توافق استراتژیک گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران‌خودرو
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با اعلام فابریزیو رومانو، اوتاویو نیز با النصر به توافق رسید و این بازیکن راهی عربستان می شود.
چین و هند درباره حل‌وفصل فوری مشکلات باقیمانده در منطقه مرزی مورد مناقشه توافق کردند.
قرار است نتانیاهو وزیر امور استراتژیک خود را برای پیگیری توافق با عربستان سعودی به آمریکا اعزام کند.
شاید مقامات ما نیز به این نتیجه رسیده اند که احیای برجام دیگر ممکن نیست. برخی از دلایل فنی نیز وجود دارد که می‌تواند حاکی از عدم امکان احیای برجام باشد. از جمله این موارد می‌توان به زمان گریز هسته‌ای که مبنای استراتژی برجامی آمریکا در ۲۰۱۵ بود، اشاره کرد. با توجه به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، گویا آمریکا دیگر احیای چنان زمان گریزی را ممکن نمی‌داند. نه تنها ایالات متحده به دلایلی که اشاره شد سعی در اجتناب از تنش دارد، بلکه شرایط اقتصادی در ایران نیز به سمتی رفته که خود را عملا ناچار از تلاش برای تخفیف تنش و برقراری آرامش می‌بیند.
زمانی توافق با عربستان می‌تواند نتیجه‌بخش و پایدار تلقی شود که ایران تنش‌زدایی جدی در منطقه و نظام بین‌الملل را در پیش بگیرد و برقراری روابط استراتژیک و پایداری را بر اساس منافع خود و در نظر داشتن منافع سایر بازیگران در دستور کار قرار دهد. این نکته، قبلا در یادداشت «الزامات سود بردن از توافق اخیر» اشاره شده بود. امروز نیز بهره‌برداری از توافقات، به انتخاب و استراتژی ایران و تعریف تصمیم‌سازان از منافع و بازی برد -برد بستگی دارد.
ایران و روسیه برای ساخت ابرپروژه ریلی رشت-آستارا به توافق رسیده اند و قرار است این خط آهن استراتژیک در مدت ۳ سال احداث شود.
توافق اخیر نشانه‌ای از چرخش عربستان به سمت چین یا جایگزینی آن با آمریکا به عنوان یک شریک استراتژیک نیست بلکه نشان دهنده ظهور چین به‌عنوان یک بازیگر استراتژیک در منطقه‌ای است که از خلاء قدرت ناشی از سیاست عمیقا گیج کننده آمریکا در تحقیر متحدان دیرینه رنج می‌برد سیاستی که از دوره اوباما آغاز شد.
در خصوص سال ۱۴۰۲ نکته‌ای که الان ذهن من را به خودش مشغول کرده این است که برجام یک مهلت هشت ساله‌ای داشت که در اواسط امسال تمام خواهد شد. شاید برای برخی از مسئولان این یک اتفاق خوشایند باشد. زیرا فکر می‌کنند بعد از آن دیگر در قید و بند و محدودیت‌های امروز نخواهند بود. اما نگرانی من این است که بعد از تمام شدن دوران برجام که به توافق رسیده‌اند، شرایط به سمت سخت‌تر شدن پیش برود. یعنی طرفین مقابل ایران بعد از تمام شدن دوران قانونی برجام به سمت فعال کردن مکانیزم ماشه گام بردارند
استراتژیست برجسته آمریکایی در سخنانی به توافق ایران و عربستان سعودی در زمینه از سرگیری روابط دیپلماتیک که با میانجیگری چین انجام شد، واکنش نشان داد.
استراتژیست برجسته آمریکایی در سخنانی به توافق ایران و عربستان سعودی در زمینه از سرگیری روابط دیپلماتیک که با میانجیگری چین انجام شد، واکنش نشان داد.
توافق اخیر را می‌توان در امتداد توافق قدیم دید و آن را «برجام ۲» نامید که البته، انتظار می‌رود با اتخاذ رویکردی استراتژیک از سوی ایران، فرجامی بهتر از «برجام یک» پیدا کند. در این صورت است که می‌توان مدعی شد «نگاه به شرق» نه سیاستی علیه تنش‌زدایی با غرب، که صرفا مسیری متفاوت برای رسیدن به مقصدی مشترک بوده است.
محمد علیاحیا، محقق سعودی در مرکز علوم و امور بین‌‌‌الملل بلفر در هاروارد گفت که این توافق‌نامه «بازتابی از نفوذ استراتژیک فزاینده چین در منطقه است – این واقعیت که اهرم فشار زیادی بر ایرانی‌‌‌ها دارد و همچنین روابط اقتصادی بسیار عمیق و مهمی با سعودی‌ها دارد.» وی افزود: « خلأ استراتژیک در منطقه وجود دارد و به نظر می‌رسد چینی‌ها فهمیده‌اند که چگونه از آن استفاده کنند.»
جامعه ایرانی تجربه سه سال زندگی در وضعیت پس از امضای توافق برجام را دارد. جایی که تورم به محدوده تک رقمی رسید و ثبات در بازار تا حد زیادی تثبیت شد. اگر در عصر ریاست جمهوری ترامپ، عدم توافق با غرب منطقی به نظر می‌رسید، در دوران بایدن، بستر برای احیای توافق مهیا بوده و هست... اکنون بیش از هر زمان دیگری بازبینی در استراتژی سیاست خارجی کشور ضروی به نظر می‌رسد که این امر محقق نخواهد شد، مگر با یک «تصمیم سیاسی بزرگ در داخل
توافق نامه همکاری استراتژیک عراق و فرانسه توسط السودانی و مکرون در پاریس به امضا رسید.
کارشناس فوتبال کشور معتقد است مهم‌ترین دلیل شکست سنگین تیم ملی مقابل انگلیس انتخاب استراتژی اشتباه بوده است.
توافق هسته‌ای آمریکا با هند یک توافق استراتژیک مربوط به سال ۲۰۰۲ بوده است. خیلی قبل‌تر از توافق خط لوله صلح این توافق مورد بحث بوده است. در عین حال که تحریم آمریکا مشکل ایجاد می‌کند، می‌بینیم که روسیه به‌رغم اینکه تحریم شده، ولی فعالیت‌های گازپروم و لوک‌اویل هنوز متوقف نشده است. همین الان بحث ایجاد سقف قیمت نفت روسیه مطرح شده و معنای آن این است که مجاز است نفت‌اش را بفروشد. به نظر می‌رسد ما در دیپلماسی انرژی درست عمل نکرده‌ایم.
همچنین رابرت مالی روز شنبه در اجلاس «گفت‌وگوی مدیترانه» در رم ادعا کرد: «دیپلماسی هنوز راهی برای پرداختن به مسائل ایران است؛ اما این کشور در ماه اوت با طرح درخواست‌‌‌های خارج از موضوع، پیشنهاد احیای توافق هسته‌‌‌ای را نپذیرفت.»
یک کارشناس سیاست خارجی در گفتگویی در کلاب هاوس خبرآنلاین با اشاره به نقایص موجود در مفروضات اشتباه در حوزه کلان و استراتژیک و حوزه تاکتیکی در سیاست خارجی گفت: ایران می توانست ضمن رسیدن به توافق بر سر موضوعات مرتبط با برجام مسائل پادمانی را نیز بدون سر و صدا و هیاهو در قالب همکاری ها با آژانس حل و فصل کند.
آمریکا و کره جنوبی در خصوص استقرار دارایی های استراتژیک واشنگتن در منطقه شرق آسیا به بهانه فعالیت های کره شمالی توافق کردند.
معاون سیاسی دفتر رییس جمهور نوشت: آمریکا از هدف استراتژیک خود در خروج از توافق ۲۰۱۵ و اعمال سیاست فشار حداکثری عقب نشینی کرد.
معاون سیاسی دفتر رییس جمهور نوشت: آمریکا از هدف استراتژیک خود در خروج از توافق ۲۰۱۵ و اعمال سیاست فشار حداکثری عقب نشینی کرد.
معاون سیاسی رئیس جمهور گفت: آمریکا از هدف استراتژیک خود در خروج از توافق ۲۰۱۵ و اعمال سیاست فشار حداکثری عقب نشینی کرد.
حسن بهشتی‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه از شواهد و قرائن اینطور بر می‌آید که دو طرف به توافق نزدیک شده‌اند، اظهار داشت: به نوعی می‌توان گفت، توافق از هر زمان دیگری در دسترس‌تر است و دو طرف می‌توانند با توجه به شرایطی که وجود دارد، به یک زبان مشترک برسند، اما آن چیزی که الان ابهام‌زا است، تاکید طرفین بر روی استراتژی توافق بر روی همه چیز است، گویی اگر بر سر یک موضوع توافق صورت نگیرد، نتیجه هیچ خواهد بود.
«گسترش و توسعه پیوندهای نظامی عرب-اسرائیلی احتمالا رهبری ایران را متقاعد خواهد ساخت تا برنامه اتمی خود را در سطوح پیشرفته کنونی حفظ کند و در آینده از مزایای امنیتی آن بهره‌مند شود. اگر تهران این ارزیابی را داشته باشد که با، یا بدونِ یک توافق اتمی، همکاری نظامی منطقه ای جهت مقابله با توانمندی های این کشور رو به افزایش خواهد بود، احتمالا به این جمع بندی می رسد که احیای برجام عملا حامل خطرها و ریسک های امنیتی گسترده تری برای این کشور است».
امروز مطالبی همچون زمان سود پرداختی خمحرکه، قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار، سهامداران غکورش بخوانند، رمپنا برای صعود در حال نوسان است؟، ۱۰ خبر تاثیرگذار بر بورس، پیش بینی جذاب ۳ کارشناس درباره وضعیت بورس این هفته، زمان سود پرداختی خمحرکه؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ