سیاست‌ها و راهبرد شی جین پینگ رهبر حزب کمونیست و رئیس جمهور چین از سال ۲۰۱۲ سبب شده تا قدرت اقتصادی-سیاسی این کشور در جهان به رقیب اصلی امریکا تبدیل شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور چین اعلام کرد که این کشور برای تقویت همکاری با روسیه آمادگی دارد.
شی جین پینگ رئیس جمهور چین این طرح را خلاقانه خوانده و برخی از مسافران نیز برای پرواز با آن اشتیاق نشان دادند.
اروپایی‌ها به‌طور خاص باید این پیام را به چین بدهند که مخالفت با هر نوع تحویل سلاح‌های کشنده از سوی چین به روسیه، موضع بینادینی برای اروپاست و فقط ادبیات دولت‌هایی نیست که از ایالات متحده خط می‌گیرند. باید مکررا بیان شود که جنگ در اوکراین، برای اروپا ماهیت وجودی دارد و ممانعت از مداخله چین دغدغه‌ای بنیادین برای اروپاست. با ورود به جنگ، چین اروپا را از دست خواهد داد.
با وجودی که شی جین پینگ به صراحت نامی از تایوان نبرده است اما مشخصا او در این سخنان نیروهای نظامی چینی را برای جنگ احتمالی آماده می کند.
نمایندگان کنگره ملی خلق چین امروز(جمعه) به اتفاق آرا شی جین پینگ را برای سومین دوره به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب کردند.
رسانه ها از دیدار رؤسای جمهور چین و روسیه در مسکو در ماه های آینده خبر می دهند.
در این دیدار «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین در دیدار با رئیسی بر عزم پکن برای تعمیق همکاریها با ایران در زمینه تجارت، کشاورزی، زیرساختها و سایر حوزه ها و تعمیق همکاری عملی و واردات با تولیدات با کیفیت کشاورزی ایرانیان است.
شی جینپینگ گفت که جهان به دیدار پرمخاطره بین او و بایدن توجه دارد. وی گفت: در حال حاضر روابط چین و آمریکا در شرایطی است که همه ما به آن اهمیت زیادی می‌دهیم، زیرا در راستای منافع اساسی دو کشور و ملت نیست و آن چیزی نیست که جامعه بین‌المللی (از ما) انتظار دارد.
وزارت امور خارجه چین از سفر «شی جین پینگ» رییس جمهور این کشور به اندونزی و تایلند برای شرکت در نشست‌های گروه- ۲۰ و «اپک» خبر داد.
رئیس جمهور چین بیش از هر زمان دیگری قدرت دارد. پکن داشتن یک جدول زمانی تسریع شده در مورد «اتحاد مجدد تایوان» را رد می‌کند، اما تحلیلگران دفاعی می‌گویند که آماده‌سازی نظامی ارتش چین برای سالیان متمادی در جریان بوده است.
بازدید "شی جین پینگ" رئیس جمهور چین از جایی که مائو در آنجا قدرت گرفت نشان می‌دهد که چگونه شی به شکل دادن تصویر خود به عنوان تجسم امروزی "رهبر بزرگ" ادامه می‌دهد.
رئیس جمهور چین معتقد است که برلین و پکن باید از قدرت نفوذ خود برای کمک به صلح جهانی بهره بگیرند.
موفقیت شی جین پینگ در تکیه‌زدن بر مسند ریاست جمهوری برای سومین بار، او را به قدرتمندترین رهبر چین از زمان مائوتسه تونگ، بنیانگذار حزب کمونیست چین (۱۹۴۹- ۱۹۶۷) تبدیل کرد.
رئیس جمهور در پیامی با تبریک دوره جدید ریاست جمهوری چین به «شی جین پینگ» تصریح کرد: تحقق اهداف مشارکت جامع راهبردی ایران و چین، الگویی از گسترش همه‌جانبه روابط بر مبنای منافع و احترام متقابل ارائه می‌کند.
رئیس‌جمهور چین برای ورود به حزب کمونیست و به‌دست‌گرفتن رهبری چین، دوران پرفرازونشیبی را طی کرده است.
رئیس‌جمهور چین برای ورود به حزب کمونیست و به‌دست‌گرفتن رهبری چین، دوران پرفرازونشیبی را طی کرده است.
رئیس‌جمهور چین که امروز ریاستش برای بار سوم و به مدت ۵ سال دیگر تمدید شد تأکید کرد جهان به این کشور نیاز دارد.
رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند، شی جینپینگ، در اولین جلسه عمومی کمیته مرکزی جدید حزب حاکم کمونیست برای سومین دوره به عنوان دبیرکل حزب انتخاب شد.
اگرچه ممکن است قدرت شی به چالش کشیده شده باشد، اما هیچ گونه فرسایشی متحمل نشده است. او از پایه‌های محکم حمایت مردمی برخوردار است. هر چند که مخالفت‌ها علیه او به ویژه در میان نخبگان چین متنوع و بزرگ هستند، اما این مخالفت متفرق بوده و قادر به سازماندهی نیستند و فاقد دیدگاه مشترکی برای ارائه جایگزین یا ارائه راهی برای تغییر هستند.
دولت چین تحت رهبری «شی جین پینگ» به تلاش خود برای محافظت از خود در برابر سطوح بیش‌تر فشار اعمال شده از سوی ایالات متحده ادامه خواهد داد، زیرا شاهد است که امریکا با مشکلات داخلی خود در حال دست و پنجه نرم کردن است. از جهت دیگر، رهبری چین ایالات متحده را بالقوه خطرناک‌تر می‌بیند.
از آنجایی که جذابیت محبوبیت مائوئیسم هرگز از بین نرفت جای تعجب نیست که شی توانسته پا در کفش مائو بگذارد. در مورد مائو فارغ از آن که چه قضاوتی درباره‌اش داشته باشید واقعیت آن است که او توانست نزدیک سه دهه بر چین حکومت کند. این نوع سابقه بری افرادی مانند شی جذابیت زیادی دارد.
در رژیم‌های تمامیت خواه (توتالیتر) مانند رژیم‌های سیاسی چین و اتحاد جماهیر شوروی سابق دولت بر تمام عرصه‌های زندگی تسلط دارد و اجازه نمی‌دهد یک جامعه مدنی مستقل توسعه یابد. حزب کمونیست چین بر همه چیز در چین مسلط است. هنگامی که یک جنبش اجتماعی خارج از حزب مانند فالون گونگ برمی خیزد حزب آن را یک تهدید مرگبار قلمداد می‌کند و آن را تعطیل کرده و دست به سرکوب اعضایش می‌زند.
رئیس‌جمهوری آمریکا به شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین گفته بود که نمی‌تواند تعهدی بدهد، چون کنگره آمریکا یک شاخه مستقل از دولت است و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شخصا درباره سفر‌های خارجی خودش تصمیم‌گیری می‌کند.
رئیس جمهور اندونزی از دیدار و رایزنی ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ در حاشیه نشست گروه 20 در کشورش خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ