معاون اول رئیس جمهور گفت: نه تنها مردم ایران بلکه مردم اکثر کشورهای جهان به دلایل مختلف به دنبال ذخیره سازی نیازهای خود هستند که این مهم اهمیت تأمین کالاهای اساسی توسط دولت را نشان می‌دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگر حفظ و حراست همه‌جانبه از اراضی کشاورزی در برنامه هفتم توسعه لحاظ نشود در آینده نه‌چندان دور با چالش جدی در حوزه امنیت غذایی روبه‌رو می‌شویم.
یک منبع آگاه گفت، آن چه در توافق وجود دارد، خرید «کالا‌های غیر تحریمی» است و اصطلاحاتی همچون بشردوستانه یا غذا و دارو خلاف واقعیت است. ضمن این که این پول در حساب‌های ایرانی در بانک قطری ریخته می‌شود و این موضوع هم عرف و روال در استفاده از درآمد‌های ارزی ایران بوده است.
آب خوردن بعد از غذا به عنوان یک فعالیت آسیب‌رسان برای بدن شناخته شده است که متاسفانه بسیاری از ما این عادت را داریم. نوشیدن آب بلافاصله بعد از غذا خوردن، باعث می‌شود که فرآیند هضم کندتر انجام گردد، کبد نتواند چربی‌های موجود در غذا را شکسته و تجزیه کند.
سازمان غذا و داروی آمریکا به قدری نگران این عوارض جانبی بود که روی بسته لکمبی برچسب «اخطار» به معنی احتمال وجود داشتن بالاترین سطح عوارض را زده است.
رعایت یک سری نکات قبل و بعد از غذا، به فرایند هضم و جذب غذا کمک و از پیامدهای ناگوار هم پیشگیری می‌کند.
در زمان ناصرالدین شاه قیمت یک پرس چلو کباب کامل با همه مخلفات ٣ قران بود. دوره احمد شاه چلو کباب افزایش قیمت پیدا کرد و به٤ تا ۵ ریال رسید و در زمان پهلوی دوم سر جمع قیمت یک دست چلو کباب به ٦٠ ریال رسید. البته ماجرای افزایش قیمت چلو کباب و تفاوت آن در شهر‌های مختلف یکی از موضوعات مهم و رسانه‌های اوایل قرن گذشته بود.
فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری چهار نفر که برای نپرداختن پول سفارششان در طباخی اقدام به درگیری و ضرب و جرح کرده بودند، خبرداد.
سازمان غذا و دارو ایالات متحده نخستین قرص تولیدشده از مدفوع اهدایی انسان را تایید کرد. این دومین درمان برگرفته از مدفوع انسان است که تاکنون تایید شده است. نخستین درمان مبتنی بر تنقیه بود که سازمان غذا و دارو آمریکا آن را در دسامبر ۲۰۲۲ تایید کرد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری گفت: کشاورزی و غذا یکی از حوزه‌های برجسته برای دانش‌بنیان کردن اقتصاد با همراهی و سرمایه‌گذاری مردم است.
یکی از هواداران متعصب مارسی در فرانسه برای اخراج یکی از مدافعان از طرف باشگاه که او را عامل ناکامی‌های تیم محبوبش می‌داند دست به اقدامی عجیب زده است: اعتصاب غذا.
کلیه کارکنان داروخانه موظف به رعایت رفتار حرفه‌ای، اخلاق داروسازی و کلیه شئون اسلامی و قانونی در همه جنبه‌های ارائه خدمت در داروخانه هستند و موسس داروخانه باید بر رعایت موارد فوق توسط سایر کارکنان داروخانه نظارت داشته باشد.
​معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو از بانک صادرات ایران به دلیل کمک به تأمین به موقع دارو و تولید پایدار و مستمر آن در کشور قدردانی کرد.
طبق آمار در مقایسه با سنوات گذشته تأمین ارز حوزه‌های مذکور کاهش چشمگیری داشته است و ادامه روند کنونی منجر به کمبودهای شدید دارویی در ماه‌های آتی خواهد شد.
مشهد ـ مدیر سلامت کار و محیط معاونت‌ بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲۴ مرکز تهیه و توزیع غذا در خراسان رضوی به دلیل شدت تخلفات پلمب شده که ۲۲ مورد از آن در مشهد به ثبت‌ رسیده است.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تأمین آب و غذا از چالش‌ها و مسائل اصلی آینده جهان خواهد بود تاکید کرد: دولت تأکید ویژه ای بر صیانت از منابع آب و خاک، به ویژه خاک دارد.
بسیاری از دانشمندان باور دارند که عادت ناخنک زدن به غذا و پرخوری و یا خوردن مواد غذایی ناسالم بدان خاطر است که مواد غذایی ناسالم ارزان قیمت قفسه‌های سوپرمارکت‌ها و فست فود‌ها را پر کرده اند.
دارو باید از مسیر رسمی زنجیره تامین دارو به دست مصرف‌کننده و بیمار برسد که تنها عرضه‌کننده دارو‌ها هم داروخانه‌ها هستند. تامین دارو از هر جایی به غیر از داروخانه رسمیت ندارد و غیر قانونی است.
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مشکل کمبود آنتی بیوتیک تا اواخر هفته رفع می‌شود و گفت: طی هفته‌های آینده میزان تولید سرم یک و نیم میلیون عدد افزایش می‌یابد و تا پایان سال صادرات خواهیم داشت.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره وضعیت تامین داروی «ریتالین» در کشور گفت: درباره ریتالین ما این دارو را که نام ژنریک آن متیل فنیدات است، به کفایت در داخل کشور تولید می‌کنیم و مشکلی از بابت تولید آن در کشور وجود ندارد.
سازمان غذا و دارو هشدار داده که «تهیه و مصرف فرآورده‌های فاقد مجوز از سازمان غذا و دارو، امکان ایجاد عوارض ناخواسته جدی گا‌ها تهدیدکننده حیات را برای مصرف‌کنندگان در پی خواهد داشت.»
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: به طوری که مراکز اصلی درمانی در سراسر کشور سرم دارند و هرجایی هم که اعلام کمبود می‌شود، ما بلافاصله یک محموله برایشان ارسال می‌کنیم. از جنبه تامین سرم هیچ وقفه‌ای نداریم و داریم تامین می‌کنیم، اما مقداری میزان مصرف‌مان بیش از حد انتظار بوده که این هم مقطعی است و ان‌شاءالله مشکلی ایجاد نمی‌کند و رفع می‌شود.
در گزارش آلنا دوهان آمده است: ایران همانند سایر کشور‌های تحت تحریم از گسترده شدن صلاحیت آمریکا در معاملات بانکی بین المللی به دلیل ارتباطات بانک‌های ایالات متحده با بانک‌های خارجی با پرداخت‌های دلاری متضرر شده است؛ این امر موجب ایجاد اختلالات و تأخیر جدی در تأمین کالا‌های اساسی از جمله غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و سایر تجهیزات و مواد اولیه گردیده است.
رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: کارنامه صنعت غذا در حوزه سرمایه گذاری و اکوسیستم نوآوری قابل قبول نیست و نیاز به تزریق فناوری های جدید، دانش روز و سرمایه گذاری بیشتر دارد.
رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با انتقاد از تاخیر سازمان غذا و دارو در ابلاغ قیمت جدید این کالا، گفت: شرکت های تولیدی قادر به ادامه تولید نیستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ