ستون نویس المیادین در گزارشی با اشاره به برخی جزئیات از توانمندی های نظامی روسیه در بخش تسلیحات اتمی، تصریح کرد: نیروهای ناتو در برابر این تسلیحات حداکثر ظرف نیم ساعت نابود می شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر دفاع کره شمالی اعلام کرد: با استقرار زیردریایی اتمی آمریکا در سواحل کره جنوبی در آستانه استفاده از سلاح هسته ای قرار گرفته‌ایم.
نماینده دائم کره شمالی در سازمان ملل متحد با انتقاد شدید از تحرکات نظامی آمریکا در شبه جزیره کره، اعلام کرد که واشنگتن با استقرار تسلیحات اتمی جدید در کره جنوبی شرایط را به سمت تنش می‌برد.
رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در خاک بلاروس هشدار داد که تهدید رئیس‌جمهور روسیه به استقاده از سلاح اتمی، تهدیدی واقعی است.
رئیس جمهور روسیه درباره وقوع «خطری جدید» در صورت تداوم تامین تسلیحاتی اوکراین و مداخله هرچه بیشتر ناتو در جنگ، هشدار داد.
رئیس جمهور بلاروس با اشاره به تحویل تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی از روسیه گفت که قدرت برخی از آنها سه‌برابر بیشتر از بمب‌های اتمی است که آمریکا در بر سر ژاپن ریخت.
کمپین بین‌المللی برای نابودی تسلیحات هسته‌ای در گزارش جدید خود از افزایش هزینه‌کرد کشورهای مختلف جهان بر روی توسعه تسلیحات اتمی خبر داد.
گوبل با اشاره به فروپاشی خونین دولت سابق بالکان پیش بینی کرد که جهان با "یوگسلاوی با سلاح‌های اتمی" روبرو است. هنگامی که اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ به ۱۵ کشور جدید تجزیه شد، کشور‌هایی که زرادخانه عظیم تسلیحات هسته‌ای این ابرقدرت در آن‌ها مستقر بود متقاعد شدند که از آن‌ها دست بکشند.
مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا خواستار استقرار مجدد تسلیحات اتمی آمریکا در کره جنوبی به عنوان پیام هشدار به کره شمالی شد.
سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که انتقاد رئیس‌جمهور فرانسه از رویکرد تسلیحات اتمی آمریکا موثر است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از طرح روسیه برای استقرار تسلیحات اتمی تاکتیکی در بلاروس انتقاد کرد.
رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد که این کشور قصد بازگرداندن تسلیحات اتمی خود از روسیه را دارد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه می گوید ارتش این کشور کارخانه تولید تسلیحات اتمی اوکراین را هدف قرار داد.
وزیر امور خارجه فنلاند امروز در سخنانی تصریح کرد: پس از پیوستن فنلاند به ناتو، تسلیحات هسته‌ای در خاک هلسینکی مستقر نخواهد شد.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به اظهارات رئیس جمهور فرانسه درباره خروج تسلیحات سنگین از نیروگاه اتمی زاپروژیا واکنش نشان داد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که بازرسان آژانس انرژی اتمی می توانند عدم استقرار تسلیحات نظامی روسیه در نیروگاه زاپروژیا را تایید کنند.
مجمع عمومی سازمان ملل در نشست اخیر خود طی قطعنامه ای که با رای اکثریت ۱۵۲ عضو به تصویب رسید از رژیم صهیونیستی خواست ضمن پذیرفتن نظارت آژانس، تسلیحات اتمی‌اش را امحا نماید.
ستون نویس المیادین در گزارشی با اشاره به برخی جزئیات از توانمندی های نظامی روسیه در بخش تسلیحات اتمی، تصریح کرد: نیروهای ناتو در برابر این تسلیحات حداکثر ظرف نیم ساعت نابود می شوند.
یک کارشناس مسائل ژئوپلیتیک تصریح کرد: توانایی های نظامی روسیه، این کشور را قادر می سازد تا اوکراین را بدون نیاز به استفاده از سلاح هسته ای به سر میز مذاکره بکشاند.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما هیچ دلیلی برای تعدیل موقعیت استراتژیک هسته‌ای خود ندیده‌ایم و نشانه‌هایی هم نداریم که روسیه در حال آماده شدن برای استفاده قریب‌الوقوع از تسلیحات هسته‌ای باشد.
سولیوان در عین حال، بر تداوم حمایت تسلیحاتی از اوکراین تاکید کرد و افزود: تهدیدهای گذشته هم مانع از ارائه ۱۵ میلیارد دلار سلاح به اوکراین نشد.
طبق این گزارش، مدت‌ها قبل از برگزاری این همه‌پرسی‌ها زلنسکی ایده کنار گذاشتن وعده‌هایش درباره دونباس و کریمه برای رسیدن به توافق صلح با روسیه را رد کرده بود.
وزیر دفاع روسیه با اشاره به پیمان استارت نو گفت که مذاکرات برای تمدید آن یک خیابان دو طرفه است و وضعیت پیرامون پیمان کنترل تسلیحات اتمی آمریکا و روسیه دشوار است.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سال ۱۳۸۶ اعلام کرد که مسکو و پکن پیمان جدیدی را در رابطه با منع استفاده از تسلیحات در فضا مد نظر دارند.
چین به مانند روسیه خواستار خروج تسلیحات اتمی آمریکا از اروپا شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ