معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: دولت سیزدهم موضوع ترانزیت را در اولویت نخست خود در حوزه حمل و نقل ریلی قرار داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: میزان ترانزیت ترافیک اینترنت از خاک کشورمان دو و نیم برابر شده است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: طبق مصوبه کمیسیون ستاد ملی ترانزیت به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود و میزان ترانزیت بار تا انتهای برنامه هفتم توسعه ۵۰ میلیون تن خواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اوراسیا از عوامل تسهیل کننده روابط اقتصادی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع ترانزیت کالا و انرژی میان ایران و ترکمنستان و کشورهای منطقه با توجه به شرایطی که حاکم شده، بسیار حائز اهمیت بوده و یک فرصت محسوب می‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در توسعه روابط با ازبکستان اولویت ما خصوصاً در بخش اقتصادی، حمل و نقل، گردشگری، ارتباطات و عبور کامیون‌ها در محورهای ترانزیتی است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در سال گذشته بیش از ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای ترانزیتی توسط ناوگان ایرانی و خارجی حمل‌ونقل بین المللی جاده‌ای از قلمرو  ایران عبور کرده است.
وزیر راه و شهرسازی و دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه بر توسعه همکاری‌ها در بخش هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای و استفاده از ظرفیت ترانزیت از مسیر دریایی خزر تأکید کردند.
بندرعباس - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی ۶ ماه اخیر افزون بر ۱۷۰۰ واگن محموله روسی شامل کود پتاس و نفتا از بندر شهید رجایی ترانزیت شده است.
مجموع تناژ بار نفتی و غیر نفتی ترانزیتی جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل ریلی به یک میلیون و ۲۱۵ هزار تن طی ۱۰ ماهه امسال رسیده است.
تایباد ـ وزیر صنعت و تجارت افغانستان گفت: افغانستان چهارراه ترانزیت آسیای میانه است و راه‌هایی که ما با کشورهای دیگر آسیا داریم، نزدیک ترین مسیرها به ایران است.
ماهشهر- نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس گفت: به واسطه زیرساخت‌های مطلوب، بنادر خوزستان ظرفیت اقتصادی مطلوبی در زمینه افزایش حجم ترانزیت کالا دارند.
مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب هرمزگان گفت: نخستین شناور حامل محموله خودروهای وارداتی شب گذشته در بندرلنگه پهلودهی و کار ترخیص این خودروها آغاز شد.
تایباد ـ مدیرکل گمرک دوغارون تایباد گفت: در سه ماه اخیر ترانزیت کالا از گمرک دوغارون به افغانستان افزایش یک و نیم برابری یافت.
مدیرعامل راه آهن ایران در حاشیه اجلاس CCTT در مسکو، از تفاهم با روسیه جهت ترانزیت ۱۲ میلیون تن بار از مسیر ایران خبر داد.
زاهدان- مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رکورد ترانزیت ریلی شکسته شد، گفت: از نیروهای بومی در پروژه راه‌آهن خاش استفاده شد.
وزیر راه و شهرسازی از تفاهم ایران با قزاقستان برای افزایش حجم بار ترانزیتی ۲ کشور از یک میلیون تن به چهار میلیون تن در سال خبر داد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از ترانزیت ۶۱۴ هزار تن کالا از پایانه مرزی پرویزخان و معاینه فنی بیش از ۲۹هزار خودرو سنگین در مراکز معاینه فنی این استان در شش ماه خبر داد.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در شش ماه گذشته حدود ۳۸ درصد ترانزیت کالا افزایش یافت
مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: در سال گذشته به لطف الهی رکورد ترانزیت ریلی، رکورد صادرات از مرزهای ریلی و مجموع حمل و نقل بین‌المللی در طول تاریخ راه آهن را شکستیم.
آستارا- معاون وزیر راه گفت: ظرفیت ترانزیت بین ایران و جمهوری آذربایجان و کشورهای اروپایی با تکمیل پایانه ریلی و پل مشترک جاده‌ای آستارا- آستارا افزایش می‌یابد.
معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برآوردها حاکی است با توجه به روند فزاینده ترانزیت در سال جاری برای اولین بار به رکورد عبور ۲۰ میلیون تن کالا از کشور دست یابیم.
مشهد ـ رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: میزان تزانزیت جاده‌ای در کشور طی سال جاری ۳۲ درصد رشد داشته است.
به گفته سخنگوی گمرک میزان کالاهای عبوری خارجی از مسیر کشور در ۴ ماه نخست امسال، به ۴ میلیون و ۹۲۱ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است.
جمهوری اسلامی ایران ازجمله کشورهایی است که به‌لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مناسب از مزایای ترانزیتی خوبی بهره‌مند است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ