کلید حفظ سلامت تیروئید، مصرف مواد مغذی مورد نیاز تیروئید است. شما می توانید این مواد را از غذاهایی مانند میوه ها برای کم کاری تیروئید که در بالا ذکر شد مصرف کنید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سیب سبز یکی از میوه‌های خوشمزه و مفید برای سلامت بدن است. این میوه حاوی مقدار فراوانی فیبرهای حل‌شدنی به‌خصوص پکتین است که به تنظیم قند خون و بهبود گوارش کمک می‌کند.
پرتقال منبع مهمی از ویتامین C است که وجود این ویتامین محرک تولید کلاژن خواهد بود. به همین دلیل پرتقال را میوه‌ای مفید برای پوست می‌دانند. همچنین وجود اسید سیتریک در این میوه برای رفع تیرگی‌های پوستی، جای جوش و آکنه و لک‌های پوستی سودمند خواهد بود.
میوه‌ها خوراکی‌های مفیدی برای رفع گرسنگی و تشنگی هستند. سالاد میوه یکی از میان‌وعده‌های خوشمزه‌ای است که خواص بسیاری را در خود دارد. سالاد میوه از مخلوط میوه‌های مختلف تهیه می‌شود. می‌توان از آبِ میوه‌های مصرف شده در سالاد، به عنوان سس آن استفاده کرد. سالاد میوه را می‌توان به عنوان پیش غذا یا به عنوان دسر نیز سرو کرد.
ماست حاوی آب است که البته خیلی‌ها راغب به مصرف آن نیستند. این در حالی است که این مایع حاوی پروتئین، ویتامین ب ۱۲ و فسفر است. پس ماست را با آب موجود در آن مخلوط کنید و از حرارت دادن آن با غذا‌ها نیز اجتناب نمایید، چون باکتری‌های مفید موجود در آن، در اثر حرارت از بین می‌روند.
مفاد حکم انتصاب رئیس قوه قضاییه از سوی مقام معظم رهبری است که نکاتی را به رئیس قوه قضاییه فرموده بودند و هچنین محور‌های اعلامی در سال گذشته در هفتم تیر که توسط رهبر معظم انقلاب در ۸ محور بود که در برنامه ریزی ما دخالت داشته و همواره با توجه به این اسناد بالادستی، برنامه قوه قضاییه را تنظیم کردیم.
آب خربزه نیز برای درمان سوختگی و خراش‌های سطحی، برطرف کردن کک‌ومک و درمان اگزما بسیار مفید است، اما قند بالای آن سبب می‌شود که میوه‌ای مناسب برای مبتلایان به دیابت و افراد چاق نباشد. با توجه به خاصیت خلط‌آوری و ایجاد درد در قفسه سینه، این میوه نباید در دوران سرماخوردگی مصرف شود.
در این مطلب اینفوگرافی راهکار‌هایی که برای سلامت روده مفیدن را مشاهده می‌کنید. میوه ها، سبزیجات، لوبیاها، چای و قهوه سرشار از فلاونوئید‌های تقویت کننده روده هستند. لوبیا، نخود فرنگی، غلات کامل، آجیل ها، دانه‌ها و میوه‌ها سرشار از فیبر هستند، که به از بین بردن سموم کمک می‌کنند.
این میوه‌ها کالری کمی دارند و سرشار از فیبر و مواد مغذی مفیدی هستند که باعث کاهش چربی می‌شوند.
مواد مفیدی به روند استحکام و رشد استخوان کمک می‌کنند که شامل منیزیم، ویتامین K، کلسیم یا ویتامین D باشند.
مواد مفیدی به روند استحکام و رشد استخوان کمک می‌کنند که شامل منیزیم، ویتامین K، کلسیم یا ویتامین D باشند.
از آنجا که در تهیه ترشی از میوه‌ها و سبزیجات مختلف استفاده می‌شود، نمی‌توان آن را به طور کل بد و مضر دانست. می‌دانیم که میوه و سبزی علاوه بر خواص فوق العاده‌ای که دارند، حاوی فیبر هستند. فیبر‌ها منابع غذایی بسیار ارزشمندی به شمار می‌روند که عمل سوخت و ساز را در بدن بهبود می‌بخشند و از قبل آن منافع زیادی متوجه سلامتی می‌شود.
کیسه صفرا اندامی در بدن شماست که صفرا را ذخیره و آزاد می‌کند. صفرا به فرآیند گوارش کمک می‌کند. اگرچه یک اندام کوچک است، اما مشکلات کیسه صفرا می‌تواند دردناک باشد. در حالی که هیچ غذای خاصی وجود ندارد که کیسه صفرا شما را سالم نگه دارد و عملکرد آن را حفظ کند، یک سبک زندگی سالم و یک رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات برای سلامت کیسه صفرا توصیه می‌شود.
گرچه شورای قانون اساسی فرانسه در جلسه امروز خود برخی از مفاد طرح پیشنهادی ماکرون را رد کرد، اما ماده‌های اصلی آن از جمله افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال را تایید کرد و این همان چیزی است که خشم معترضان را برانگیخته است.
موز سرشار از پتاسیم است و در هر موز متوسط حدود ۴۲۲ میلی گرم پتاسیم دارد. در نتیجه، اگر این میوه یک غذای اصلی روزانه برای افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی باشد، حفظ مصرف روزانه پتاسیم کمتر از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ میلی گرم ممکن است دشوار باشد.
موز‌ها میزان زیادی فیبر دارند که برای حفظ سلامت بدن مفید است. موز‌های ظاهرا خراب و سیاه شده بیش از موز‌های سالم و زرد رنگ خاصیت دارند.
پرتقال میوه‌ای است که نه تنها گوشت آن خواص زیادی به همراه دارد، بلکه حتی پوست آن نیز برای سلامت بدن مفید است.
پاپایا ترکیب منحصر به فردی دارد که به عنوان میوه زیبایی شناخته می‌شود. انزیم پایین موجود در این میوه خاصیت ضد پیری، لایه برداری و ترمیمی دارد. پاپایا همچنین شامل ویتامین‌های دوست داشتنی پوست از جمله ویتامین C، A، و E می‌باشد. ویتامین A برای سالم نگه داشتن پوست مفید است. ویتامین C در تولید کلاژن کمک و ویتامین E با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند.
برای درمان کبد چرب راهکار‌های گوناگونی وجود دارد که یکی از راحت‌ترین آن‌ها خوردن برخی میوه‌های مفید برای کبد چرب است که خیلی فوری آن را رفع می‌کنند./ منبع: خبرآنلاین
تاثیرات مفید روتین بر بهبود متابولیک از طریق بافت چربی قهوه‌ای، علاقه قابل توجهی را در درمان بالقوه چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن مانند دیابت برانگیخته و در راستای این ایده، کشف فعال‌کننده‌های ایمن و موثرتر بافت چربی قهوه‌ای برای مقابله با چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن مورد نظر است.
قهوه از بسیاری جهات برای مو‌های شما مفید است. به مو‌های شما کمک می‌کند دارای مواد مغذی و ویتامین‌های زیادی است که مو‌های شما به آن نیاز دارند را دریافت نماید. از جلوگیری از ریزش مو گرفته تا حمایت از رشد مو‌های سالم و قوی، خلاصه این‌که برای مو‌های شما یک معجزه‌گر به حساب می‌آید.
دکتر درستی توجه به میان‌وعده دانش‌آموزان را بسیار مهم می‌داند و در این باره می‌گوید: والدین به هیچ عنوان از میان وعده‌ها غافل نشوند. بهترین گزینه برای میان وعده میوه‌ها هستند. سیب، هویج، ساقه کرفس، خیار و ... و شیر و کیک خانگی می‌توانند یک میان وعده فوق‌العاده باشند. مغزی جات مانند بادام هم برای این گروه‌های سنی بسیار مفید و پرخاصیت است. اینکه بگوییم دانش آموزان از دستور غذایی خاصی استفاده کنند، اصلا درست نیست.
انتخاب میوه به‌عنوان میان‌وعده بسیار مفید و نسبت به بیسکوئیت و تنقلات شیرین ارجحیت دارد. علاوه بر اینکه میوه‌ها منبع غنی از ویتامین‌ها، فیبرها و مواد معدنی نظیر پتاسیم هستند، فروکتوز موجود در آن‌ها نیز به تامین نیاز بدن به قند کمک کرده و موجب بهبود تمرکز و تامین انرژی لازم تا زمان صرف وعده غذای بعدی می‌شود.
انتخاب میوه به‌ عنوان میان‌وعده بسیار مفید و نسبت به بیسکوئیت و تنقلات شیرین ارجحیت دارد. علاوه بر اینکه میوه‌ها منبع غنی از ویتامین‌ها، فیبر‌ها و مواد معدنی نظیر پتاسیم هستند، فروکتوز موجود در آن‌ها نیز به تامین نیاز بدن به قند کمک کرده و موجب بهبود تمرکز و تامین انرژی لازم می‌شود.
پوشیدن لباس‌های سبک با رنگ روشن، استفاده از کلاه‌های پهن، مصرف مقادیر مناسب مایعات (روزانه نوشیدن ۸ لیوان آب در تابستان)، استفاده از غذا‌های کم چرب، میوه‌ها و سبزیجات فیبردار و قرار نگرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب راه‌هایی هستند که می‌توانند در جلوگیری از گرمازدگی مفید واقع شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ