شکاف‌هایی در ازدواج سیاسی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین و «ولادیمیر پوتین»رئیس جمهور روسیه ایجاد شده است. چالش کلیدی شی در آینده ممکن است ارتباط کمتری با اطمینان از پیروزی پوتین داشته باشد و بیش‌تر با پی بردن به این که چین مایل است تا چه حدی پیش برود تا مطمئن شود پوتین متحمل شکست نخواهد شد در ارتباط است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از شستا جزئیاتی از تخلفات صورت گرفته در شرکت‌های زیرمجموعه شستا در بازه سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ بیان کرد.
چین تا سال ۲۰۴۹ میلادی قصد دارد به عنوان رهبر جهانی در سه فناوری استراتژیک ظاهر شود که توسط "شی جین پینگ" رئیس جمهور آن کشور برای جوان‌سازی ملی چین ضروری قلمداد شده است: فضا، هوش مصنوعی، و ارتباطات و محاسبات کوانتومی.
تا زمانی که شی می‌تواند روی مکرون به عنوان بهترین متحد خود در برابر اروپای مستقل حساب باز نماید به سادگی می‌نشیند، آرام می‌گیرد و از تماشای نمایش لذت می‌برد
در این بیانیه آمده است: طرف‌ها بر اهمیت ازسرگیری اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای با ایران و اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در سریع‌ترین زمان تاکید کردند. در همین رابطه، آن‌ها از همه شرکای [برجام]می‌خواهند تا برای تسهیل رسیدن به نتیجه‌ای مثبت از مذاکرات احیای برجام تصمیم‌های سیاسی اتخاذ کنند.
به گفته این کارشناس، چین مساله برجام را بیشتر تنش میان ایران و غرب می‌‌‌داند؛ یعنی تا الان چینی‌‌‌ها به این جمع‌‌‌بندی قطعی نرسیده‌‌‌اند که ایران قصد ساخت سلاح هسته‌‌‌ای را دارد و معتقد هستند غرب قدری در مورد برنامه هسته‌‌‌ای ایران اغراق می‌کند.
برخی می‌گویند «شی» اگر با این دست‌فرمان جلو رود احتمالا وارد دورانی از «افول» یا «تنش درونی» شود.
چرا چین تا این اندازه اصرار می‌ورزد تا تمایلی به استفاده از عنوان "دوستی" نداشته باشد؟ معنای "دوستی" روسی برای چین چیست؟
امروز مطالبی همچون افزایش قیمت دلار در بازار توافقی، پیش بینی بیت کوین با شاخص دلار، خبری مهم برای سهامداران پارسان، شاهکار دیگر از ایران خودرو، قیمت خودرو‌ها در بورس کالا شکست، صندوق سهامی «سرو» با عبور از بالاترین قیمت تاریخی به بازدهی ۸۲۰ درصدی رسید، چرا شستا صف خرید شد؟ | شستا تا کجا صعودی است؟، جزییات افزایش سرمایه ۹ نماد بورسی و فرابورسی، قیمت خودرو امروز ۱۸ دی ۱۴۰۱، پیش بینی بورس فردا | محرک اصلی بازار کدام گروه است؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
چرا چین تا این اندازه اصرار می‌ورزد تا تمایلی به استفاده از عنوان "دوستی" نداشته باشد؟ معنای "دوستی" روسی برای چین چیست؟
این نوع خاص از ابرنواختر‌ها انفجاری دومرحله‌ای دارند؛ یعنی ابتدا ماه‌ها یا سال‌ها پس از انفجار اولیه موجی از پرتو ایکس به سیاره‌ها می‌رسد، سپس صد‌ها یا هزاران سال بعد، پرتو‌های کیهانی وارد عمل می‌شوند تا اثر ویرانگر قبلی را تکمیل کنند و اجازه بازیابی را به زیست‌کره ندهند.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور از کشف اشیای تاریخی مربوط به دوره‌های نوسنگی، هزاره اول قبل از میلاد تا دوران اسلامی در بخش کن استان تهران خبر داد.
سفر شی به عربستان سعودی قابل توجه است، اما هم چنین نشان دهنده پیشرفت طبیعی روابط چین و عربستان است. روابط اقتصادی عربستان سعودی و چین برای سالیان متمادی در حال رشد بوده اگرچه تا حد زیادی به حوزه نفت و پتروشیمی محدود شده است. عربستان سعودی از سال ۱۹۸۹ میلادی زمانی که "علی النعیمی" مدیر اجرایی آرامکو بود نگاه‌اش به چین بوده است. او معتقد بود که چین روزی بازار اصلی نفت خام عربستان خواهد بود.
رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از دیدار با «شی جین پینگ»، از چین خواست تا از نفوذ خود بر روسیه برای پایان جنگ در اوکراین استفاده کند.
ما‌ها واجیرالونگکورن پادشاه تایلند با رهبران جهان که در نشست رهبران اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) در بانکوک شرکت می‌کنند ملاقات کرد. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانس، شی جین پینگ رئیس جمهور چین، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، جاسیندا آردن نخست وزیر نیوزیلند، جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ازجمله شخصیت‌هایی هستند که با پادشاه تایلند دیدار کردند.
«آنتونی آلبانیز» نخست وزیر استرالیا امروز در دیدار با «شی جین پینگ» در حاشیه اجلاس سران گروه- ۲۰ از وی خواست تا تحریم‌ها علیه کشورش را لغو کند.
شی جین پینگ از ارتش چین خواسته است تا بر آمادگی برای جنگ تمرکز داشته و آمادگی جنگی داشته باشند.
رئیس‌جمهور چین برای ورود به حزب کمونیست و به‌دست‌گرفتن رهبری چین، دوران پرفرازونشیبی را طی کرده است.
رئیس‌جمهور چین برای ورود به حزب کمونیست و به‌دست‌گرفتن رهبری چین، دوران پرفرازونشیبی را طی کرده است.
"شی جین پینگ" رئیس جمهور چین کشورش را به یک کشور نظارتی تبدیل کرده و در طول پاندمی کووید چین را منزوی کرد و از سایر نقاط جهان جدا نمود. او سیاست خارجی گسترش طلبانه‌ای را در پیش گرفته است. اکنون شی در آستانه تبدیل شدن به حاکم مادام العمر چین است. چرا او تا این اندازه نزد مردم اش محبوب است؟
اکنون شی جین پینگ احتمالا تاس می‌اندازد تا ببیند که از طریق زور و ارعاب چه چیزی را می‌تواند بدست آورد. با این وجود، جنگ‌ها غیر قابل پیش بینی هستند و دست کم علاوه بر تلفات سنگین به اقتصاد چین ضربه بزرگی وارد می‌کنند زیرا تجارت خارجی آن کشور کاهش خواهد یافت و به دنبال آن مشکلات ارزی نیز ایجاد خواهد شد.
سیاست‌ها و راهبرد شی جین پینگ رهبر حزب کمونیست و رئیس جمهور چین از سال ۲۰۱۲ سبب شده تا قدرت اقتصادی-سیاسی این کشور در جهان به رقیب اصلی امریکا تبدیل شود.
سیاست‌ها و راهبرد شی جین پینگ رهبر حزب کمونیست و رئیس جمهور چین از سال ۲۰۱۲ سبب شده تا قدرت اقتصادی-سیاسی این کشور در جهان به رقیب اصلی امریکا تبدیل شود.
شکست‌های نظامی اخیر روسیه در اوکراین باعث شده تا شی در رابطه با پوتین دست برتر را پیدا کند زیرا پوتین می‌تواند از همتای چینی خود برای کمک به مقابله با تحریم‌ها کمک اقتصادی بیش‌تری بخواهد اما این تاثیری بر همکاری کلی بین دو کشور نخواهد داشت. دو کشور کماکان به منافع استراتژیک خود در مقابله با غرب ادامه خواهند داد.
شی که آشکارا نگران است از چینی‌ها خواسته تا اتکای خود به فناوری شان را افزایش دهند و تنظیم و اجرای "قوانین در زمینه‌های اقتصاد دیجیتال، امور مالی اینترنتی، هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ، رایانش ابری را تسریع بخشند".

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ