مشهد ـ معاون رئیس جمهور گفت: نیروی انتظامی در اغتشاشات خیلی انعطاف به خرج داد گاهی نیروهای یگان امداد بدون سلاح وارد میدان می‌شوند تا از جان، مال و ناموس مردم محافظت کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: نیروی انتظامی باید با افرادی که نسبت به ترویج بی حجابی و بی عفتی در جامعه مبادرت می‌ورزند، برخورد قانونی کند.
اهواز - فرمانده انتظامی خوزستان گفت: نیروی انتظامی با برهم زنندگان نظم و امنیت در جامعه و کشور به شدت برخورد می‌کند.
کرمانشاه- فرمانده کل فراجا با تاکید بر اینکه امسال سال خوبی برای قاچاقچیان نخواهد بود، گفت: نیروی انتظامی زمین و دریا را برای قاچاقچیان ناامن خواهد کرد.
مشهد ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نیروی انتظامی در ایران مسئولیتی مضاعف بر دوش دارد و باید به‌موازات پاسداری از ثبات جامعه، از امنیت، ایمان و اندیشه انقلابی مردم هم حفاظت کند.
رئیس مجلس با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی در خط مقدم ارتباط با مردم قرار دارد، گفت: این نیرو باید در اعتمادسازی مردمی و افزایش سرمایه اجتماعی نقش‌آفرین باشد.
علی باقری، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان عدم مشارکت سیاسی مردم و حاکم کردن یک سبک زندگی خاص برای جوانان را از عوامل ریشه‌ای شکل گیری این اعتراضات دانست و افزود: این اعتراضات را در دو جهت و قسمت و مسیر تقسیم بندی کنیم. یک اعتراضی که از متن این نارضایتی‌ها در آمده و به دنبال ایجاد بهبود در شرایط کشور بوده و هست یعنی بخشی از جامعه نسبت به شرایط موجود معترض است و هدفش ایجاد بهبود در شرایط فعلی است. این یک قسمت از این اعتراضات که می‌توانم آن را ذیل شعار «زن، زندگی، آزادی» که شعار اصلی این حرکت از روز اول بود، صورت بندی کنم.
سازمان اطلاعات سپاه یکی از لیدرهای اغتشاشات و عامل ضرب و شتم مامور نیروی انتظامی و تخریب اموال عمومی در استان همدان را شناسایی و دستگیر کرد.
دستگیری و اعترافات یکی از لیدرهای اغتشاشات و عامل ضرب و شتم مامور نیروی انتظامی در استان همدان توسط سازمان اطلاعات سپاه را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
خبرگزاری دولت نوشت: تعدادی اغتشاشگر در قهدریجان اصفهان که تعداد آن‌ها کمتر از ۱۰۰ نفر بود چهارشنبه شب سعی در برهم زدن نظم عمومی داشتند. این افراد با پرتاب ترقه و بمب‌های دست ساز باعث ایجاد صدا و مزاحمت برای مردم شدند. بر پایه گزارش ایرنا یکی از ترقه‌ها به یک مامور نیروی انتظامی برخورد کرده و باعث مصدومیت وی شده است.
در دو هفته اخیر چند نفر از نیروی انتظامی و نیروهای تامین امنیت توسط اغتشاشگران به شهادت رسیدند، درگیری هایی که خشونت چاشنی اصلی آن بود.
جلال‌زاده رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ نیروی انتظامی با سلاح گرم برای مقابله با تجمعات وارد میدان نشد و اگر تیری از سلاح گرم خارج شد، از سوی گروهک‌های ضد انقلاب بود.
نوری گفت: رسانه های خارجی و فضای مجازی که از سوی معاندین هدایت و مدیریت می شوند درباره اغتشاشات جوسازی کرده و تلاش داشتند علیه دانش آموزان کشورمان کارهایی را انجام دهند؛ برای مثال در ماجرای استان اردبیل مشاهده کردید که اتفاقی رخ نداد ولی سعی کردند جوسازی کنند؛ در قضیه استان اردبیل نیروی انتظامی وارد مدرسه نشده است اما آنها بدنبال فضاسازی منفی علیه جمهوری اسلامی هستند.
طائب: با بیان اینکه ۲۰۲۴ سال سرنوشت سازی و ۲۰۲۸ سال تعیین کننده‌ای است، گفت: اغتشاشات را هدف‌گذاری کردند و قرار بود مهر ماه انجام شود و از دانشگاه با موضوع حجاب و مسائل صنفی شروع کنند، نیروی انتظامی هم در این مقطع درگیر مسئله اربعین بود و درگیری این سیستم برای تأمین امنیت مردم یک غفلتی در بیان روایت اول رخ داد و دشمن یک تصویر بزرگ از مسئله زن ساخته و این اتفاق سوار این موج شد.
جانشین فرمانده انتظامی گیلان از شناسایی و دستگیری ۸۸۰ نفر از عاملان اغتشاش، تحریک، تعرض به شهروندان، تخریب اموال عمومی و ایراد خسارت به واحدهای صنفی در گیلان خبر داد و گفت: یک باند تولید مواد اشتعال زا که قصد خرابکاری و تخریب اموال عمومی در استان را داشتند نیز دستگیر شدند.
علیرضا مرندی گفت: اکثریت عظیم افرادی که در این صحنه‌ها بودند، اصلاً آن خانم محترمه‌ای که جان خود را از دست داد و پزشکی قانونی و کمیته ۱۹ نفره پزشکان به این نتیجه رسیدند که هیچگونه تخطی از جانب نیروی انتظامی صورت نگرفته را نمی‌شناختند.
معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: نیروی انتظامی حقیقتاً بازوی امنیت، اقتدار و سربلندی ملت ایران است.
«با بی توجهی مردم و رسیدن اغتشاشگران به کیوسک نیروی انتظامی که در مقابل خیابان ناصرخسرو قرار داشت ابتدا اغتشاشگران شیشه‌های کیوسک پلیس را شکسته و سپس به آن را به آتش کشیدند.»
آیت الله مکارم شیرازی حضور پرشور مردم در راهپیمایی‌ها را بیانگر مخالفت آنان با این گونه اغتشاشات و جریانات دانسته و افزودند: معاندین نظام و کشور با تحریک احساسات جوانان و تعرض و ایجاد ناامنی، آتش زدن آمبولانس، غارت و تخریب اموال و کشتن مردم بی‌گناه، خودشان را رسوا کردند و چهره‌ی واقعی آن‌ها برای مردم آشکار گردید.
نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی پیش از ورود به دستور کار و بعد از نشست غیرعلنی با حضور وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی پیرامون حوادث و اغتشاشات اخیر در کشور با شعار‌هایی همچون «خونی که در رگ ماست/ هدیه به رهبر ماست»، «ای رهبر آزاده/ آماده‌ایم، آماده»، «مرگ بر منافق، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر فتنه‌گر» و «نیروی انتظامی تشکر تشکر» از امینت آفرینان کشور حمایت و علیه استکبار جهانی و فتنه گران شعار سر دادند.
نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 10 مهرماه) مجلس شورای اسلامی پیش از ورود به دستور کار و بعد از نشست غیرعلنی با حضور وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی پیرامون حوادث و اغتشاشات اخیر در کشور با شعارهایی همچون «خونی که در رگ ماست/ هدیه به رهبر ماست»، «ای رهبر آزاده/ آماده‌ایم، آماده»، «مرگ بر منافق، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر فتنه‌گر» و «نیروی انتظامی تشکر تشکر» از امینت آفرینان کشور حمایت و علیه استکبار جهانی و فتنه گران شعار سردادند
استاندار قزوین گفت: عملکرد نیروی انتظامی و بسیج در مقابله با اغتشاشات استان عالی بود و با حضور مدبرانه آن‌ها توطئه‌ای که برای از بین بردن امنیت کشور طراحی شده بود، نقش بر آب شد.
وزیر کشور گفت: ماموران انتظامی در صحنه اغتشاشات بسیار خوب و گسترده و به موقع پای کار بودند و توانستند با اقدامات خود توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.
سخنگوی دولت با بیان اینکه مردم هوشیارند و صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند گفت:در جریان اغتشاشات اخیر عده ای به مردم عادی،مأموران نیروی انتظامی، اموال عمومی آسیب زدند که کار مردم عادی نیست.
نمازگزاران و اقشار مختلف مردم تهران پس از برگزاری راهپیمایی گسترده در محکومیت اهانت به مقدسات و اغتشاشات اخیر، با حضور طولانی مدت در مقابل نیروی انتظامی از خدمات و زحمات آنها قدردانی کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ