معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه گفت: اجرای توافقات بین کشورهای حاشیه دریای خزر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کشورهای عضو باید نسبت به اجرا و عملیاتی کردن توافقات اهتمام جدی داشته باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
منابع آگاه اعلام کردند که کشورهای عضو مجمع اقتصادی غرب آسیا علی‌رغم تهدیدها علیه نیجر، آمادگی لازم برای حمله نظامی علیه این کشور را ندارند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزاری اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو در این هفته خبر داد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تعاملات کشور در عرصه بین‌المللی و همکاری با کشورهای عضو شانگهای می‌تواند به بی اثر شدن تحریم‌ها کمک کند.
کشورهای عضو بریکس تنها در مدت ۲۰ سال توانستند موزانه اقتصاد جهانی را به نفع خود تغییر دهند.
رئیس‌جمهور اوکراین ضمن تکرار درخواست دوباره برای عضویت کشورش در ناتو گفت: همه کشورهای اروپایی همسایه روسیه باید به عضویت اتحادیه اروپا و ناتو درآیند.
در سال ۱۴۰۱ مبادله تجاری ایران با کشورهای عضو اکو ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از مجموع کل تجارت کشور بوده است.
به میزبانی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اجلاس اتحادیه پایاپای آسیا (ACU) در تهران آغاز به کار کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: در سیاست خارجی دوست معنا ندارد چون همه کشورها دنبال منافع خودشان هستند و با هم رقابت دارند. مهم این است که این رقابت را رقابتی دوستانه کنیم و نگذاریم رقابت خصمانه شود.
سید محمد صدر در واکنش به توافق ایران و عربستان گفت: واقعیت این است که برداشت‌هایی که از سیاست خارجی دولت بعد از روی کار آمدن می‌شد این بود که خیلی سیاست خارجی را جدی نمی‌گیرند، مهم نمی‌دانند و حتی صحبت‌هایی که در مورد برجام می‌کردند یا موضع‌گیری‌هایی که در مورد FATF و همین طور کشورهای مختلف داشتند، درک صحیحی از روابط بین‌الملل این واقعیت نداشتند که در دنیای کنونی نمی‌توان تکی زندگی کرد و سیاست انزواطلبانه داشت.
رئیس اتاق ایران گفت: تجارت ترجیحی می‌تواند قفل مناسبات اقتصادی درون‌گروهی را شکسته و حجم مناسبات «دی ۸» را متحول کند، بنابراین فهرست اقلام تجارت ترجیحی بین کشورهای عضو باید گسترش یابد.
وزیر نیرو گفت: تعامل و هم اندایشی برای مدیریت مصرف آب‌های زیرزمینی و به ویژه ارتقای راندمان مصرف آب در بخش کشاورزی مورد تاکید اغلب شرکت کنندگان این اجلاس بود.
دکتر صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بسیار اشتباه بزرگی است که امروز به دلیل اینکه به چین نفت می‌فروشیم و بسیاری از کشور‌های دیگر از ایران نفت خریداری نمی‌کنند، عکس العمل جدی نسبت به اظهارات رییس جمهور چین درباره تمامیت ارضی جمهوری اسلامی نداشتیم و ضروری است که رییس جمهور و وزارت خارجه جبران کنند و به صورت جدی به چین تذکر دهند.
معاون گردشگری مهم‌ترین دستاوردهای حضور مجازی در چهارمین نشست وزرای گردشگری اکو را فراهم آوردن امکان مشارکت کشورهای عضو اکو در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری در بهمن ماه دانست.
اطلاعات مجمع جهانی اقتصاد نشان می‌دهد که تورم لجام‌گسیخته بزرگ‌ترین نگرانی کشورهای عضو گروه ۲۰ طی سال‌های آینده است.
وزرای خارجه کشورهای عضو «گروه- ۷» طی نشست امروز و فردا در آلمان درباره ایران نیز گفتگو می‌کنند.
وزیر نفت گفت: با توجه به جایگاه راهبردی کشورهای عضو جی‌ئی‌سی‌اف و سهم نزدیک ۵۰ درصدی در سبد صادرات جهانی گاز و ال‌ان‌جی، لازم است توان، قابلیت‌ها و تمهیدهای مورد نیاز مجمع تقویت شود.
ششمین اجلاس سران کشورهای عضو کنفرانس «سیکا» با حضور رئیس جمهور کشورمان آغاز به کار کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد که واکنش یونان و اتحادیه اروپا به امضای یادداشت تفاهم همکاری میان ترکیه و لیبی در زمینه هیدروکربن‌ ها ارزشی ندارد.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز در سخنانی تهدید کرد: حمله به زیرساخت‌های کشورهای عضو ناتو با پاسخی قاطع مواجه می‌شود.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز در سخنانی تهدید کرد: حمله به زیرساخت‌های کشورهای عضو ناتو با پاسخی قاطع مواجه می‌شود.
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور که به نیویورک سفر کرده است؛ صبح چهارشنبه (۳۰ شهریور ۱۴۰۱) به وقت محلی در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع سران کشورهای عضو سخرانی کرد.
شافعی، رئیس اتاق ایران در دیدار با رئیس بنیاد علمی اکو به حجم پایین مبادلات اقتصاد کشورهای عضو اکو اشاره کرد و گفت: باید این کشورها ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هم را شناسایی کنند و در مسیر سرمایه‌گذاری مشترک حرکت کنند.
بیست و دومین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای صبح امروز جمعه در سمرقند ازبکستان آغاز به کار کرد.
مجمع عمومی سازمان ملل که سران کشورها، نخست وزیران و اعضای کابینه کشور‌های عضو را گرد هم می‌آورد، از تاریخ ۲۰ الی ۲۶ سپتامبر در نیویورک – مقر سازمان ملل – برگزار خواهد شد و طبق برنامه مقدماتی این رویداد، نماینده روسیه در تاریخ ۲۴ سپتامبر (مصادف با دوم مهر ماه) در این مجمع سخنرانی خواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ