سخنگوی کرملین اعلام کرد اگر اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد تعرفه برای واردات نفت روسیه اعمال کند، خریداران ناچار خواهند بود پول بیشتری برای نفت پرداخت کنند یا دنبال تامین از منابع دیگر باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک روزنامه عراقی به خلف وعده‌های آمریکا در تجهیز ارتش عراق به سلاح‌های خریداری شده اشاره کرد و نوشت که واشنگتن بیشتر تمایل دارد این قراردادهای تسلیحاتی حالت صوری داشته باشند.
در حالی که تعدادی از کشورها از طریق «دلارزدایی» به سمت خلاصی از هژمونی آمریکا حرکت می کنند، پاکستان نخستین محموله نفت روسیه را با پرداخت یوان چین خریداری و وارد کرد.
روسیه با گرفتن سهم بازار متحدان انرژی خود در آسیا، مشتریان نفتی پیدا کرده است تا آنها را جایگزین خریداران اروپایی کند که دریافت انرژی این کشور را تحریم کرده‌اند.
در حالی که کشورهای گروه ۷ قرار گذاشته بودند تا نفت روسیه را حداکثر با سقف قیمتی تعیین شده خرید کنند اما یکی از همین کشورها نفت روسیه را بالاتر از رقم تعیین شده خریداری کرده است.
نیویورک میزان زیاد غیرمعمولی بنزین و دیزل از هند خریداری کرده که به بزرگترین مشتری نفت تحت تحریم روسیه تبدیل شده است.
وزیر نفت پاکستان اعلام کرد که کشورش تا آوریل آینده نفتی را که با ارز غیر دلار از روسیه خرید کرده است، دریافت می‌کند.
طی ماه های گذشته افزایش بی رویه قیمت دلار موجب شد تا بازار مسکن در رکود قرارگیرد و خریداران و فروشندگان را در بلاتکلیفی کامل قرار داده است.
دکتر صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بسیار اشتباه بزرگی است که امروز به دلیل اینکه به چین نفت می‌فروشیم و بسیاری از کشور‌های دیگر از ایران نفت خریداری نمی‌کنند، عکس العمل جدی نسبت به اظهارات رییس جمهور چین درباره تمامیت ارضی جمهوری اسلامی نداشتیم و ضروری است که رییس جمهور و وزارت خارجه جبران کنند و به صورت جدی به چین تذکر دهند.
گزارش ها حکایت از آن دارد که هند همچنان بزرگترین خریدار نفت روسیه است.
نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین نوشت: اروپا روسیه را به عنوان صادرکننده اصلی انرژی از دست داد تا بتواند گاز طبیعی مایع آمریکا را به قیمت بسیار بالاتری خریداری کند؟
علی‌رغم تحریم‌های آمریکا و کشورهای اروپایی علیه مسکو، داده‌ها و اطلاعات جدید نشان می‌دهد در ماه جاری میلادی هند بیشترین نفت وارداتی خود را از روسیه خریداری کرده است.
پوتین می گوید اروپا پس از تکمیل ساخت هاب گازی در ترکیه، خریدار گاز روسیه خواهد شد.
آمارهای اداره کل گمرک چین نشان می‌دهد که صادرات نفت روسیه به این کشور در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد کرده است.
آمارهای اداره کل گمرک چین نشان می‌دهد که صادرات نفت روسیه به این کشور در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد کرده است.
وزیر دارایی پاکستان اعلام کرده است که احتمال دارد نفت روسیه را با تخفیف خریداری کند.
اسماعیل دمیر رئیس موسسه صنایع دفاعی ترکیه اعلام کرد: در صورتی که قرارداد ترکیه و آمریکا در زمینه خرید جنگنده های اف ۱۶ شکست بخورد، برای خرید جنگنده های سوخو ۳۵ از روسیه تلاش خواهیم کرد.
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره ادعای آمریکا و انگلیس مبنی بر این که روسیه از ایران پهپاد خریداری کرده است تا در جنگ اوکراین از آن‌ها استفاده کند، گفت: من مایلم از آن‌ها بخواهم که یا مدرکی در این زمینه ارائه کنند یا تصدیق کنند که اطلاعات ناموثق منتشر می‌کنند.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اقدام مسکو به خریداری تسلیحات نظامی از کره شمالی را رد و آن را خبر جعلی خواند.
یافته‌های جدید اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که با طولانی‌شدن جنگ اوکراین، روسیه خمپاره و موشک‌های بیشتری به ارزش میلیون‌ها دلار از کره شمالی خریداری می‌کند.
گروه هفت قرار است سقف قیمتی را به منظور کنترل خرید نفت از روسیه وضع کند و از کشورهای خریدار نفت روسیه خواسته است تا این سقف قیمتی را رعایت کنند.
در حال حاضر مشخص نیست که آیا فدراسیون روسیه این پهپاد‌ها را خریداری خواهد کرد یا خیر، اما در روز‌های گذشته چند عکس باکیفیت از سلاح‌های زیر بال این پهپاد و دیگر پهپاد‌های ایرانی در فضای مجازی به بیرون درز کرد که فرصت صحبت در مورد آن‌ها را می‌دهد.
به نظر می‌رسد که شرکت آمریکایی آپولو که به دنبال خرید بخشی از سهام منچستریونایتد است با ولادیمیر پوتین و دولت روسیه در ارتباط است
روس‌ها تنها ظرف مدت ۵ ماه ۱۲ تن شمش و سکه طلا خریداری کرده‌اند و دولت آن کشور انتظار دارد تقاضای بالقوه به ۵۰ تن در سال برسد.
قیمت محموله های تک گرید نفتی اسپوی (ESPO) روسیه به مقصد آسیا در پی تقاضای بالا از سوی خریداران بزرگی نظیر هند و چین و کاهش نگرانیها نسبت به تحریمهای احتمالی، از رکورد پایین اخیرش بهبود یافت.
نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفت: در تمام دنیا رصد حساب‌های بانکی انجام می‌شود، در حالی که این موضوع در کشورمان بسیار دیر انجام شده است، از سویی این کار باعث می‌شود که بسیاری از فساد‌هایی که رخ می‌دهد مقدار آن با کاهش روبرو شود، به نوعی می‌توان گفت انجام این کار بسیار مهم این است، زیرا شفافیت را در صحنه اقتصادی حاکم می‌کند و بسیاری از اقدامات مخرب انجام نخواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ