سرحدی بیان داشت: در دنیا بیش از ۹۵ درصد ارزش یک خانه را با وام مسکن پوشش می‌دهند، اما در کشور ما با توجه به تورم این موضوع عملا امکان پذیر نیست، حتی اگر ۹۵ درصد هزینه یک خانه را در ایران نیز با وام بتوان خرید، با توجه به اقساط سنگینی که چنین مسئله‌ای در پی دارد، هیچ کس نمی‌تواند از پس بارپرداخت وام مسکن برآید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آخرین ارقام حاکی از آن است هزینه وام مسکن برای متقاضیان نسبت به حدود ۱۰ روز قبل افزایش یافته است و متأهل‌های ساکن پایتخت برای دریافت این وام باید بیش از ۱۷۲ میلیون تومان پرداخت کنند.
در شرایطی که چند ماهی است خبری از انتشار آمار رسمی تورم مسکن شهر تهران از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار نیست، روز گذشته شورای پول و اعتبار با دو برابر شدن مبلغ تسهیلات خرید خانه موافقت کرد.
وزیر راه و شهرسازی از مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش وام خرید و ساخت مسکن نخبگان به یک میلیارد تومان خبر داد.
مجلس شورای اسلامی اخیرا با افزایش وام ودیعه مسکن موافقت کرد؛ به این ترتیب سقف وام ودیعه مسکن در شهر تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
مشکلات مستأجران و افزایش وام ودیعه از مهم‌ترین خبرهای حوزه راه و مسکن در هفته گذشته بوده است.
با توجه به بررسی‌های کارشناسی دقیق صورت گرفته (به شرح مستندات پیوست) برآورد ساخت یک واحد ۷۷ متری در بازه زمانی دو ساله، حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود. با کسر مبلغ وام (۵۵۰ میلیون تومان) آورده مردم یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است. یعنی هر متقاضی ماهانه حدود ۴۸ میلیون تومان برای ساخت خانه باید پرداخت کند. مبرهن است که این مبلغ، از استعانت اکثر توده جامعه خارج و در عوض به سود دلالان و به تبع آن، افزایش قیمت افسارگسیخته مسکن در آینده خواهد بود.
وزیر راه وشهرسازی گفت: وام خرید مسکن به ۵۵۰ میلیون تومام خواهد رسید.
وزیر راه وشهرسازی گفت: وام ساخت مسکن به ۵۵۰ میلیون تومام خواهد رسید.
مهمترین اخبار هفته گذشته خبر افزایش وام مسکن از سوی کارشناسان اعلام شدکه زمان پرداخت وام 4 متر خانه هم نمی توان خرید از سوی دیگر خط ریلی شلمچه- بصره که تا سال 2023به بهره برداری خواهد رسید.
مهمترین اخبار هفته گذشته خبر افزایش وام مسکن جوانان بود که از سوی سرپرست بانک مسکن اعلام شد همچنین از سوی دیگر در بخش ریلی نیز ایران توانسته به خودکفایی برسد.
سرپرست بانک مسکن از افزایش دو برابری سقف پرداخت تسهیلات حساب پس انداز مسکن جوانان برای افتتاح‌کنندگان حساب در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: سقف تسهیلات ساخت مسکن در کلانشهرها ۶۰۰ میلیون و وام مسکن روستایی هم ۲۰۰ میلیون است که پیگیری می‌کنیم تا افزایش پیدا کند.
درخواست‌های وام مسکن آمریکا افزایش ۷.۴ درصدی را ثبت کرد.
هزینه هر برگ از تسهیلات مسکن نسبت به دو هفته قبل، افزایشی بوده و متاهل‌های تهرانی برای دریافت این وام باید بیش از ۱۲۱ میلیون تومان پرداخت کنند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: انتظار می‌رود سقف وام نهضت ملی مسکن به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یابد تا قدرت مالی ساخت و ساز بالاتر برود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: انتظار می‌رود سقف وام نهضت ملی مسکن از ۳۵۰ به ۵۰۰ میلیون تومان و دوره بازپرداخت نیز افزایش یابد تا قدرت مالی ساخت و ساز بالاتر برود.
با گذشت ۱۲ روز از ماه آذر، بالاخره امروز بانک مرکزی گزارش «تحولات بازار معاملات مسکن در ماه آبان» را منتشر کرد. گزارشی که نشان از تغییرت قیمت خانه در پایتخت در کنار افزایش تعداد معاملات دارد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از پیشنهاد افزابش وام ساخت مسکن طرح نهضت ملی در شهرهای استان تهران به ۴۵۰ میلیون تومان به آقای رئیس جمهور خبر داد.
کارشناسان حوزه مسکن بر این باورند، با متوقف کردن وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ توسط سازمان برنامه، این وام حتی در صورت اجرایی شدن در سال ۱۴۰۱، کفاف ساخت ۴۰ مترمربع را نیز ندارد و ضروری است، وام ساخت مسکن روستایی، به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.
کارشناسان حوزه مسکن معتقدند با متوقف کردن وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ توسط سازمان برنامه، این وام حتی در صورت اجرایی شدن در سال ۱۴۰۱، کفاف ساخت ۴۰ مترمربع را نیز ندارد و ضروری است وام ساخت مسکن روستایی، به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.
امروز مطالبی همچون خبری مهم برای سهامداران وتجارت و نماد‌های بانکی، قیمت دینار عراق چقدر شد؟، شاخص افت کرد ارزش سهام عدالت ۹ میلیونی شد، سه وام مسکن که باید با آن آشنا شوید!، برگزاری مجمع ۲ نماد برای افزایش سرمایه، شپنا، خساپا، تفارس و دکوثر چه روندی را طی خواهند کرد؟، تحلیل تکنیکال شاوان | روند شاوان چگونه خواهد بود؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
وزارت راه و شهرسازی اهم اقدامات خود را برای کنترل بازار اجاره مسکن تشریح و اعلام کرد: دولت سیزدهم علاوه بر افزایش وام ودیعه و تعیین سقف اجاره‌بها، بسته کنترل بازار مسکن را تدوین کرد.
مصوبه هیئت دولت در خصوص افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد ابلاغ شد.
شفافیت و نقدشوندگی دو مولفه مهم بازار سرمایه هستند که نبود هر یک از آنها روند بورس را دچار مشکل می‌کند. سوال اینجاست که وضعیت شفافیت و نقدشوندگی بورس تهران در دو سال گذشته چگونه بوده است؟
رستم قاسمی با اشاره به افزایش هزینه ساخت مسکن با توجه به تورم، از پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان خبر داده است، در حالی که سال گذشته بانک‌ها همراهی قابل قبولی با ارائه این تسهیلات نداشتند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ