آنکارا، با بررسی صادرات گاز به ترکیه، توافق کردند که بخشی از پول آن را به روبل پرداخت شود.
مهدی سلطان‌محمدی کارشناس بخش مسکن در مورد اخذ مالیات از خانه‌های خالی بیان داشت: با توجه به اینکه شناسایی خانه‌های خالی مشکل است، استفاده از این ابزار مالیاتی تاثیر بسیار کمی دارد، در حالیکه سامانه ملی املاک و اسکان برای این کار طراحی شده، اما با توجه به کارایی این سامانه نمی‌توان انتظار داشت که خانه‌های خالی به طور کامل شناسایی شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ