نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: بانک‌ها برای مردم عادی و نیازمندان حتی یک میلیون تومان نیز وام ضروری قرض‌الحسنه ندارند، اما به پرسنل خود پرداخت می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کارشناس اقتصادی به تابناک گفت: به جای تکیه بر جریمه‌های مالیاتی، راه حل عملی‌تر و تاثیرگذارتر در تعدیل قدرت وام دهی بانک‌های ناسازگار نهفته است؛ به گونه‌ای که بانک مرکزی به عنوان رگولاتور شبکه بانکی صلاحیت اجرای این اقدام را دارد.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره دلایل استنکاف بانک‌ها از اعطای تسهیلات مسکن در قالب قانون جهش تولید مسکن پرداخت.
یزد- استاندار یزد بر ضرورت تأمین منابع مال واحدهای تولیدی و تسریع در پرداخت تسهیلات فرزندآوری، ازدواج و انواع طرح‌های حوزه مسکن از سوی بانک‌های استان تاکید کرد.
طبق اعلام بانک مرکزی، بانک‌های سراسر کشور چهارشنبه و پنجشنبه مصادف با ۱۱ و ۱۲ مرداد ماه تعطیل شد.
بر اساس مصوبه مجلس، به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی اجازه داده می‌شود از محل منابع خود، در هر یک از طرح‌های زیربنایی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مشارکت کنند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بسیاری از مطالبات بانکی وصول نمی‌شود و حتی برخی اوقات بانک‌ها پیگیر وصول مطالبات خود نیستند.
عضو کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار لازم برای پرداخت وام‌های کلان را دارند اما برای مسکن وامی پرداخت نمی کنند.
رئیس‌کل بانک مرکزی پایبندی بانک‌ها بر نرخ سود سپرده‌های بانکی مصوب شورای پول و اعتبار را مهم و ضروری دانست و گفت: بانک‌هایی که این موضوع را رعایت نکنندبه هیئت انتظامی‌ معرفی می شوند.
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان انتقاداتی از بانک‌ها در زمینه عدم همکاری با مجلس برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و عدم پرداخت تسهیلات مسکن پرداخت.
اهواز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در حال حاضر بیشتر خدمات بانک‌ها از سکوها و درگاه‌های غیرحضوری انجام می‌شود؛ بنابراین بانک‌ها هم باید مانند سایر ادارات دارای تعطیلی ۲ روزه باشند.
حسین راغفر می گوید: «حتی اگر بگوییم بانکداری خصوصی بدتر از بانکداری دولتی عمل کرده، باید بر این نکته نیز تاکید کنیم که تمام نظام بانکی مقصر است. در ضمن ما در ایران چیزی به نام بانک خصوصی نداریم. بانک‌ها در ایران خصولتی هستند. یعنی بخش قابل توجهی از سود‌ها به دولت‌ها و نهاد‌ها تعلق دارد.»
دولت آمریکا ادعا می‌کند مبادله دارو و مواد غذایی مشمول تحریم نیست اما بانکها و دولتهای بین‌المللی به دلیل هراس از نقض احتمالی تحریمهای آمریکا تمایلی به انجام تراکنش‌های مالی مربوط به ایران حتی برای معاملات مربوط به غذا و دارو ندارند.
کارشناس اقتصادی بیان کرد: بانک‌ها املاک مازاد دارند و به جای اینکه اعتبار خود را به مسکن‌سازی تخصیص دهند به سمت ساخت‌وساز مال‌ها رفته‌اند.
نماینده مردم اراک در مجلس با انتقاد از عدم پرداخت وام ازدواج از سوی بانک‌ها، گفت: وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی باید این موضوع را پیگیری کنند.
رئیس‌جمهور از سرمایه‌گذاران اقتصادی درخواست کرد که سرمایه‌شان را وارد بخش تولید کنند.
نمونه این اتفاق را می‌شود با مراجعه به بانک‌ها در شهر‌هایی مانند تهران دید؛ به این صورت که ساعت کاری بانک‌های دولتی با ساعت کاری بانک‌های خصوصی تفاوت دارد و در نتیجه، «ارتباط بین بانکی» دست کم در ساعاتی از روز مختل و حتی قطع است؛ وضعیتی که نتیجه مستقیم وضع مقررات، آن هم به صورت موضعی و غیرفراگیر است و با تغییر ساعت کاری ادارات، بی شک تکرار و چه بسا تشدید خواهد شد.
نمونه این اتفاق را می‌شود با مراجعه به بانک‌ها در شهر‌هایی مانند تهران دید به این صورت که ساعت کاری بانک‌های دولتی با ساعت کاری بانک‌های خصوصی تفاوت دارد و در نتیجه، «ارتباط بین بانکی» دست کم در ساعاتی از روز مختل و حتی قطع است. وضعیتی که نتیجه مستقیم وضع مقررات، آن هم به صورت موضعی و غیرفراگیر است و با تغییر ساعت کاری ادارات، بی شک تکرار و چه بسا تشدید خواهد شد.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: بعد از قرعه کشی به همه بانک‌ها نامه زدیم تا افرادی که نتوانستند ثبت نام کنند یا انصراف داده اند بتوانند وجه خود را بردارند.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: بعد از قرعه کشی به همه بانک‌ها نامه زدیم تا افرادی که نتوانستند ثبت نام کنند یا انصراف داده اند بتوانند وجه خود را بردارند.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به برخی آسیب‌های موجود در روند ارجاعات کارشناسی‌های غیرقضایی، گفت: ظهور و بروز قارچ‌گونه تشکیلات کارشناسی از سوی برخی بانک‌ها و سازمان‌ها به نام «برون‌سپاری کارشناسی»، تنها به کام عده‌ای خاص بوده و چیزی جز پایمال شدن حقوق کارشناسان در پی نداشته و نخواهد داشت؛ همچنین ظهور دفاتر ارجاع کارشناسی از طرف افراد غیرکارشناس و حتی دیپلمه، از پیامد‌های این دسته از ارجاعات است.
تا زمانی که اشکالات زیربنایی اقتصاد ایران نظیر خلق روزانه بیش از ۴ هزار میلیارد تومان پولِ بی کیفیت از سوی بانک‌های کشورمان هدفِ اصلاحات قرار نگیرد و با رانت و فساد و امثالهم نیز در اقتصاد مقابله نشود، حتی حضور خبره‌ترین اقتصاددان‌ها و بانکداران دنیا در ساختمان بانک مرکزی و یا وزارت اقتصاد کشورمان نیز نمی‌تواند چالش‌ها و بحران‌های اقتصادی ما را درمان کند.
اسکناس‌های داخل دستگاه‌های خودپرداز، به منابع غیرسودآور یا حتی زیان‌آور معروف هستند. یعنی این اسکانس‌ها هرچقدر در آنجا بماند برای بانک‌ها نه تنها سودآوری ندارند بلکه زیان‌آور هم هستند؛ لذا بانک‌ها ترجیح می‌دهند با توجه به اینکه قیمت تمام شده اسکناس بالا است، منابع خود را صرف تسهیلات یا سرمایه‌گذاری کنند تا بتوانند سود ببرند
«بانک‌ها به دلیل اینکه به افراد به صورت ماه شمار سود می‌دهند در محدودیت قرار دارند، اما صندوق‌ها سود روزشمار را به صورت بلندمدت حتی با مبلغ کم به خریداران واحد‌های سرمایه‌گذاری خود می‌پردازند. در بانک‌ها اگر مدت و مبلغ گذاری بالا برود، طبیعتاً سود بیشتری به افراد واریز می‌شود، اما این محدودیت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری وجود ندارد و به همین خاطر است که آن‌ها این روز‌ها مورد توجه مردم قرار گرفته‌اند.»
رویا حسین‌نژاد، جامعه‌شناس می‌گوید: به اعتقاد من پرداخت وام ازدواج نمی‌تواند دردی از مشکلات نسل جوان برای شروع زندگی مشترک‌شان را دوا کند. او معتقد است از یک‌سو دولت تسهیلات را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر بانک‌ها تضامین محکم‌تری را درخواست می‌کنند. شاید تامین ضامن رسمی یا حتی کاسب در شهر‌های ما کار راحتی باشد، اما در مناطق روستایی اینگونه نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ