رئیس شورای عالی سیاسی یمن کشورهای متجاوز به این کشور را به قبول مطالبات برحق و عادلانه که می تواند تاثیر مثبت زیادی در کمک به تحقق صلح و پایان جنگ و حل پرونده های متعدد منجر گردد، فرا خواند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای هتک حرمت قرآن در دانمارک را محکوم کرد و خواستار اقدامات ملموس و کارآمد کشورهای عربی و اسلامی در قبال آن شد.
دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، اعلام کرد که کشورهای مسلمان در سراسر جهان باید به جای صدور بیانیه، کشور سوئد را تحریم سیاسی و اقتصادی کنند.
حجت الاسلام سعیدی، اشاره‌ای به حضور پررنگ ایران اسلامی در حل بحران‌ها و مشکلات کشور‌های مسلمان داشت و توضیح داد: برخی‌ها از فلسفه حضور ما در سوریه و یمن و آمریکای لاتین و دیگر نقاط بی اطلاع بوده و بر این حضور خرده می‌گیرند، در حالیکه برای گسترش اسلام و جهانی شدن این دین آسمانی نیاز به حضور مسلمانان در سراسر دنیا است.
وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که نفوذ گسترده آمریکا در اتحادیه عرب باعث انحراف این اتحادیه از مسیر اصلی خود شده و کشورهای عربی باید برای اصلاح آن اقدام کنند.
عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که بیانیه صادره از سوی نشست سران کشورهای عربی در جده، منعکس کننده واقعیت نیست و کشورهای متجاوز به یمن، خواهان صلح در این کشور نیستند.
علی القحوم،عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: آثار مثبت توافق با عربستان، بازتاب‌های مثبتی بین کشورهای منطقه داشته است و امنیت منطقه مرهون امنیت یمن است.
وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که کشورهای متجاوز حسن‌نیت ندارند و با اعلام آتش‌بس به دنبال بازسازی صفوف نیروهای خود هستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در حاشیه دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی در دیدار خانواده شهید ایرلو گفتند: خدا انشاءالله مرحوم آقای ایرلو را درجاتش را عالی کند.
رئیس هیأت مذاکره کننده یمن از عدم جدیت کشورهای متجاوز در خصوص تحقق صلح در یمن انتقاد کرد.
شورای عالی سیاسی یمن خواهان منع واردات کالا از کشورهایی شد که اجازه هتک حرمت قرآن کریم را می‌دهند.
رئیس شورای عالی سیاسی جبنش انصارالله یمن تاکید کرد که هر گونه حضور نظامی آمریکا یا سایر کشورها در یمن اشغالگری به حساب می آید.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو دو روز پیش گفته بود نیاز‌های تسلیحاتی اوکراین فراتر از سطح تولید صنایع دفاعی کشور‌های غربی است. وی افزوده بود که اوکراین سریعتر از آنچه متحدانش برای تامین سلاح در توان دارند مجبور به مصرف مهمات و سلاح می‌شود.
کنعانی گفت کشورهایی که به صورت آشکار و در قالب معاملات نظامی از طریق فروش سلاح و کمک های اطلاعاتی به کشورهای متجاوز به یمن و کمک به محاصره ضد انسانی علیه مردم این کشور دخالت و مسئولیت مستقیم دارند، در جایگاهی نیستند که به دیگران اتهام بزنند.
هماهنگ کننده جبهه ملی مقاومت علیه اشغالگران  و متجاوزان در یمن گفت: تحرکاتی از سوی کشورهای ائتلاف سعودی و اشغالگران برای کشاندن نبرد به داخل حضرموت وجود دارد.
منابع وابسته به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از سفر فرستاده امریکا در امور یمن به دو کشور عضو این شورا خبر دادند.
عضو هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که بیانیه های کشورهای غربی در خصوص یمن تلاشی در راستای افزایش تنش و از سرگیری جنگ در این کشور است.
دولت نجات ملی یمن با هشدار به ائتلاف متجاوز سعودی اعلام کرد کشورهای عضو این ائتلاف به حقوق مردم یمن احترام گذاشته و نفت آنان را سرقت نکنند.
رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن با اعلام رسمی پایان آتش بس گفت که علت تمدید نشدن آتش بس لجاجب ورزی کشورهای متجاوز در مقابل مطالبات انسانی و حقوقی ملت یمن بود.
هشام شرف تاکید کرد که شورای امنیت نباید به سکویی بین المللی برای توجیه و مشروعیت بخشیدن به اهداف و سیاست های کشورهای متجاوز به یمن تبدیل شود.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن به سرمایه گذاران درباره ادامه کار در عربستان سعودی و امارات به عنوان کشورهای متجاوز هشدار داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای واهی و تکراری وزیر امور خارجه مغرب که مدعی دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی یمن و کشورهای عربی شده بود را رد کرد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن به شرکت های نفتی فعال در امارات و عربستان هشدار داد که وضعیت خود را تنظیم کرده و این کشورها را ترک کنند.
دولت نجات ملی یمن به همه کشورهای عضو سازمان ملل اعلام کرد که هر گونه توافق با کشورهای عضو ائتلاف متجاوز یا دولت دست نشانده باطل و ملغی است.
نماینده آمریکا در امور یمن، به منظور رایزنی درباره آتش این کشور به کشورهای عمان، عربستان و امارات سفر می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ