رئیس جمهور بلاروس با اشاره به تحویل تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی از روسیه گفت که قدرت برخی از آنها سه‌برابر بیشتر از بمب‌های اتمی است که آمریکا در بر سر ژاپن ریخت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس هشدار داد که کشورش فوراً به هرگونه تجاوز از سوی غرب، نه تنها با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، بلکه با هر آنچه در اختیار دارد، پاسخ خواهد داد.
یک دیپلمات ارشد روسیه شرط خارج کردن سلاح‌های اتمی تاکتیکی مسکو از بلاروس را تشریح کرد.
یک دیپلمات ارشد روسیه شرط خروج سلاح‌های اتمی تاکتیکی مسکو از بلاروس را تشریح کرد.
معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی مسکو در مینسک، پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (اِن‌پی‌تی) را نقض نمی‌کند.
در بیانیه سران کشور‌های اتحادیه اروپا آمده است: بلاروس باید به نیرو‌های مسلح روسیه اجازه استفاده از خاک خود از جمله برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی بدهد و ایران نیز باید ارائه پهپاد به روسیه را متوقف کند.
بلاروس امروز از تصویب توافقنامه‌ای خبر داد که بر اساس آن مراکز آموزشی رزمی مشترکی با روسیه تأسیس می‌شود.
رئیس جمهور بلاروس امروز در سخنانی اعلام کرد: از تجربه واگنر استفاده می‌کنیم؛ این گروه از سلاح‌های هسته‌ای در بلاروس محافظت نخواهد کرد.
سرویس امنیت ملی بلاروس اعلام کرد که این کشور در اهداف عملیات ویژه نظامی با روسیه مشترک است.
وادیم پریستایکو در گفت و گویی با اشاره به اینکه اوکراین به دلیل افزایش موشک‌های هوایی و حمایت‌های مداوم بین‌المللی "برای مقاومت در برابر فشار روسیه بسیار مجهزتر است"، از انتقال سلاح‌های هسته‌ای روسیه به بلاروس با عنوان باج‌خواهی و تهدید یاد کرد.
رئیس جمهور بلاروس می‌گوید کشورهای پساشوروی که با میزبانی از سلاح‌های هسته‌ای به‌دنبال تقویت قوای تدافعی خود هستند، باید روابط نزدیک‌تری با روسیه برقرار کنند.
وزرای دفاع روسیه و بلاروس روز پنج‌شنبه سندی را برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی روسیه در بلاروس به امضا رساندند و به دنبال آن جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه به خبرنگاران گفت که واکنش او به این خبر «بسیار منفی» است.
دولت های بلاروس و روسیه توافق‌نامه‌ای بین‌دولتی را درباره همکاری در مدیریت سوخت هسته‌ای مصرف شده و روند ارجاع آن به روسیه برای بازفرآوری امضا کردند.
دولت های بلاروس و روسیه توافق‌نامه ای بین‌دولتی درباره همکاری در مدیریت سوخت هسته ای مصرف شده و روند ارجاع آن به روسیه برای بازفرآوری امضا کردند.
دولت بلاروس اعلام کرد که موفق به خنثی کردن چند برنامه تروریستی پیش از روز پیروزی در روسیه شده است.
وزیر دفاع بلاروس اعلام کرد که آمریکا برای حفظ هژمونی روبه زوال خود جنگ اوکراین را به راه انداخت.
بلاروس از دلیل تصمیم خود برای میزبانی از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی روسیه در مینسک پرده برداشت.
تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در برابر «کلاهک‌های هسته‌ای راهبردی» قرار می‌گیرند که قدرت انفجاری آن‌ها تقریباً برابر با ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلوتُن دینامیت است و برای تخریب مساحت‌های عظیم طراحی شده‌اند. گرچه کلاهک‌های هسته‌ای تاکتیکی، قدرت تخریبی و کُشندگی بسیار زیادی دارند، گاهی به این تسلیحات، «اتم‌های کوچک» هم گفته می‌شود. این نوع سلاح‌ها برای حملات کوچک و اهداف ویژه و نزدیک مانند مراکز فرماندهی یا برای از بین‌بردن ستونی از تانک‌ها یا ناو گروه‌های جنگی استفاده می‌شود.
این پرنده پیشرفته با قابلیت‌های بی‌نظیر صد‌ها میلیون دلار ارزش دارد و از کارآمدترین سلاح‌های عرصه نبرد‌های مدرن است. هواپیمای کنترل و هشدار زودهنگام یا همان آواکس در نبرد‌های امروزی نقش مهمی برعهده دارد و بریف آ ۵۰ یکی از پرنده‌های مشهور دنیا در این عرصه است.
رئیس جمهور بلاروس گفت که اوکراین برای حل نزاع در این کشور چاره ای ندارد مگر اینکه با روسیه معاهده صلح بدون پیش شرط منعقد نماید.
مینسک اتهامات مربوط به تیراندازی در مرز با اوکراین را رد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه لهستان امروز اعلام کرد: یک دیپلمات لهستانی از مینسک اخراج شد و انتظار می‌ رود ۲ دیپلمات دیگر از شهر «گرودنو» در غرب این کشور به خانه بازگردانده شوند.
وزارت خارجه بلاروس از تلاش این کشور برای یافتن بستری برای مذاکرات صلح در اوکراین خبر داد.
دولت بلاروس می گوید آماده است تا در بحران ناشی از زلزله اخیر به کمک سوریه بیاید.
یک مقام قانون گذار بلاروس گفت باید اطلاعات روسیه درباره جنگ اوکراین محور گفتگوها درباره این جنگ باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ