روز گذشته آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری سال ۱۴۰۱ (مربوط به نوبت پذیرش سال ۱۴۰۰) در سایت سازمان سنجش منتشر شد. زمان شروع ثبت نام در این آزمون، از روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ تا روز چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ اعلام شده است و آزمون روز پنجشنبه ۳۰ تیر برگزار می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در جلسه عصر امروز کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد کانون‌های وکلای دادگستری انتخاب شدند.‌
معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه اعلام کرد که آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری در انطباق با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار قرار دارد.
ساختمان کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان روز جمعه دوم تیر ماه جاری با حضور رئیس اسکودا، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و جمعی از مقامات قضایی این استان افتتاح شد.
ساختمان کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان روز جمعه دوم تیر ماه جاری با حضور رئیس اسکودا، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و جمعی از مقامات قضایی این استان افتتاح شد.
یک عضو کانون وکلای دادگستری مرکز در گزارشی مستقل به تشریح چگونگی چاپ فیپای کتاب «اسناد چشم‌انداز و برنامه‌های راهبردی کانون‌های وکلای دادگستری و انجمن‌های حرفه‌ای در گستره جهانی» پرداخت.
ابراهیم کیانی سخنگوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: پیشتر مهلت ثبت‌نام در آزمون وکالت ۱۴۰۲ تا امروز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه اعلام شده بود که با تمدید پنج روزه آن، متقاضیان تا ۲۷ اردیبهشت فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.
رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز از آغاز دوره کارآموزی ۱۲۰۰ پذیرفته‌ شده در آزمون وکالت ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در اعطای پروانه وکالت تابع قانون تسهیل صدور مجوز برای برخی کسب و کارها هستیم.
رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: کارآموزی ۱۲۰۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون تیرماه ۱۴۰۱ که استعلامات آنها از مراجع واصل شده است، به‌زودی آغاز می‌شود.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ما تحقیق و تفحص از کانون وکلای دادگستری را در دستورکار داریم که امیدواریم به زودی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس این موضوع را تصویب کند.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ما تحقیق و تفحص از کانون وکلای دادگستری را در دستورکار داریم که امیدواریم به زودی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس این موضوع را تصویب کند.
کارگروه انتظامی اسکودا برای سومین جلسه متوالی به بررسی مواد مربوط به فرآیند ابطال پروانه وکالت از آیین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری پرداخت.
عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه سال ۸۹ یا ۹۰ بود که من به وکالت از آقای خاتمی و چند مسئول دیگر از روزنامه کیهان شکایت کردم، چون نسبت‌های ناروایی داده بودند؛ مرتب هم پیگیری کردیم و اخیرا دیدم به دلیل مرور زمان برای آن «منع تعقیب» زده اند. گفتم من که پرونده را نگه نداشته ام، دادستان پرونده را نگه داشته است؛ گفت در هر صورت قانون می‌گوید اگر این مدت پرونده منجر به رأی نشد، «مشمول مرور زمان» است، گفت: ما از اول می‌دانستیم که بعضی نشریات از جمله کیهان مصونیت قضایی دارند، ولی شکایت ما از آن‌ها شوخی بود؛ می‌دانستیم رسیدگی نمی‌شود و بنا هم نبود رسیدگی شود. بعد از هشت سال گفتند، چون در این مدت رسیدگی نشده دیگر امکان رسیدگی وجود ندارد؛ اعتراض هم کردیم و اعتراض ما رد شد.
نایب رییس اسکودا از برگزاری آزمون وکالت کانون های وکلا در ۱۳ مردادماه سال آینده خبر داد.
صویب تبصره ۴۸ ق.آ.د.ک. پیشنهاد قوه قضائیه به مجلس نبوده و الان هم بر ادامه اجرای آن اصرار نداریم؛ ولی برای اصلاح آن حتما" باید راجع به تعارض اهمیت رویت معدودی از اسناد بعضی از پرونده‌ها با صلاحیت بعضی وکلا راه‌حل ارائه کرد. از ارائه طریق برای بهبود مدیریت رابطه ضابط و قاضی هم استقبال کردند.
عبدالصمد خرمشاهی، وکیل پایه‌یک دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز، در پاسخ به این پرسش که طبق برخی تصاویر و کلیپ‌های منتشر‌شده از روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته قبل، مأمورانی در مترو حضور داشتند که به مسافران و معترضان تیراندازی می‌کردند، آیا حضور با سلاح و تیراندازی به شهروندان در چنین فضایی مثل مترو توجیه قانونی دارد؟ می‌گوید: پاسخ منفی است. یکی از ملزومات حفظ حقوق شهروندی، حقوق دفاعی متهم است و این حقوق در تمام دنیا به‌ویژه در کشور‌هایی که دادرسی نوین دارند، پذیرفته شده است. در قانون اساسی ما و در قانون آیین دادرسی کیفری نیز همین‌طور است.
ابوذر نصرالهی، وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز، به برخی از این افراد سودجو که با خانواده بازداشتی‌ها تماس می‌گیرند، اشاره می‌کند می‌گوید: برخی افراد که به ما مراجعه داشتند و جزء بازداشتی‌های اخیر بودند، اذعان کردند که از افرادی با آن‌ها تماس گرفته‌اند و مدعی بوده‌اند می‌توانند ظرف ۴۸ ساعت عزیزانشان را آزاد و پرونده را جمع کنند که در واقع یک باب کلاهبرداری جدید است که با توجه به وضعیت روحی‌ای که خانواده‌ها دارند این کلاهبرداری رایج شده است.
کانون وکلای دادگستری مرکز اطلاعیه‌ای با موضوع اعلام اسامی پذیرفته شدگان آزمون وکالت سال ١٤٠٠ منتشر کرد.
نایب‌رییس و سخنگوی اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری: در یک کلام باید گفت، سطح کیفی وکالت در ایران پایین می‌آید. این کاهش کیفی هم دو علت دارد؛ نخست اینکه، ورودی‌ها بر اساس ظرفیت مورد نیاز تنظیم نشده، دوم هم اینکه حداقل نمره هم لحاظ نشده است. بنابراین در جایی که نمره تراز، معیار کنترلی نباشد افت کیفیت و افت معیار علمی وکالت شکل می‌گیرد. حتی در آزمون‌های دوران ابتدایی، دبیرستان، دانشگاه و اساسا هر آزمونی برای قبولی یک حداقل نمره‌ای در نظر گرفته می‌شود. اما بر اساس قانون جدید، آزمون وکالت تنها آزمونی در کشور است که نه حداقل نمره دارد و نه ظرفیتی برای ورودی‌اش در نظر گرفته شده است.
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی کانون وکلای دادگستری مرکز از اجرای طرح تخصصی شدن وکالت در کشور برای اولین بار در خاورمیانه خبرداد.
جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به بحث جدا کردن بورس کالا از مجموعه وزارت اقتصاد و بازار سرمایه گفت: اینکه بخواهیم بورس کالا را زیر مجموعه وزارت صمت قرار دهیم اشتباه است و قطعا مجلس با چنین طرحی مخالفت می‌کند.
همکاری جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بانک رفاه کارگران در راستای ترویج بانکداری اسلامی
مراسم تحلیف کارآموزان وکالت در کانون وکلای دادگستری کرمانشاه با حضور رئیس و نایب‌رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا برگزار شد.
در این نشست که با حضور رییس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری، معاون حقوق عامه دادستان کل کشور، مدیر آموزش کانون کارشناسان دادگستری، مشاور مدیریت بحران شهرداری، رئیس اداره ارزیابی خطر معاونت پیشگیری شهرداری و اعضای کمیته ملی پلاسکو برگزار شد، بر لزوم بازنگری فرایند‌های مخل بر حق ایمنی با رویکرد اسیب شناسانه تاکید گشت.
روند کنونی که در کشور بر علیه کانون وکلای دادگستری مستقل شکل‌گرفته است، روند تضعیف این نهاد و مآلاً نقض استقلال آن است. بدون‌شک تضعیف نهاد وکالت مستقل، موجب تضعیف قوه محترم قضاییه در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ