مطالعات متعدد نشان داده اند که میوه‌های خشک جزء سالم‌ترین میان وعده‌ها هستند که به کاهش وزن نیز کمک می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان‌های طبیعی، چون آنتوسیانین، کلوروژنیک اسید، کورستین و کامپفرول می‌باشد و یکی از میوه‌هایی است که از ظرفیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.
کم کاری تیرئید موجب خشکی پوست و ریزش مو می‌شود و به میزان خیلی زیادی مو‌های سر را کم می‌کند. همچنین از علائم گوارشی می‌توان به یبوست اشاره کرد که این افراد باید آزمایش تیروئید بدهند.
در یک مطالعه حیوانی، عصاره خشک بذر شنبلیله با دوز ۱۵ میلی‌گرم بر کیلوگرم وزن حیوان توانسته است قند خون را در موش‌های آزمایشگاهی دیابتی کاهش دهد.
انواع آجیل مانند بادام، بادام هندی و گردو را با دانه‌هایی مانند کدو تنبل و تخمه آفتابگردان، همراه با مجموعه‌ای از میوه‌های خشک مانند کشمش، زغال اخته و زردآلو ترکیب کنید. همه مخلفات را در یک کاسه مخلوط کنید و آن را در کیسه‌های اسنک جداگانه تقسیم کنید تا یک میان وعده راحت و مغذی داشته باشید.
ترشی هفت میوه شمالی یا ترشک هفت میوه از میوه‌های خشک به همراه رب انار تهیه می‌شود که یکی از میان وعده‌های بسیار خوشمزه و پر طرفدار است.
مدیر کل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک از پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار تنی توت فرنگی در کشور خبر داد.
برای تازه نگه داشتن میوه‌های خشک، از ماده‌ای به نام سولفیت استفاده می‌شود. استفاده از مشتقات سولفیدی برای افرادی که از بیماری آسم رنج می‌برند، بسیار مضر است و ممکن است افراد را دچار آلرژی و حساسیت‌های مزمن کند. همچنین شکر و قند موجود در میوه‌های خشک، عوارضی مانند مشکلات قلبی و عروقی، دیابت و اضافه وزن را در پی خواهد داشت.
اساساً میوه‌های خشک سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، مواد معدنی، فسفر، کلسیم و آهن و ویتامین هستند. محتوای بالای مواد مغذی سلامت فرد را تضمین می‌کند و با خستگی و سایر مشکلات سلامتی مبارزه می‌کند.
جوانان به دلیل طبع گرم و مزاج و فعالیت بیش از سایر افراد در معرض کم آبی و خشکی بدن و خشکی دستگاه گوارش هستند و به همین سبب ممکن است دچار یبوست شوند و توصیه ‌می‌شود در این فصل آب میوه، دوغ، سبزیجات مخصوصا کاهو و به ویژه میوه‌هایی یک مقدار ترش هستند، نظیر گوجه سبز، هلو، آلبالو، گیلاس و هندوانه را مصرف کنند.
توت میوه‌ای خوشمزه و شیرین است که می‌توان از آن به عنوان شیرین‌کننده کیک، شیرینی و غذا‌ها استفاده کرد. توت سفید یکی از انواع رایج و پراستفاده توت است که به صورت خشک یا تازه مصرف می‌شود. خواص توت خشک بسیار زیاد بوده و این میوه به عنوان یک خوراکی سرشار از کالری و مقوی در نظر گرفته می‌شود که حاوی مواد مغذی نظیر املاح معدنی، فیبر، آنتی اکسیدان‌ها، انواع ویتامین و پکتین است.
یکی از پرطرفدار‌ترین و خوشمزه‌ترین میوه‌های تابستانی بلوبری است که با ظاهری کوچک دارای خواص بی نظیری است. بلوبری می‌تواند پوست‌های خشک را نرم کند و عملکرد مغز را ببرد، ضمن این که در پیشگیری از سرطان نیز نقش موثری دارد. برخی تحقیقات حاکی از این هستند که بلوبری می‌تواند چربی‌های شکمی را نیز کاهش دهد. در ادامه این مقاله قصد داریم طرز تهیه مافین بلوبری را آموزش دهیم.
یکی از روش‌های خشک کردن میوه، خشک کردن با جریان هوا است که شامل ترکیبی از جریان هوا و حرارت کم می‌شود، این کار معمولاً در فر انجام می‌شود. خشک کردن با فر بهترین روشی است که می‌توانید استفاده کنید، زیرا شکر یا ماده افزودنی دیگری به آن نمی‌افزایید و تنها چندین ساعت زمان برای این کار نیاز دارید.
اگر مو درخشندگی خود را از دست بدهد، می‌تواند نشان دهنده مشکلی در تیروئید باشد. خشکی و بی‌جانی مو‌های سالم، یا نازک شدن تار‌های مو می‌توانند نشانه عدم تعادل هورمونی باشند، که باید به پزشک خود مراجعه کنید
مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از مهمترین آثار بهره‌مندی از نتایج طرح‌های دانش‌بنیان، رشد تولید است که باعث رشد کشاورزی و رونق اقتصادی می‌شود.
مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: حدود ۵۵۰ هزار تن سیب درختی به ارزش ۱۷۲ میلیون دلار در ۱۱ ماهه سال گذشته از کشور صادر شد.
مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک از موجودی ۳۲۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های عمده کشور خبر داد و گفت: موجودی سیب‌های سردخانه‌ها از رقم‌های ممتاز، درجه یک و درجه دو هستند.
میوه‌ها را داخل ترکیب آب و آبلیمو بریزید و بگذارید چند دقیقه خیس بخورد. این کار مانع تغییر رنگ میوه‌ها به قهوه‌ای می‌شود.
شاید باور این موضوع سخت باشد، اما مصرف مقادیر زیادی از میوه‌های سرشار از فروکتوز مانند کشمش، میوه‌های خشک می‌تواند منجر به التهاب و کبد چرب شود.این به این دلیل است که قند موجود در میوه‌ها که به نام فروکتوز شناخته می‌شود، در صورت مصرف زیاد باعث ایجاد مقادیر غیر طبیعی چربی در خون می‌شود.
در فصل زمستان بدن ما غذا‌های غنی نیاز دارد که در همین راستا مصرف میوه‌های خشک، آجیل و دانه‌های روغنی (دانه کنجد) توصیه می‌شود.
قندی که در قندانتان دارید قند مصنوعی نیست و قند طبیعی است که از نیشکر و چغندر گرفته شده است. از طرفی قندی که در میوه‌هایی مانند کشمش، توت خشک، خرما و…وجود دارد، قند آزاد است.
بهترین راه برای مقابله با مو‌های خشک این است که آن را با روغن گرم ماساژ بدهید. استفاده از روغن برای موی خشک، یک راه حل برای مشکلات مختلف مو مانند شکستگی، خشکی، دو شاخه شدن انتهای مو و کم آبی آن است.
محققان دانشگاه فودان و دانشگاه تسینگ‌هوا دریافتند که در طول فرآیند کم‌آبی و خشک شدن این میوه‌ها، سطح آن‌ها در ابتدا به شکل یک الگوی توپ بالکی چروک می‌شود و این ساختاری کروی همانند ساختار شش‌ضلعی‌ها و پنج‌ضلعی‌هایی است که روی توپ فوتبال یافت می‌شود.
بهترین میان وعده‌ها برای دانش آموزان لقمه نان و پنیر و گردو، انواع میوه‌ها (سیب، پرتقال، نارنگی، موز، هلو، زردآلو، لیمو شیرین و غیره) و سبزیجات تازه (مانند هویج، کاهو، خیار و غیره) و میوه‌های خشک (ماننده برگه میوه ها، کشمش و انجیر خشک و مویز و توت خشک)، مغزدانه‌ها (مانند گردو، فندق، پسته و بادام)، شیر و بیسکویت‌های سبوس‌دار است.
طبق یک مطالعه که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، اولین شواهد برای استفاده از کاکائو (دانه تخمیر شده و خشک شده میوه‌ای که در درخت کاکائو (Theobroma) در آمریکای جنوبی رشد می‌کند) به حدود ۵۳۰۰ سال پیش و محوطه باستانی سانتا آنا-لا فلوریدا در جنوب شرقی اکوادور که به فرهنگ مایو چینچیپ (Mayo-Chinchipe) نسبت داده می‌شود، برمی‌گردد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ