در طول ۲۰ سال اخیر اطلاعات زمین شناسی در منطقه اقتصادی مختص به لبنان که مساحتی بالغ بر ۲۲ هزار و ۷۳۰ کیلومتر مربع دارد، نشان می دهد که در این منطقه، ۲۵ تریلیون متر مکعب گاز وجود دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده سابق پارلمان لبنان اعلام کرد که سلاح جدید دشمن تلاش برای ایجاد فتنه داخلی در لبنان و فشار اقتصادی به این کشور است.
نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان به موضع‌گیری درباره مشکلات اقتصادی در این کشور پرداخت.
دلایل داخلی و بحران اقتصادی تنها بخشی از مشکلات لبنان است و برای درک ابعاد ناامنی در این کشور، باید عامل مهمی به نام نقش رژیم صهیونیستی نیز مور توجه قرار بگیرد.
وزیر اقتصاد لبنان، از نواف الاحمد الصباح، امیر کویت درخواست کرد تا سیلوهای گندمی را که در انفجار بندر بیروت ویران شده بود، بازسازی کند.
در حالی که سایه بحران سیاسی و اقتصادی بر سر لبنان ادامه دارد، رئیس بانک مرکزی که متهم به پرونده‌های بزرگ فساد مالی است پس از ۳۰ سال بالاخره از منصب خود کنار می‌رود.
یک روزنامه عبری زبان با اشاره به اوضاع وخیم سیاسی و اقتصادی در اراضی اشغالی، اذعان کرد که نظریه دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص تشبیه رژیم صهیونیستی به خانه عنکبوت، درست از آب درآمده است.
وزیر امور خارجه کشورمان در جریان دیدار با نخست وزیر پیشبرد امور لبنان بر ضرورت گسترش مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف خصوصاً در بخش همکاری‌های اقتصادی - تجاری تاکید کرد.
یکی از مقامات لبنانی درباره وخامت اوضاع در این کشور به شدت هشدار داد.
دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اوضاع اقتصادی لبنان تصریح کرد: با توجه به اوضاع اقتصادی و معیشتی دشوار و جهش قیمت دلار، دولت نمی تواند بگوید که نمی تواند کاری انجام دهد.
لبنانی ها به وخامت اوضاع اقتصادی و معیشتی و نرخ بالای دلار در برابر لیره اعتراض کردند و با نیروهای امنیتی این کشور درگیر شدند.
رسانه‌های لبنانی از درگیری نیروهای امنیتی این کشور با شهروندان معترض به اوضاع اقتصادی که قصد ورود به مقر نخست‌وزیری را داشتند، خبر دادند.
مدیر هیأت تحریریه روزنامه مطرح لبنانی تاکید کرد که فشارهای اقتصادی آمریکا علیه لبنان برای تغییر افکار عمومی مردم این کشور نسبت به مقاومت لبنان هرگز موفق نخواهد بود.
بحران اقتصادی لبنان که در سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شد هم چنان باعث بدبختی بیش‌تر لبنانی‌ها می‌شود. سوء مدیریت گسترده وجوه، فساد و کنترل سرمایه توسط موسسات مالی لبنانی باعث شده که اکثر مردم لبنان نتوانند به موجودی پس انداز خود در بانک‌ها دسترسی داشته باشند.
نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت: لبنان این روزها با شرایط سختی دست و پنجه نرم می کند. ما در معرض توطئه های خارجی قرار داریم.
به دنبال اوضاع نابسامان اقتصادی در لبنان، شماری از مردم این کشور تعدادی بانک را در لبنان به آتش کشیدند.
کشور‌های هدف امریکا از نگاه گاوچران‌های امریکایی یا باید چپاول کشور و نقض حاکمیت آن را با آغوش باز بپذیرند یا باید ویرانی و نابودی و کشتار و تحریم و سازمان‌های تروریستی امریکاساخت، را تحمل کنند. قبلاً نیز تشریح شده که مدل مهار و براندازی، فشار و مجبورسازی در ایران، عراق، سوریه و لبنان که فاز جدید آن از سال ۹۸ آغاز شد، ارکان یکسانی دارند و طمع‌ورزی و زورگویی امریکا، انتها و پایانی ندارد.
عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: بحرانهای اقتصادی و معیشتی روند فزاینده پیدا کرده است و کشور از اوضاع بد به سمت بدتر حرکت می کند.
هرچند این تصمیمات محدود به دو کشور اروپایی می‌شود، اما همین هم نشانگر آن است که جنگ اقتصادی میان ایران و غربی‌ها وارد فاز جدیدی شده است و که شدت و حدت بسیار بالاتری دارد. چراکه از دست دادن بازار‌های عراق، سوریه و لبان قطعا اقتصاد ایران را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد
معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که بهبود اوضاع اقتصادی این کشور در گرو انتخاب رئیس جمهور است.
به دلیل محدودیت های مالی خانواده های لبنانی تامین هزینه تهیه ناهار فرزندان شان در مدرسه به طور فزاینده ای با چالش مواجه شده است.
شیخ حسن البغدادی عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان اعلام کرد: تحولات منطقه و تنش ها و بی ثباتی و تحریم اقتصادی بخشی از سیاست آمریکاست.
میشل عون رئیس جمهور لبنان امروز دوشنبه درباره آخرین تحولات مربوط به توافق ترسیم مرزهای دریایی با تل آویو اظهار نظر کرد.
عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تاکید کرد که این کشور در آستانه دستیابی به ثروت و حقوق نفتی و گازی خود است که بیروت را از بحران مالی، اقتصادی و معیشتی نجات می دهد.
معاون اول رئیس جمهور در مکالمه تلفنی با نبیه بری رئیس مجلس لبنان و نجیب میقاتی نخست وزیر این کشور گفت: از هر طرح و ابتکاری که برای ثبات سیاسی، اقتصادی و امنیتی لبنان موثر باشد حمایت می‌کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ