موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هفتمین روز خرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سوابق تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام شد و داوطلبانی که سوابق تحصیلی نداشتند یا سوابق آنها ناقص بود در امتحانات نهایی پایه دوازدهم شرکت کردند تا بتوانند سهم 40 درصدی در کنکور سراسری را کسب کنند.
زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲
جزئیات تاریخ پرینت کارت و زمان‌ برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری سال ۱۴۰۲ اعلام شد.
وزارت خارجه در بیانیه‌ای درباره ربوده شدن احمد متوسلیان و ۳ همراه او در لبنان در سال ۱۳۶۱ اعلام کرد: متاسفانه تا به امروز، با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های گسترده سیاسی و حقوقی با دولت لبنان و نهاد‌های بین‌المللی وحقوق بشری، متاسفانه به دلیل عدم مسئولیت پذیری رژیم صهونیستی و عاملان دخیل در این ربایش و از بین رفتن بسیاری از شواهد و مستندات با گذشت زمان طولانی و بی مسوولیتی و عدم اقدام جدی و موثر از سوی نهاد‌های ذیربط بین‌المللی، تلاش‌های صورت گرفته برای تعیین سرنوشت دیپلمات‌های کشورمان بی نتیجه مانده است.
تیم جدید و ایتالیایی امین اسماعیل نژاد تا کم‌تر از دو هفته دیگر مشخص خواهد شد.
فهرست اسامی معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت در رشته‌های بورسیه و دارای شرایط خاص، براساس ظرفیت پذیرش دانشجوی بورسیه ارگان‌های مختلف و مؤسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص و با توجه به نمرات امتحانی در هر یک از کد رشته محل‌های انتخابی در تاریخ ۲۸ خرداد ماه جاری در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.
سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای برنامه زمان‌بندی نام نویسی و انتخاب رشته پذیرش دانشگاه جامع علمی کاربردی در مهر ماه سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.
متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از امروز ۱۱ خرداد به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.
نتایج آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی تا ۱۲ خرداد منتشر می‌شود.
تا پایان هفته جاری کمیته تطبیق تشکیل جلسه خواهد داد تا احراز صلاحیت مدیریتی 15 نامزد شرکت‌کننده در انتخابات فدراسیون کشتی مشخص شود.
وزیر ورزش و جوانان زمان مشخص شدن هیات مدیره استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.
مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ دهه اول خردادماه ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود و پس از آن شرایط انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز اعلام می‌شود.
فدراسیون فوتبال در پایان مسابقات لیگ برتر نام سرمربی تیم امید را اعلام خواهد کرد.
سخنگوی وزارت صمت گفت: زمان اعلام نوبت تحویل خودرو برای متقاضیانی که در مدت تعیین شده (یعنی از ۵ تا ۱۰ اردیبهشت) نوع خودروی خود را تغییر دادند، اواسط هفته آینده خواهد بود.
هونگچی L ۵ احتمالا از پیشرانه V ۸ توربو بهره ببرد. قیمت و مشخصات دقیق این خودرو در آینده اعلام خواهد شد. نسل قبلی L ۵ از برچسب قیمتی ۸۳۰ هزار دلاری (حدود ۴۰ میلیارد تومان) بهره می‌برد و به احتمال بسیار زیاد، نسل جدید هم این چنین قیمتی داشته باشد. پذیرش سفارشات این خودرو از زمان رونمایی در نمایشگاه شانگ‌های شروع شده است.
معاون فنی آماری سازمان سنجش آموزش کشور همچنین تاکید کرد: نتایج اولیه آزمون ارشد نیز نیمه دوم خردادماه اعلام می‌شود و کار انتخاب رشته داوطلبان همان خردادماه شروع و اواخر خردادماه نیز نتایج رشته‌های دارای شرایط خاص و آزمون‌های عملی منتشر می‌شود. آزمون اولیه داوطلبان نیز تیرماه برگزار خواهد شد.
زمان اعلام نتایج کنکورهای ارشد و دکتری
نتایج اولیه نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ تا اواسط اسفند ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.
جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) صبح روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه جاری برگزار و طی آن مقرر شد آزمون پذیرش کارآموزی وکالت در روز جمعه ۱۳ مرداد ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شود.
درحالی که سالهاست نیروی انتظامی اعلام کرده مراکز اقامتی مسافران بدون مدرک شناسایی به خصوص بانوان را پذیرش کرده و بلافاصله اداره اماکن را مطلع کنند اما همچنان برخی، از این ضوابط آگاهی ندارند.
معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن تأثیرگذاری بر مذاکرات است و دشمن از طریق سوریه سازی به دنبال امتیاز گرفتن در مذاکرات بود، گفت: براساس برخی گزارش‌های نیروی تروریستی سنت‌کام، آمریکا به این نتیجه رسیده و طی گزارشی اعلام کرده که اگر تا ۲-۳ سال آینده نتوانند با ایران اسلامی مقابله کنند دیگر امکان مقابله با آن وجود ندارد و از تیرراس خارج می‌شود، به همین دلیل با برنامه‌ریزی منسجم به دنبال این بودند تا با یک حرکت سریع ایران را به‌هم بریزند و در برابر قوت‌های ایران اسلامی و مبتنی بر ضعف‌ها در حوزه‌های جوانان، زنان، دانشگاه‌ها، شایعه پذیری و امثال آن برنامه‌ریزی داشتند.
در حالی روز یکشنبه اول آبان ماه، مدیر پذیرش بورس کالای ایران از پذیرش دو محصولات تارا ‌و ۲۰۷ شرکت ایران خودرو در بورس کالای ایران خبر داد که ایران‌خودرو این موضوع را در اطلاعیه‌ای ''رد'' و اعلام کرده که فعلاً ورود این دو محصول به بورس کالا امکان‌پذیر نیست و این عرضه زمانی صورت خواهد گرفت که روند تولید و عرضه ‌آن‌ها بیشتر شده باشد.
فهرست نهایی تیم ملی فوتبال ایران متشکل از ۲۶ بازیکن خواهد بود که برای جام جهانی اعلام می شود.
اگر ستاره‌ای نسبتا نزدیک به زمین باشد روش‌های مختلفی در دسترس ماست. یکی از آن روش‌ها این است که بفهمیم آیا می‌توانیم لیتیوم را در طیف آن تشخیص دهیم یا خیر. لیتیوم خیلی سریع تمام می‌شود بنابراین، اگر ستاره‌ای لیتیوم را در طیف خود نشان دهد به ما این پیام را می‌رساند که بسیار جوان است.
روز گذشته آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری سال ۱۴۰۱ (مربوط به نوبت پذیرش سال ۱۴۰۰) در سایت سازمان سنجش منتشر شد. زمان شروع ثبت نام در این آزمون، از روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ تا روز چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ اعلام شده است و آزمون روز پنجشنبه ۳۰ تیر برگزار می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ