براساس اعلام اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان که در شهریورماه امسال منتشر شده است، حجم تجارت بین ایران و آلمان از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲، ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشتته رشد داشته، به عبارتی در این مدت ۱۴۹۵ میلیون یورو معامله انجام شده است، درحالی که در سال گذشته ۱۲۸۵ میلیون یورو بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه امروز تأکید کرد: قطع کامل روابط اقتصادی بین آمریکا و اروپا با چین غیرممکن است و توهمی بیش نیست.
مفتی عمان خواستار اقدام عملی و واکنش کوبنده به هتاکی در قرآن در سوئد شد.
تکرار ماجرای هتک حرمت به قرآن در سوئد نشانه آن است که این کشور بازیچه صهیونیستها شده و لازم است کشورهای اسلامی روابط سیاسی و اقتصادی خود را با استکهلم قاطعانه قطع کنند.
تکرار ماجرای هتک حرمت به قرآن در سوئد نشانه آن است که این کشور بازیچه صهیونیستها شده و لازم است کشورهای اسلامی روابط سیاسی و اقتصادی خود را با استکهلم قاطعانه قطع کنند.
رئیس پارلمان عربی ضمن محکوم کردن قرآن سوزی در سوئد، خواستار اقدام عملی علیه سوئد شامل قطع روابط و تحریم کالاهای این کشور شد.
عراق به دنبال مجوز مجدد پلیس سوئد به هتاک به قرآن برای سوزاندن قرآن و پرچم عراق، این کشور را به قطع روابط تهدید کرد.
روابط ایران و سودان که پس از حمله برخی طیف‌های تندروی اصولگرا به سفارت عربستان قطع شده بود، در آستانه از سر‌گیری قرار دارد.
یک دیپلمات پیشین می‌گوید: مصر یکی از کشور‌هایی است که بعد از قطع روابط ایران و عربستان جرات نمی‌کرد با ایران ارتباط برقرار کند، اما امروزه تلاش‌هایی را در برقراری ارتباط انجام می‌دهد.
کانادا و عربستان سعودی تصمیم گرفته‌اند که روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند.
در حالی که صادرات مصر به اسرائیل در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۹۵ر۱۸۷ میلیون دلار و واردات مصر از اسرائیل در همین سال بالغ بر ۲۶ر۱ میلیارد دلار بوده است، واردات مصر از ایران در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۰۸ر۵ میلیون دلار و صادرات مصر به ایران در همین سال ۴۲ر۱ میلیون دلار بوده است. همین مقیاس قابل تأمل را می‌توان در حوزه گردشگری و درآمد‌های حاصل از آن، مناسبات فرهنگی و حوزه کتاب و فیلم و موسیقی و رسانه، مبادلات علمی و تبادل دانشجو و استاد به دلیل قطع روابط سیاسی دو کشور بزرگ منطقه به‌خوبی دریافت.
منابع عبری از تشدید تنش‌ها میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر امنیت داخلی کابینه‌اش خبر می‌دهند، امری که نگاه‌ها را به سوی شکننده شدن اتئلاف نتانیاهو معطوف داشته است.
مقامات شهرداری بارسلون اسپانیا ضمن حمایت از ملت فلسطین و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی، روابط با این رژیم را قطع کرد.
وزیر خارجه اوکراین: در طول تاریخ هیچ اشتباهی در برابر ایران مرتکب نشدیم. آن‌ها (ایران) به روسیه پهپاد‌های جنگی ارسال کردند. آن‌ها حد و مرز را رد کردند.
سفیر روسیه در لندن گفت که قطع روابط بین این کشور و انگلیس به نفع هیچکس نیست.
رئیس‌جمهور نیکاراگوئه اعلام کرد به علت تفکر استعماری هلندی‌ها و بی‌احترامی سفیر این کشور به مردم و حاکمیت نیکاراگوئه، دیگر تمایلی به ادامه روابط سیاسی با هلند را ندارد.
یک روز پس از اعلام قطع روابط دیپلماتیک توسط نخست‌وزیر آلبانی، برخی گزارش‌ها نیز در ارتباط با ورود پلیس این کشور به سفارت ایران در تیرانا منتشر شد که بعدا تصاویر تلویزیون دولتی آلبانی انجام این اقدام را تایید کرد. این اقدام پلیس آلبانی در شرایطی صورت می‌گیرد که بر اساس عرف و قوانین مدون بین‌المللی، سفارت‌خانه یک کشور در کشور دیگر دارای مصونیت دیپلماتیک بوده و کشور میزبان موظف است از ساختمان، اموال، پرسنل و دیپلمات‌های آن سفارت‌خانه و کشور محافظت کامل داشته باش
روزنامه انگلیسی زبان آبانیایی «تیرانا تایمز» نوشت: ایران متهم است که چندی پیش به موسسات اداری آلبانی حمله سایبری انجام داده و سفارت آن در آلبانی ۲۴ ساعت فرصت دارد تا فعالیت خود را پایان دهد.
دولت آلبانی که میزبان گروهک تروریستی منافقین است اعلام کرد روابط دیپلماتیکش را با ایران قطع کرده و از دیپلمات‌های ایران خواسته این کشور را ترک کنند.
«بدر عبدالله المنیخ» سفیر تازه کویت در ایران روز شنبه استوارنامه خود را به وزیر اور خارجه تازه ایران تسلیم کرد. وزارت خارجه کویت منصوب شدن سفیر تازه آن کشور در تهران را تایید کرده است. ایران در حال حاضر یک سفیر در کویت دارد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که عربستان سعودی کشور قدرتمند سنی برای بهبود روابط با ایران شیعه تلاش می‌کند.
الکساندر دارچیف رئیس بخش آمریکای شمالی در وزارت خارجه روسیه گفت: اگر سنای آمریکا طرح‌هایی را برای معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم تصویب کند، این اقدام بدان معنا خواهد بود که واشنگتن از نقطه بدون بازگشت عبور کرده است.
رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در خارج در گفتگو با الجزیره تاکید کرد: روابط حماس با ایران هرگز لحظه ای قطع نشد و حمایت ایران از ما با وجود شرایط سختی که دارند، همچنان ادامه دارد.
رئیس کمیته روابط خارجی شورای فدراسیون روسیه روز جمعه در واکنش به اقدام ضد روسی تازه دو کشور اروپایی لتونی و استونی از گزینه قطع روابط با این دو کشور خبر داد.
مسکو نسبت به قطع کامل روابط با آمریکا هشدار داد و اعلام کرد که ایده واشنگتن برای معرفی روسیه به عنوان حامی تروریسم عواقب سختی در پی خواهد داشت.
بزرگترین حزب اسلامی الجزایر اعلام کرد که در صورتی که مغرب حمایت از جدایی طلبان و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را متوقف کند، آماده پایان دادن به بحران با رباط است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ