مشاهدات میدانی حاکی از آن است که هزینه خرید دو تا سه قلم از میوه های فصل و نوبرانه بیش از ۱۰۰ هزار تومان خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گوجه‌فرنگی با بیش از ۹۵ درصد آب، یکی از بهترین خوراکی‌ها برای تامین آب بدن است. همچنین مقدار کالری کم نیز باعث می‌شود تا به مقدار فراوان در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود.
این میوه از منابع ویتامین C نیز محسوب می‌شود و به همین دلیل توصیه می‌شود افرادی که به بیماری‌های لثه مبتلا هستند، آن را در برنامه غذایی روزانه بگنجانند. جالب است بدانید با خوردن یک هلوی متوسط ۳۴ میلی گرم از نیاز روزانه به این ویتامین تامین می شود.
عمادی متذکر شد: میوه به ویژه در فصل تابستان نباید از سبد خانوار حذف شود و میوه‌هایی نظیر هنداونه و طالبی باید به صورت مداوم در گرما مورد استفاده قرار گیرند.
یک متخصص طب سنتی ایرانی به بیان توصیه‌هایی در مورد مصرف و خواص میوه‌های تابستانی پرداخت.
دنیای خوشمزه ترشی‌ها پر از تنوع و زیبایی است که بعضی از آن‌ها مثل ترشی آلبالو، ترشی گیلاس، ترشی انجیر، ترشی انگور و ترشی گوجه سبز را در این بخش آموزش می‌بینید.
مرغوب‌ترین انگور یاقوتی در تاکستان‌های سیستان و بلوچستان پرورش می‌یابد. انگور نوبرانه در بهار، انگور یاقوتی است که حدودا اوایل خرداد راهی بازار می‌شود. انگور یاقوتی سیستان طعم، رنگ، مزه و رنگ منحصر به فردی دارد. دیگر انگور‌های یاقوتی بیشتر در ساوه و شهریار به عمل می‌آیند. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که انگور یاقوتی می‌تواند در کنترل فشار خون بالا و کلسترول خون نقش مهمی داشته باشد. قیمت هر کیلوگرم از این انگور بسته به کیفیت بار و شهرستانی که از آنجا می‌آید متغیر است.
در لیست میوه‌های بهاری و تابستانی موارد مختلفی جای دارد که در این مطلب به برخی از آن‌ها اشاره کردیم؛ همچنین خواص آلبالو، خواص شاتوت و دیگر میوه‌ها را معرفی نمودیم. با مصرف این میوه‌ها آب از دست رفته بدن تامین می‌شود؛ همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی میوه‌های تابستانی در تقویت بدن، افزایش انرژی و تامین مواد مغذی موثر است. در مجموع می‌توان گفت خوردن انواع میوه و آبمیوه‌های طبیعی بدن را در مقابله با بیماری‌های ویروسی فصل تابستان مانند روتاویروس تقویت می‌کند.
میوه‌های تابستانی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی برای بدن هستند.
نوشیدن ۸ لیوان آب در شبانه روز می‌تواند به رفع یبوست کمک شایانی کند و دیگر تغذیه است که با خوردن میوه‌هایی همچون آلو، انگور، گلابی، انجیر و سبزیجات وزیتون و روغن زیتون تا ۸۰ درصد موارد به رفع یبوست کمک می‌کند.
مطالعات متعدد نشان داده اند که میوه‌های خشک جزء سالم‌ترین میان وعده‌ها هستند که به کاهش وزن نیز کمک می‌کنند.
می‌توان از انواع میوه‌ها، سبزیجات، آجیل و دانه ها، ادویه‌ها، مکمل‌های غذایی، انواع آب میوه و سبزی و شیری کننده‌های مختلف در تهیه این دسر جذاب استفاده کرد.
پس از هجوم متفقین به تهران و اشغال پادگان‌های پایتخت و از جمله پادگان جی، دست‌اندازی به این محصولات کشاورزی از سوی متفقین زیاد گشت و موجب شکایت زارعین شد. چون به علت هرج و مرج به‌وجود آمده و مضمحل شدن ارتش، هیچ توجهی به سربازان نمی‌شد و آذوقه‌ای در اختیار آنان قرار نمی‌گرفت، محصولات کشاورزی این زارعین پاکدل و زحمتکش، باعث سد جوع سربازان می‌شد و آن‌ها هیچ اعتراضی نسبت به این کار سربازان ایرانی نداشتند.
پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در پی پایین آمدن ارزش لیر ترکیه، شاهد سیل ورود میوه‌های این کشور به بازارهای خاورمیانه، اروپایی و آسیایی باشیم.
مواد مفیدی به روند استحکام و رشد استخوان کمک می‌کنند که شامل منیزیم، ویتامین K، کلسیم یا ویتامین D باشند.
گوجه سبز یکی از میوه‌های نوبرانه فصل بهار است، بسیار پرطرفدار و در واسط فصل بهار تا اوایل تابستان در دسترس است. گوجه سبز یک میوه کوچک و آبدار و از پوست نازک به رنگ سبز یا سرخ و دارای هسته سخت است، سرشار ز ویتامین سی، اسید مالیک و اسید سیتریک است.
یکی از پرطرفدار‌ترین و خوشمزه‌ترین میوه‌های تابستانی بلوبری است که با ظاهری کوچک دارای خواص بی نظیری است. بلوبری می‌تواند پوست‌های خشک را نرم کند و عملکرد مغز را ببرد، ضمن این که در پیشگیری از سرطان نیز نقش موثری دارد. برخی تحقیقات حاکی از این هستند که بلوبری می‌تواند چربی‌های شکمی را نیز کاهش دهد. در ادامه این مقاله قصد داریم طرز تهیه مافین بلوبری را آموزش دهیم.
کیسه صفرا اندامی در بدن شماست که صفرا را ذخیره و آزاد می‌کند. صفرا به فرآیند گوارش کمک می‌کند. اگرچه یک اندام کوچک است، اما مشکلات کیسه صفرا می‌تواند دردناک باشد. در حالی که هیچ غذای خاصی وجود ندارد که کیسه صفرا شما را سالم نگه دارد و عملکرد آن را حفظ کند، یک سبک زندگی سالم و یک رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات برای سلامت کیسه صفرا توصیه می‌شود.
کلید حفظ سلامت تیروئید، مصرف مواد مغذی مورد نیاز تیروئید است. شما می توانید این مواد را از غذاهایی مانند میوه ها برای کم کاری تیروئید که در بالا ذکر شد مصرف کنید.
رئیس سازمان میادین میوه و تره بار تهران گفت:قیمت‌ میوه‌های نوبرانه مثل گوجه سبز و چاقاله بادام در ابتدای فصل برداشت بسیار بالا بوده از این رو در راهبرد سازمان میادین میوه و تره بار نیست.
موز سرشار از پتاسیم است و در هر موز متوسط حدود ۴۲۲ میلی گرم پتاسیم دارد. در نتیجه، اگر این میوه یک غذای اصلی روزانه برای افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی باشد، حفظ مصرف روزانه پتاسیم کمتر از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ میلی گرم ممکن است دشوار باشد.
دور میوه‌های لک‌دار و خراب را خط بکشید و اصلا این نوع میوه‌ها را نخرید. میوه‌های لک‌دار و خراب را نمی‌توانید مدت طولانی نگه دارید. همچنین لک این میوه‌ها می‌توانند به تمام سطح خود میوه و حتی سایر میوه‌ها هم منتقل و باعث غیرقابل‌استفاده شدن آن‌ها شوند.
مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از تولید ۸.۸ میلیون تن میوه‌های گرمسیری در سال جاری در کشور خبر داد.
شاید باور این موضوع سخت باشد، اما مصرف مقادیر زیادی از میوه‌های سرشار از فروکتوز مانند کشمش، میوه‌های خشک می‌تواند منجر به التهاب و کبد چرب شود.این به این دلیل است که قند موجود در میوه‌ها که به نام فروکتوز شناخته می‌شود، در صورت مصرف زیاد باعث ایجاد مقادیر غیر طبیعی چربی در خون می‌شود.
یک کارشناس ارشناس ارشد مامایی گفت: آناناس را در فهرست میوه‌هایی که در سه ماهه اول بارداری باید از آن‌ها پرهیز شود، معرفی کرد و گفت: به این دلیل است که خوردن آناناس می‌تواند منجر به انقباضات شدید رحمی شود که به نوبه خود می‌تواند منجر به سقط جنین شود. آناناس حاوی بروملین است، آنزیمی که پروتئین را تجزیه می‌کند، می‌تواند دهانه رحم را نرم کند و منجر به زایمان زودرس شود. به همین دلیل است که باید از مصرف آناناس در دوران بارداری خودداری کنید.
اسموتی میوه‌های سرخ یکی از انواع اسموتی‌های خوشمزه و خنک تابستانی است که از ترکیب هندوانه با آلبالو یخ زده تهیه می‌شود و طعم دلچسبی دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ