میشل عون رئیس جمهور لبنان امروز دوشنبه درباره آخرین تحولات مربوط به توافق ترسیم مرزهای دریایی با تل آویو اظهار نظر کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه، نظامیان آمریکایی مستقیماً جایگزین آن‌ها شدند و به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت و منابع سوریه کردند.
کنشگر محیط زیست گفت: جریانی وجود دارد که از خشک شدن تالاب‌ها خیلی خوشحال هستند، برای اینکه بتوانند با هزینه کمتر نفت و گاز استخراج کنند یا حتی بروند لیتیوم استخراج کنند. واقعیت این است که بلایی که سر هورالعظیم می‌آید، دارد بر سر تالاب شادگان هم می‌آید. یکی از تالاب‌های ارزشمندمان و بزرگ‌ترین تالاب ثبت شده در کنوانسیون رامسر که دارد قربانی تاخت و تاز‌ها می‌شود.
دانشمندان برای اثبات کارآیی روش خود توانستند دی‌ان‌ای انسانی را در ساحل رودخانه‌ای در حومه شهر ویکلو در ایرلند به دست بیاورند. آنها همچنین موفق شدند دی‌ان‌ای چهار فرد داوطلب را تنها از روی رد پاهایشان در شن و ماسه به دست آورند و (با کسب اجازه از آن‌ها) بخشی از ژنوم‌شان را توالی‌یابی کنند.
اوراق سلف نفتی که قبلاً مطرح شد، جذابیت چندانی برای سرمایه گذاران حقیقی نداشت و نتوانست کارآیی لازم را داشته باشد و طرحی برای فروش نفتی که هنوز استخراج نشده بود که کار غلطی بود. اما بازار تا الان به سازوکار گواهی سپرده‌ی کالایی نفتی واکنش خوبی نشان داده است.
مقایسه بین تجارت نفت و مس مفید است. این قیاس به نشان دادن پیچیدگی‌های استخراج مس کمک می‌کند هم‌چنین باعث می‌شود به چگونگی غلبه بر کمبود‌ها اشاره شود. با تفاوت بین این دو کالا آغاز کنیم.
دادستان کل کشور با بیان اینکه تاکنون ۱۰۳ عنوان در حوزه حقوق عامه استخراج شده است، گفت: وقتی حقی از شهروندی ضایع می‌شود و مدعی خاصی ندارد، دادستان‌ها باید ورود کنند.
سخنگوی طالبان گزارشی از تولید نفت در افغانستان ارائه کرد. وی در صفحه توییتر خود نوشت: روزانه ۲۰۰ تن نفت خالص از معدن قشقری استخراج می‌شود که سی و یک هزار دلار درآمد دارد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دفاع مقدس و استخراج این گنجینه و بیان هنرمندانه آن به نسل جوان قطعاً خواهد توانست گام بزرگی را در جهت آگاه سازی جوانان بردارد.
به گفته مقام‌های طالبان، پیش‌بینی شده که استخراج نفت از این حوزه به شکل پلکانی از ۲۰۰ تن به ۱۰۰۰ تن و سپس تا ۲۰ هزار تن در روز افزایش پیدا کند. همچنین براساس این قرارداد، شرکت سرمایه‌گذار چینی طی یک سال ۱۵۰ میلیون دلار و طی سه سال آینده ۵۴۰ میلیون دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری خواهد کرد و در مجموع عمر این قرارداد ۲۵ سال درنظر گرفته شده است.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ما موضوعات مربوط به استخراج نفت و روند تحولات مربوط به آنرا دنبال می کنیم.
طلای جهانی در معاملات امروز با موج افزایشی قیمت مواجه شده و به قیمت ۱۸۰۷ دلار برای هر انس رسید.
وزارت خزانه داری آمریکا در این باره مدعی شد:دولت آمریکا به شرکت «شورون» (Chevron) اجازه استخراج نفت و تولید فرآورده‌های نفتی در ونزوئلا و ارسال آنها به ایالات متحده را داده است و این امر باعث کاهش تحریم‌ها علیه این کشور آمریکای لاتین شده است.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲ درصد آب مورد نیاز دریاچه ارومیه از طریق سد میاندوآب تامین می‌شود گفت: سهم آذربایجان شرقی از تامین آب مورد نیاز دریاچه ۱۲ درصد است و ۲۰ درصد نیز با بهره‌برداری از تونل انتقال آب تامین خواهد شد.
معاون رئیس دادگستری استان تهران گفت:اسامی اشخاصی که در سالهای گذشته مشمول تعدد تکرار جرم در حوزه مواد مخدر بودند، استخراج شده و در اختیار دادستانها قرار گرفت تا آسیب‌شناسی شود.
نصرالله با تأکید بر اینکه ممانعت آمریکا از کشف و استخراج گاز و نفت در راستای محاصره لبنان بوده است، خاطر نشان کرد: آمریکاییها به همه فشار آوردند، ولی موضع رسمی لبنان، مخالفت با خط «هوف» بود. خط هوف، خطی است که فردریک هوف، میانجی آمریکایی در سال ۲۰۱۲ پیشنهاد کرد و بر اساس آن لبنان از ۸۶۰ کیلومتر از فضای دریایی محروم می‌شد.
عبدالله بوحبیب وزیرخارجه لبنان امروز چهارشنبه در اظهاراتی تاکید کرد: لبنانی ها بسیار امیدوارند که کشورشان به یک کشور نفتی تبدیل شود.
سو مصرف گاز در کشورعلی رغم ناتوانی بخش نفت و گاز برای استخراج، ذخیره و توسعه میادین و ذخایر زیر زمینی گاز نوعی ناترازی را برای کشور رقم زده است.
مس کرمان که فقط یک شکست خانگی از سال گذشته تا الان تجربه کرده به دنبال حفظ روند خوب خود در زمینش مقابل صنعت نفت است.
وزیر انرژی لبنان اعلام کرد که سعد الکعبی وزیر نفت قطر، طی نامه ای از تمایل دوحه برای کمک به لبنان در موضوع استخراج نفت و گاز خبر داده است.
منابع صهیونیستی ظهر امروز یکشنبه گزارش دادند که مقامات تل آویو از آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی خواسته اند که به طرف لبنانی اطلاع دهد که روند استخراج گاز از میدان کاریش آغاز نشده است.
منابع عبری امروز یکشنبه اعلام کردند: استخراج گاز از میدان گازی کاریش در دریای مدیترانه، به صورت آزمایشی از امروز توسط شرکت فرانسوی انرژین، آغاز می شود.
مصر و یونان به توافق حفاری برای استخراج نفت و گاز میان ترکیه و دولت وحدت ملی لیبی واکنش نشان دادند.
مصر و یونان به توافق حفاری برای استخراج نفت و گاز میان ترکیه و دولت وحدت ملی لیبی واکنش نشان دادند.
اصفهان- پروژه لرزه نگاری سیلک برای عملیات اکتشاف منابع هیدروکربوری در محدوده کویر مرنجاب از ابتدای شهریور امسال آغاز شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ