وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد باکو و ایراوان درباره مسائل اصلی توافق صلح به توافق رسیدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دیپلمات های ارشد روسیه، آذربایجان و ارمنستان درباره کاهش تنش در قره باغ کوهستانی گفتگو خواهند کرد.
این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه متاسفانه برخی از کنشگران خارجی به دنبال ایجاد صف بندی در منطقه قفقاز هستند، گفت: ما از فرمت و ساز و کار موسوم به ۳+۳ بین کشور‌های منطقه استقبال می‌کنیم و از برگزاری این نشست که در آن آذربایجان و ارمنستان نیز حضور داشته باشند استقبال می‌کنیم و به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه می‌دهیم.
جمهوری آذربایجان و ارمنستان توافق دو کشور در خصوص مبنا قرار دادن نقشه‌های دوران شوروی در مذاکرات مرزی را رد کردند.
رئیس جمهوری آذربایجان گفت: امکان دستیابی به صلح بین باکو و ایروان وجود دارد، به خصوص که ارمنستان، قره باغ را به عنوان بخشی از سرزمین ما به رسمیت شناخته است.
به گزارش خبرگزاری‌ها، تنش‌ها بین این دو کشور همسایه روز یکشنبه افزایش یافت. جمهوری آذربایجان اعلام کرد که یک ایست بازرسی را در ابتدای جاده‌ای که از ارمنستان به منطقه ارمنی قره باغ کوهستانی در جمهوری آذربایجان منتهی می‌شود ایجاد کرده است، ارمنستان هم مدعی شد که چنین ایست بازرسی ناقض پیمانی است که به جنگ بین کشور‌ها در سال ۲۰۲۰ پایان داد.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از به دست گرفتن کنترل مناطق گسترده در مرزها با ارمنستان خبر داد.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از به دست گرفتن کنترل مناطق گسترده در مرزها با ارمنستان خبر داد.
جنگ با ایران جنگ ما نیست. ایران وطن ما است. اگر سربازان تالشی را بزور وادار به جنگ‌با ایران بکنند ما سلاح هایمان را به سمت کاخ ریاست جمهوری الهام علیف خواهیم گرفت
احتمال جنگ دوباره میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بالا گرفت/ باکو: ایروان محموله‌های نظامی از ارمنستان به قره‌باغ منتقل کرده / حضور ۱۰ هزار نیروی حافظ صلح روسی در منطقه یک نگرانی جدی است
سرویس مطبوعاتی دولت ارمنستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور با رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در حاشیه نشست امنیتی مونیخ دیدار و درباره پیش‌نویس توافق‌نامه صلح بحث کردند.
نماینده دبیر کل ناتو در امور آسیای مرکزی و قفقاز به کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان سفر و با مقامات دو کشور درباره اختلافات مشترک رایزنی کرد.
نخست وزیر ارمنستان امروز در سخنانی اعلام کرد: پیشنهاد غرب درباره روابط با جمهوری آذربایجان غیرقابل قبول نیست.
نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که این کشور در پی برگزاری نشستی با هدف روشن شدن وضعیت مرزی با جمهوری آذربایجان است.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد که ارمنستان باردیگر آتش‌بس را نقض کرده است.
دو هفته پس از درگیری مرگبار بین نیروهای مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنسان، وزرای خارجه دو کشور به منظور گفت‌وگو درباره شرایط صلح احتمالی، در ژنو دیدار کردند.
همزمان با حضور رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ارمنستان، رئیس جمهوری آذربایجان با وزیر امور خارجه آمریکا درباره وضعیت منطقه و کریدورهای حمل و نقل و اوضاع آتش بس فعلی گفتگو کردند.
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از ورود به ارمنستان، در اظهاراتی، به درگیری اخیر بین این کشور و جمهوری آذربایجان پرداخت.
رئیس مجلس نمایندگان سفر مداخله جویانه خود به ارمنستان در بحبوحه تنش های تازه این کشو و جمهوری آذربایجان را با اهداف واهی توجیه کرد.
رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان درباره وضعیت مرزهای این کشور با جمهوری آذربایجان گفتگو کرد.
رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان درباره وضعیت مرزهای این کشور با جمهوری آذربایجان گفتگو کرد.
وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان امروز صبح به مناطق مرزی این کشور حمله کرده‌اند.
وزارت خارجه آمریکا امروز اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور با رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان درباره تنش های جدید مرزی میان باکو و ایروان رایزنی کرده است.
پس از درگیری مرزی شب گذشته بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، رسانه‌های محلی از برقراری آتش‌بس میان باکو و ایروان خبر دادند.
کاخ کرملین از گفتگوی رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان درباره تحولات اوضاع قره باغ و موضوعات مربوط به تضمین امنیت در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ