مشهد ـ سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: مسیر شرکت‌های دانش بنیان باید از بازار بگذرد و این اقدام به عنوان بزرگترین کمک به این شرکتها با کمک بخش خصوصی انجام خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مسیر رشد شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و نوآور و حضور شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان فناور به عنوان بازوی اصلی توسعه فناوری در صنعت بزرگ‌ترین اقدام اصلاحی در جهت تحول اکوسیستم اقتصاد دانش‌بنیان و تکمیل زنجیره ارزش در صنایع بزرگ کشور و حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن اقتصاد ملی است.
براساس آمار اعلامی نیروهای کلیدی و متخصص 67 درصد شرکت های دانش بنیان، وارد فرآیند مهاجرت شده‌اند.
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در ۳۷ رویداد برگزار شده، ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد میان شرکت‌های دانش بنیان و صنایع منعقد شده است.
یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با حرکت در مسیر تولید ماشین‌آلات حفاری، زمینه را برای پیشرفت صنایع مرتبط به کمک تجهیزات داخلی فراهم کرده است.
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران بر حفظ و ارتقای پایداری تولید گاز با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد.
رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی درباره آمار فعالیت بانوان در شرکتهای دانش بنیان گفت: ۱۲ درصد مدیر عاملان شرکتهای دانش بنیان بانوان هستند.
رئیس کل گمرک با بیان اینکه ۷۰ درصد اظهارنامه شرکت های دانش بنیان از مسیر سبز گمرکی ترخیص می‌شود، گفت: این شرکتها امسال ۳۷ میلیون دلار صادرات و ۳۰۸ میلیون دلار واردات داشته اند.
مدیر امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی گفت:اگر روش‌های شرکت‌های دانش بنیان برای احیای چاه‌های نفت موثر باشد، می‌توان در گام بعدی از ظرفیت آن‌ها برای چاه‌های گازی هم استفاده کرد.
مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز از خودکفایی ساخت ۱۷۰ قلم کالا و تجهیزات فنی با استفاده از تخصص نیروهای جوان و متخصص منطقه و بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی خبر داد.
مدیر کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدینو از ایجاد یک صندوق خطرپذیر (VC) فناوری نوظهور دیجیتال و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ ها در بیش از ۷ حوزه فناوری در این کارخانه خبر داد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: می‌توان در نیروگاه‌ها و سایر صنایع از مازوت بهره برد. این امر می‌طلبد تا از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این مسیر استفاده شود.
مدیر مجتمع مس شهربابک با اشاره به برگزاری گردهمایی «مسینو» گفت: نیازهای فناورانه مجتمع مس شهربابک می‌تواند فرصتی بزرگ برای شرکت‌های دانش‌بنیان کشور باشد.
در شرایط حساس کنونی به چنین ظرفیت‌های نیاز داریم و باید مانع از ناامیدی و سوق دادن نخبگان به مهاجرت شویم. در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی و انواع چالش‌های بیرونی قرار دارد و دشمنان نظام از هر سو برای نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان نقشه می‌کشند، نباید یک مجموعه دولتی از داخل کشور به آن‌ها صدمه بزند.
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران بر میدانی‌ عمل کردن شرکت‌های فناور تأکید کرد و حرکت صنعت گاز در مسیر هوشمندسازی را از جمله اقدام‌های ارزشمند در عرصه فناوری دانست.
مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق و سازمان ملی استاندارد با همکاری یکدیگر از تدوین و دریافت استانداردهای ملی و بین‌المللی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنند.
مدیر مرکز همکاری‌های فناورانه دانش‌بنیان ایران‌خودرو از ایجاد امکان بهره‌برداری از نتایج همکاری‌های فناورانه ایران خودرو با شرکت‌های دانش‌بنیان توسط سایر خودروسازان خبر داد.
یک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نقش فعالان زیست بوم نوآوری در کشور را ایجاد یک مسیر میانبر برای توسعه متوازن و پایدار کشور توصیف کرد.
مدیر شبکه آموزش گفت: شرکت‌های دانش بنیان می توانند در شبکه آموزش اقدامات خود را معرفی می‌کنند؛ نحوه چگونگی ارائه خدمت و ویژگی خدمات دانش بنیان خود را بدون نام بردن شرکت توضیح دهند.
مدیر گروه خودرویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در رویداد فناورانه خودروهای آینده از شرکت‌های دانش بنیان در راستای انعقاد تفاهم نامه یا قرارداد به میزان یک سوم حمایت می‌کنیم.
وزیر اقتصاد گفت: ما به دنبال مسیر تخصصی هستیم تا شرکت‌های دانش‌بنیان از گمرک تخصصی خودشان، کالاهای مورد نیازشان را ترخیص کنند.
مدیر پنجمین نمایشگاه کشاورزی آیفارم گفت: برای اولین بار در برگزاری نمایشگاه‌های کشاورزی، فضایی به صورت مستقل به شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه‌های مرتبط اختصاص داده شده است.
مدیر آموزش، فناوری و پژوهش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بر ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان در رفع نیازهای صنعتی کشور تاکید کرد.
مدیر کریدور فناوری تا بازار و مجری طرح «باشگاه صادرات دانش بنیان» معاونت علمی گفت:در صدد هستیم که شرکتهای دانش بنیان با پتانسیل صادراتی را رتبه بندی کنیم تا برند ملی در این زمینه ارتقا یابد.
مدیر پایگاه جهانی منزل باستانی فارس بر استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان در زمینه میراث فرهنگی تاکید کرد و گفت: پژوهش در محوطه‌های باستانی می‌تواند به شرکت‌های دانش بنیان واگذار شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ