گردان های حزب الله عراق تاکید کرد که گروه های سیاسی این کشور باید به مسئولیت خود در ارجح دانستن منافع ملی به منافع حزبی عمل کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زیباکلام درباره تغییرات لازم برای مشارکت نیروهای سیاسی در انتخابات گفت: در قدم نخست جریانات سیاسی واقع‌گرا، معتدل و میانه‌رو جملگی باید به این نقطه برسند که در شرایط فعلی صحبت از انتخابات به چه معناست؟ تنها علی لاریجانی نیست که باید به این نقطه برسد که انتخابات بی‌معنی است. افرادی مانند باهنر، ‌احمد توکلی و بسیاری از بزرگان اصولگرا نیز باید به این نقطه برسند که انتخابات چه معنا و مفهومی دارد و تنها جبهه پایداری و یک‌سری از گروه‌های تندرو هستند که همچنان امید به صندوق رای دارند
مسئله اصلی و محوری کشور در سال جاری نیز، اقتصاد است. البته این به معنای نبود مشکل در بخش‌های دیگر نیست. در کشور مشکلات گوناگونی در زمینه‌های فرهنگی و سیاسی وجود دارد اما اگر دولت و مجلس و فعالان اقتصادی و گروه‌های مردمی جوان و پرانگیزه تمام تلاش خود را برحل مشکلات مردم قرار دهند، بسیاری از مسایل دیگر نیز حل خواهند شد.
الیاس حضرتی نوشت: امروز اعتماد ملت ایران به مسوولان و به همدیگر به گروه‌های اجتماعی، احزاب سیاسی، نهادهای مدنی و... آسیب جدی دیده است. رفع این بی‌اعتمادی و ناامیدی در سایه حل مشکلات و گرفتاری‌ها است، رفع این گرفتاری‌ها هم با اقدامات عملی ولو کوچک و اندک باشد ممکن است. حتی اگر یک گام باشد.
یک عضو کنگره آمریکا از شکست سیاست های دولت بایدن در مهار داعش خبر داد که موجب شده این گروه تروریستی مجددا به خطری برای جهان به ویژه خاورمیانه تبدیل شود.
قالیباف با اشاره به تمرد برخی گروه‌های سیاسی از قانون اساسی خاطرنشان کرد: در همین دهه‌های گذشته وقتی که یک نگاهی می‌کنیم، برخی دسته‌ها و نیرو‌های سیاسی را می‌بینیم که با قانون اساسی در افتادند یا اینکه خواهان تجدید نظر در قانون اساسی بودند یا از اجرای قانون اساسی طفره می‌روند و شاید هم بهانه آن‌ها این باشد که بگویند «این قانون اساسی کارآمد نیست». باید همه ما بدانیم که قانون اساسی میثاق ملی همه ماست، چرا که ارزش‌های ما از جمله اسلامیت و جمهوریت و امنیت در قانون اساسی متجلی شده است،
منابع عراقی به آخرین روند رایزنی ها درباره تشکیل کابینه این کشور اشاره کردند.
منابع عراقی به آخرین روند رایزنی ها درباره تشکیل کابینه این کشور اشاره کردند.
رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با رئیس جمهور این کشور تاکید کرد که حفظ آرامش در مرحله کنونی بسیار مهم است و گفتگو با همه گروه های سیاسی باید ادامه داشته باشد.
ایران اخیرا در سیاست خود در قابل عراق رویکرد دست نخورده‌تری را اتخاذ کرده به این امید که شکاف‌های داخلی میان گروه‌های مختلف شیعه عراقی در نهایت به نفع آن کشور باشد. با در نظر گرفتن این محیط پرتنش، ایران این موضع را منطقی می‌داند که اجازه دهد درگیری‌های داخلی عراق بدون اعمال نفوذ زیاد خود بر اوضاع آن کشور پیش برود.
رئیس جمهور عراق گروه های سیاسی این کشور را به شرکت در گفتگوی جدی دعوت کرد.
"خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران" به عنوان یک نهاد جدید که می‌خواهد مرکزی برای نقد و تحلیل در دانشگاه تهران با حضور اساتید رشته‌ها و تخصص‌های مختلف از رویکردهای فکری و سیاسی متفاوت باشد، رسماً با حضور ۹۰ استاد دانشگاه تهران شکل گرفت و با برگزاری اولین جلسه آن که با ارائه دیدگاه‌های ۲۰ نفر از دانشگاهیان دانشگاه تهران همراه بود
اگر بنای نظام بر عمل به دیدگاه راهبردی رهبر انقلاب، مبنی بر مشارکت حداکثری و انتخابات پرشور و مردمسالاری دینی باشد، طبیعتا نباید انتخابات قابل پیش‌بینی باشد و باید تنوع واقعی رای‌ها را در انتخابات مشاهده کرد. در این صورت نقش احزاب و گروه‌های سیاسی در ایجاد رقابت واقعی تعیین‌کننده خواهد بود.
منابع عراقی از شروع جلسه گفتگوی ملی گروههای سیاسی عراقی خبر دادند.
تحلیلگر سیاسی عراق با اشاره به بن بست سیاسی در این کشور گفت: برای برون رفت از بن بست سیاسی باید از تجربه عقلا در میان گروه های سیاسی شیعی استفاده کرد.
تحلیلگر سیاسی عراق با اشاره بن بست سیاسی در این کشور گفت: برای برون رفت از بن بست سیاسی باید از تجربه عقلا در میان گروه های سیاسی شیعی استفاده کرد.
رهبر جریان صدر با ادعای اینکه گروه های سیاسی مناظره علنی را قبول نکرده اند، گفت که گفتگوی محرمانه ای وجود نخواهد داشت و همه باید منتظر اقدام بعدی باشند.
یکی از رهبران چارچوب هماهنگی سیاسی عراق با اشاره به نشست روز گذشته گفت: همه گروه های حاضر در نشست در مورد ادامه گفتگوها اتفاق نظر داشتند.
یکی از رهبران چارچوب هماهنگی سیاسی عراق با اشاره به نشست روز گذشته گفت: همه گروه های حاضر در نشست در مورد ادامه گفتگوها اتفاق نظر داشتند.
مقامات سیاسی عراق و شماری از نمایندگان احزاب این کشور در پی نشست خود با موضوع خروج از بحران فعلی، بر لزوم توقف تنش میدانی، رسانه ای و سیاسی در این کشور تاکید کردند.
منابع عراقی از شروع جلسه سران احزاب و گروههای سیاسی عراق با حضور پلاسخارت نماینده سازمان ملل در امور عراق در میان تحریم این جلسه از سوی جریان صدر خبر دادند.
«یک سال پس از سقوط کابل به دست طالبان و بازگشت این گروه به قدرت، افغانستان در تنگناهای وخیمی گرفتار شده و آمریکا و غرب نیز باید اقدام به اتخاذ سیاست های مناسب در قبال افغانستان پس از شکستشان در این کشورشان کنند. بدتر از همه اینکه اینطور به نظر می رسد که روسیه عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان را به مثابه صدور دعوت نامه ای برای خود جهت آغاز جنگ اوکراین در نظر گرفته است.»
نخست وزیر عراق تاکید کرد که فردا چهارشنبه همه رهبران گروههای سیاسی این کشور را برای برون رفت از بن بست سیاسی به گفتگوی ملی فرا می خواند.
حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا گفت: دلیل نابسامانی‌ها هم ریشه در خرابکاری‌هایی دارد که از طریق نفوذی‌ها و گروه‌های معاند انجام می‌شوند که در راًس آنها منافقین و صهیونیست‌ها هستند تا از طریق ضربه زدن به مدیران دولت رییسی می خواهند ما را از کارآمدی سیستم ناامید کنند. برای مقابله با این سه مرحله٬ در وهله اول باید کارآمدی نظام مورد توجه قرار بگیرد. به‌هرحال اتفاق‌هایی که به امور قضایی و خرابکاری‌ها ربط پیدا می‌کنند، قابل‌ پیش‌بینی هستند.
احسان رضاپور کارشناس بازار سهام گفت: بازاری که معاملات ۲۰ هزار میلیاردی تومانی را تجربه کرده، می‌بایست با این افت‌ها و جذابیت‌های قیمتی، معاملاتی حداقل بین ۵ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان را روزانه تجربه کند، اما به دلیل ترک و کوچ فعالان بازار بعضا معاملات خرد کمتر از ۲۵۰۰ میلیارد تومانی را ثبت می‌کند. این یعنی با بازار عملا مرده و نیمه جانی مواجهیم که برخلاف بازار‌های دیگر انگیزه‌ای برای حضور در میان فعالانش باقی نگذاشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ