یک کارشناس مسائل ژئوپلیتیک تصریح کرد: توانایی های نظامی روسیه، این کشور را قادر می سازد تا اوکراین را بدون نیاز به استفاده از سلاح هسته ای به سر میز مذاکره بکشاند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور روسیه در نشست امنیتی در مسکو بار دیگر تأکید کرد حرکت کشورها به سمت نظم چندقطبی روزبه‌روز بیشتر تقویت می‌شود.
رئیس جمهور روسیه در پیامی ضمن تبریک به رهبر کره شمالی و همچنین رئیس جمهور کره جنوبی به مناسب «روز آزادی ملی»، نسبت به تقویت همکاری مسکو و پیونگ‌یانگ ابراز اطمینان و امیدواری کرد.
رسانه‌ها پایان ماه جاری یا ماه آتی میلادی را زمان دیدار رؤسای جمهور روسیه و ترکیه اعلام کردند.
رئیس جمهور روسیه از مقامات دولتی و شهری این کشور خواست تا برای تردد از خودروهای ساخت مسکو استفاده کنند.
رئیس‌جمهور روسیه امروز در سخنانی هشدار داد: سیاست‌های اوکراین آینده‌ای ندارد.
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که تقویت توان نیروی دریایی این کشور از اهداف کلان نیروهای نظامی روسیه است.
پوتین در سخنانی تاکید کرد که روسیه مذاکره با اوکراین را رد نمی کند و به دنبال تشدید درگیری‌ها در سوریه نیست.
گرچه درباره کاموف ۵۲ مشهور به تمساح زیاد صحبت نشده است اما دلایل محکمی برای اثرگذاری آن در میدان نبرد وجود دارد. حتی مقامات اوکراینی هم کارایی کاموف ۵۲ در میدان نبرد را تایید کرده و درباره این سلاح قدرتمند ابراز نگرانی کرده‌اند.
ریچارد مور در توییتی به زبان ترکیه نوشت که برای "دوست و همکار سابقش" فیدان در سمت جدید آرزوی موفقیت می‌کند. او ابتدا در توییت به صفحه جعلی فیدان اشاره کرد، اما بعدا وقتی مشخص شد این صفحه جعلی است در توییتر دیگری به طنز نوشت: " آرزوی خوب من، واقعی بود حتی اگر حساب، جعلی باشد. وی از حذف توییت قبلی اش خودداری کرد.
آنچه در ویدیوی منتشره در تلویزیون روسیه به نمایش درآمد، کاخی بود که به جای دکور‌های مجلل، دیوار‌های بتنی برهنه‌ای داشت. به نحوی که گویا کاخ در حال بازسازی است و حتی این سوال را در اذهان ایجاد می‌کرد که در این بنا چه اتفاقی در جریان است.
یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: «داریم تلاش می‌کنیم که نیاز‌های اوکراین در میدان جنگ را برطرف کنیم.»، اما به گفته این مقام، واشنگتن در حال جنگ با روسیه نیست. دولت بایدن به دنبال کمک به اوکراین بدون تشدید درگیری با کرملین است. اساسا این همان استراتژی است که آلمان و فرانسه نیز آن را دنبال می‌کنند. هر دو کشور حتی نسبت به آمریکا تردید بیشتری نشان داده‌اند و تسلیحات بسیار کمتری عرضه کرده‌اند.
پوتین نیز مانند لئونید برژنف در افغانستان، در اوکراین پا را فراتر گذاشته است. او و رژیمش هرگز بهبود نخواهند یافت. حتی اگر فرآیند رها شدن به طور جدی تنها زمانی که او از قدرت خارج شود آغاز شود، شکست عظیم پوتین در اوکراین می‌تواند آغازی برای پایان پوتینیسم باشد. رفتار اخیر رئیس جمهور روسیه نشان می‌دهد که حتی او نیز ممکن است این واقعیت را درک کند.
ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین بر خلاف خواست پوتین هنوز در قدرت است. اوکراین روابط نزدیک‌تری با غرب دارد و با وجود نشانه‌هایی از برخی شکاف‌ها، ناتو متحد کی‌یف باقی می‌ماند. حتی هدف محدودتر روسیه برای تسلط بر کل منطقه شرقی دونباس نیز مبهم باقی مانده است. برای رفع این آشفتگی، پوتین به کسی روی نیاورد جز ژنرال گراسیموف.
بهادری گفت: بعضی چیز‌ها جُک است. مردم این‌ها را می‌بینند و خنده‌شان می‌گیرد که می‌گویند من پوتین با خودم بردم. خاطرات اطرافیان خود آن‌ها روشن است. خاطرات تشریفات خود آن‌ها و مستندات و کتب متعدد تاریخی وجو دارد حتی درارزیابی‌های خارجی اعدادی بین ۳۵ با ۵۶ میلیارد دلار یاد برده شده است.
زمانی که چهره‌های "آنا سیدورنکو" و "لاریسا سرگوخینا" با یکدیگر مقایسه می‌شوند می‌توان فهمید که آنان اصلا یک فرد نیستند حتی اگر قدری به یکدیگر شباهت داشته باشند.
همکاران پوتین در مصاحبه‌ها گفتند که او به سمت خود بزرگ‌نمایی و روحیه ضد غربی رفت و او را به تصمیم سرنوشت‌ساز برای حمله به اوکراین در انزوای کامل، بدون مشورت با کارشناسانی که جنگ را حماقت محض می‌دانستند، سوق داد. دستیاران پوتین به کینه‌ها و سوءظن‌های او دامن زدند. حتی برخی از نزدیک‌ترین مشاوران رئیس‌جمهور در بی‌خبری رها شدند تا اینکه تانک‌ها شروع به حرکت کردند. همان‌طور که یکی دیگر از محرمان قدیمی گفت: «پوتین تصمیم گرفت که تفکر، تفکر خودش باشد و همین کافی است.»
اگر هدف از تعیین سقف قیمت قطع سرمایه‌هایی بوده که روسیه برای راه اندازی ماشین جنگی‌اش از آن استفاده می‌کند محاسبه اشتباهی در مورد قیمت صورت گرفته است. قفل کردن قیمت فعلی نفت روسیه فشار زیادی بر کرملین وارد نخواهد کرد. حتی اگر با موفقیت اجرا شود ممکن است تاثیر مادی بر توانایی روسیه برای راه اندازی جنگ نداشته باشد.
در حال حاضر، آنانی که باقی مانده‌اند نمی‌توانند کاری انجام دهند. درست مانند زمان شوروی بحث‌های سیاسی از باشگاه‌ها و رستوران‌ها به آشپزخانه‌های خصوصی امن انتقال یافته‌اند. در آشپزخانه‌ها حتی جملاتی این چنینی شنیده می‌شوند: «حتی اواخر سال‌های شوروی نیز وضعیت بهتر از حال حاضر بود»!
رئیس‌جمهور روسیه گفت: البته، ممکن است این یک روند طولانی باشد. مسکو چاره‌ای جز مداخله در فوریه برای دفاع از جمهوری‌های دونباس یعنی دونتسک و لوهانسک - که به همراه بسیاری از مناطق خرسون و زاپوریژیا به الحاق به روسیه رای داده‌اند، نداشت. این مناطق جدید یک دستاورد بزرگ برای روسیه است. حتی پتر کبیر به دنبال دسترسی به دریای آزوف بود.
به نظر می‌رسد پوتین متقاعد شده که جنگ او علیه اوکراین ماموریتی برای احیای شرافت ملی روسیه است و این کشور را از تحقیری که پس از پایان جنگ سرد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دید، رهایی خواهد بخشید. پوتین در این راستا حرکت می‌کند حتی اگر مستلزم پذیرش ریسک بالایی باشد.
الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در گفتگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خصوص فرار روس‌ها از بسیج عموم گفت: بگذار ۳۰ یا حتی ۵۰ هزار نفر فرار کنند. به نظرت اگر آن‌ها بمانند جزو مردمان ما هستند؟ پس بگذار فرار کنند! من نمی‌دانم تو به چه چیزی فکر می‌کنی، اما من در سال ۲۰۲۰ زمانی که مردم بلاروس در جریانات پس از انتخابات فرار کردند، اصلاً نگران نبودم. آن‌ها بعد‌ها التماس کردند که به کشور بازگردند. پس قطعاً فراری‌های روس هم بازمی‌گردند. اما در آن زمان تصمیم با توست که با آن‌ها چه کنی و چه تصمیمی برای‌شان بگیری. اینکه اجازه بدهی برگردند یا همان‌جایی که رفتند بمانند. در همین حال رسانه‌ها حرکات پای پوتین را، نشانه‌ای از اضطراب و نگرانی او تحلیل کرده‌اند.
«تصمیم اخیر رمضان قدیرف در محکوم کردنِ وضعیت کنونی کارزار نظامی کرملین در خاک اوکراین توضیح دهنده این نکته است که تا چه حد نارضایتی‌ها مخصوصا در رده‌های بالای فرماندهی روسیه در قالب جنگ اوکراین در حال افزایش است. جدای از این‌ها، موضع گیری‌های افرادی نظیر رمضان قدیرف می‌تواند به مثابه تحرکاتی جهت بی اعتبار سازی ارتش روسیه نیز در نظر گرفته شود. اقدامی که در نوع خود می‌تواند مجازاتی همراه با جریمه نقدی به اندازه ۵۰ هزار روبل و یا حتی در برخی موارد تا ۱۵ سال حبس را به دنبال داشته باشد».
رهبران ناتو و رسانه‌های غربی باید درک کنند که «دور افتخار» آنها با ادعاهای پیروزمندانه اوکراین، تنها مقدمه‌ای برای آغاز یک جنگ خونین، طولانی و حتی فاجعه هسته‌ای است.
با گذشت شش ماه از جنگ، قدرت پوتین کمتر از زمان صلح نیست. محبوبیت او بالاست و او در روسیه حتی یک رقیب که صدایش شنیده شود ندارد. از دو جانشین محتمل او «میخائیل میشوستین» نخست وزیر و ا«لکسی ناوالنی» رهبر مخالفان یکی به رئیس جمهور وفادار مانده و دیگری در زندان است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ