رئیس جمهور روسیه می‌گوید که به‌رغم شرایط تراژیک کنونی، «احترام زیادی» برای مردم اوکراین قائل است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور روسیه در جریان سخنرانی برای نظامیان و نیروهای امنیتی این کشور گفت که سربازان روس در شورش اخیر، در شرایطی دشوار ایستادگی کردند.
پوتین"شورش" گروه واگنر را خیانت به آرمان نیرو‌هایی معرفی کرد که در نبرد اوکراین جان خود را از دست داده اند. او گفت:مسئولان اجازه نمی‌دهند که شکاف در روسیه رخ دهد و از مردم محافظت خواهد شد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور آماده گفتگو با مقامات دیگر کشورها است.
رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که این کشور سالهاست که در حال نبرد با دشمنان خود است.
سرگرد ژیلین یکی از صد‌ها مرد روسی است که از زمان تهاجم گسترده مسکو به اوکراین در سال گذشته، به‌دلیل امتناع از تبدیل شدن به سرباز جنگ علیه اوکراین با اتهامات جنایی روبه‌رو شده‌اند. روسیه سال گذشته ۱۱۲۱نفر را به اتهام فرار از خدمت سربازی اجباری محکوم کرده است. بر اساس آمار دیوان عالی روسیه، میانگین فرار از خدمت اجباری در سال‌های اخیر حدود ۶۰۰نفر بوده و در سال گذشته این میزان نزدیک به دو برابر شده است.
رئیس‌جمهور روسیه بر لزوم فراهم کردن امکانات در مناطق الحاق شده جدید به این کشور تاکید کرد.
رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد برای اینکه خللی در روند عملیات نظامی ویژه در اوکراین به وجود نیاید، شخصا از مقرهای ارتش در خط مقدم بازدید کرده است.
پس از حمله روسیه و خساراتی که در مناطقی در اوکراین ایجاد کردند، از بوچا و ایرپین گرفته تا ماریوپل و خرسون، کشور‌های مرزی مانند لهستان و کشور‌های بالتیک دیگر نمی‌خواهند کوچک‌ترین ریسک را به جان بخرند که مورد حمله روسیه قرار گیرند. آن‌ها در روز‌های اول حمله به اوکراین، مدعی شده بودند که نیرو‌های روسیه به‌دنبال تصرف زمین‌های بیشتری از کشور‌های بالتیک هستند. جلوگیری از این حمله آن‌ها دست به یک اقدام مهم زدند و آن نیز بازدارندگی فعال بوده و از نظر عملی به معنای انقلاب است.
رئیس جمهور روسیه می‌گوید که این کشور با تهدیدهای مستقیمی علیه امنیت و حاکمیتش مواجه شده است.
پوتین در یک سال جنجال خودساخته چه آموخته است؟ او هنوز بر این باور است که وضعیت فعلی تقصیر طرف مقابل است. او روز سه شنبه خطاب به مردم روسیه مدعی شد: "این آنان بودند که جنگ را آغاز کردند". به عبارت دیگر، پوتین هنوز درسی از یک سال جنگ اوکراین نیاموخته است.
ده‌ها هزار زندانی خشونت طلب برای مبارزه در خط مقدم اوکراین آزاد شده اند و پس از بازگشت از جنگ از رئیس جمهور روسیه مدال شجاعت دریافت می‌کنند.
پوتین به روایت خود مبنی بر تمایل غرب به نابودی روسیه پرداخت. او گفت: «غرب درحالی‌که برای تجاوز آماده می‌شد، درباره صلح دروغ گفت. آن‌ها بدبینانه از اوکراین و مردم آن برای تضعیف و تجزیه روسیه استفاده می‌کنند.» این آخرین و شاید چشمگیرترین نمونه از تلاش پوتین برای آماده کردن روس‌ها برای یک جنگ طولانی بود.
ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو که حملات اخیر اوکراین به تاسیسات نظامی در روسیه را کاملا قانونی می‌داند اعتقاد دارد پوتین در تلاش است تا زمستان را به سلاحی علیه مردم غیرنظامی تبدیل کند، این حمله به تاسیسات نظامی با تلفات در میان غیر نظامیان نیست، بلکه یک حمله گسترده به مردم غیر نظامی است؛ زیرا میلیون‌ها اوکراینی از خدمات ضروری حیاتی محروم می‌شوند.
رهبر روسیه گفت: ممکن بود تعداد زیادی از تلفات غیرنظامی وجود نداشت، این تعداد کودک کشته نمی‌شد. با این حال، او اظهار داشت که در سال ۲۰۱۴، روسیه درک کاملی از وضعیت دونباس یا احساسات واقعی مردم محلی نداشت.
نخست وزیر پیشین ژاپن با انتقاد از رئیس جمهور اوکراین، گفت که او باعث درد و رنج بسیاری از مردم اوکراین شده است.
پوتین در مراسم گرامیداشت روز وحدت ملی روسیه گفت: اکنون، کسانی که در خرسون زندگی می‌کنند باید از منطقه اقدامات خطرناک خارج شوند، زیرا مردم غیرنظامی نباید آسیب ببینند.
رئیس جمهور روسیه بر جلوگیری از آسیب به غیر نظامیان در منطقه خرسون تاکید کرد.
رئیس جمهور روسیه می‌گوید که تنها نیروهای ذخیره آموزش‌دیده به خط مقدم جبهه در عملیات نظامی مسکو در اوکراین اعزام می‌شوند.
تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در روسیه نشان می‌دهد بیش ا ز۸۰ درصد روس‌ها به رئیس‌جمهور این کشور اعتماد دارند و بیش از ۷۰ درصد نیز از عملکرد او رضایت دارند.
جنگ "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه علیه اوکراین پس از گذشت هشت ماه از درگیری گمانه زنی‌ها در مورد این که در صورت سرنگونی او چه کسی می‌تواند جایگزین اش شود را افزایش داده است.
رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد برای بهبود شرایط افغانستان، آمریکا باید سرمایه‌ها و اموال بلوکه‌شده افغانستان را آزاد کند و به خاطر بیش از ۲۰ سال اشغال‌گری و حضور مخرب به این کشور غرامت بدهد.
فاجعه اخلاقی و استراتژیک ناشی از جنگ رهبر روسیه در اوکراین به رویا‌های امپراتوری او پایان داده است. یکی از خطاهای بزرگ پوتین دست کم گرفتن مردم و ارتش اوکراین بود. ظاهراً پوتین در مورد احساس هویت ملی اوکراینی‌ها و اراده آنان برای مبارزه اطلاعات نادرستی داشت.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد به دلیل مواضع اوکراین در قبال دونباس، جنگ میان دو کشور رقم خورد.
رئیس دولت بهار در نامه ای به زلنسکی نوشت: حمله به اوکراین ...جلوه ای آشکار، از چهره خشن و ضد مردمی تمرکز قدرت و ثروت و تلاش برای ارضای روحیه قدرت طلبی، خودکامگی، خودشیفتگی و شهرت طلبی امثال آقای پوتین را به نمایش گذاشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ