کارشناسان حوزه مسکن بر این باورند، با متوقف کردن وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ توسط سازمان برنامه، این وام حتی در صورت اجرایی شدن در سال ۱۴۰۱، کفاف ساخت ۴۰ مترمربع را نیز ندارد و ضروری است، وام ساخت مسکن روستایی، به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امسال برای اولین بار دولت اقدام به اعطای وام سفر اربعین کرده است،اگر چه این کار قابل تقدیر است اما ظاهر امر نشان می دهد وضعیت پرداخت این وام عادلانه نیست.
در دو سال ابتدایی فعالیت دولت سیزدهم، درآمد نفتی رو به افزایش بوده و است. ابهام اول این‌گونه ایجاد می‌شود که «اگر درآمد نفتی افزایش پیدا کرده، چرا دولت برای بدهی‌های قبلی دست به فروش اوراق زده است؟» این درست که دولت روحانی دست به انتشار اوراق زده و بدهی ایجاد کرده بود؛ اما روی کاغذ، وقتی درآمد‌ها افزایش پیدا می‌کند، باید پرداخت بدهی‌های قبلی در اولویت باشد یا هزینه‌کرد آن در محل‌های دیگر؟به این موضوع توجه کنید که در دولت روحانی، به آن اندازه که اوراق فروخته شد، نفت فروخته نشده است.
بردیا به دفاع پرداخت و گفت:اتهامم را قبول دارم، اما پروانه دستور قتل را صادر کرده بود. او برای اینکه بتواند با مرد غریبه در ارتباط باشد می‌خواست پسرش را حذف کند. او به من گفت اگر عاشق پریا هستی و می‌خواهی با او ازدواج کنی باید پرهام را بکشی. من هم به ناچار قبول کردم، اما حالا پشیمان هستم، چون زندگی‌ام تباه شده است.
به جد معتقدم اگر در شرایط کنونی افراد مطلعی به موضوع حقابه ورود کنند و دولت برای سیستان آماده پرداخت هزینه باشد، با طالبان به توافق می‌رسیم ... اگرچه حقابه یک قرارداد بین‌المللی است و دولت همسایه افغانستان ازنظر قانونی موظف به تأمین حقابه است. اما واقعیت‌های منطقه از فرآیند دیگری حکایت می‌کند. لازم است تدابیری اتخاذ گردد تا عمل به قرارداد علاوه بر ما برای آن‌ها نیز سودمند باشد.
براساس قوانین کشور ما، حق طلاق با مرد است. یعنی مرد تصمیم گیرنده طلاق و جدایی است. به این ترتیب مرد هر زمان که بخواهد می‌تواند درخواست طلاق همسر را به دادگاه ارائه دهد و در صورت پرداخت تمامی حقوق زن (مهریه، نفقه، اجرت‌المثل و ..) از همسر خود جدا شود. اما آیا اگر زنی این حق را داشته باشد، می‌تواند طلاق بگیرد؟ یا به‌طور کلی برخورداری از این حق برای زن چه مزایایی دارد؟
یک حقوق‌دان گفت: ما برای اولین‌بار در ایران با مجازاتی مواجه هستیم که بازدارندگی واقعی دارد. شاید در نگاه اول پرداخت مبلغ ۳ تا ۶ میلیون تومان به عنوان جریمه، رقم خیلی سنگین و بازدارنده‌ای نباشد، اما طبق قانون اگر مجازات نقدی طبق نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی افزایش پیدا کند، قطعاً جنبه بازدارندگی آن بیشتر خواهد شد.
ویژه‌نامه نوروزی مجله «آگاهی‌نو» نوشت: معاون اول رییس جمهور در دولت یازدهم و دوازدهم گفت :وقتی ما در سال ۹۲ آمدیم ارز ترجیحی ۱۲۲۶ تومان بود و می‌گفتند دست نزدید. اگر دست بزنید مرغ از ۶ هزار تومان ۱۴ هزار تومان می‌شود. اما ما در همان ماه اول ارز ترجیحی را حذف کردیم پولی هم به کسی پرداخت نکردیم، قیمت مرغ هم تا پایان دوره اول همان حدود ۶ هزار تومان باقی ماند؛ قیمت بقیه محصولات هم همین‌طور.
وقتی ما در سال ۹۲ آمدیم ارز ترجیحی ۱۲۲۶ تومان بود و می‌گفتند دست نزدید. اگر دست بزنید مرغ از ۶ هزار تومان ۱۴ هزار تومان می‌شود. اما ما در همان ماه اول ارز ترجیحی را حذف کردیم پولی هم به کسی پرداخت نکردیم، قیمت مرغ هم تا پایان دوره اول همان حدود ۶ هزار تومان باقی ماند؛ قیمت بقیه محصولات هم همین‌طور.
«اگر قرار باشد که بر اساس تورم این حقوق تعیین شود باید حداقل ۵۰ درصد رشد داشته باشد. اما همانطور که عرض کردم امکان پرداخت این میزان حقوق برای کارفرما‌ها امکان‌پذیر نیستم. از سوی دیگر با توجه به اوضاع اقتصادی و شرایط بنگاه‌ها باید یک افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی صورت بگیرد و این نیز برای کارگر مناسب نیست؛ بنابراین به نظر من درست‌ترین تصمیم این است که یک عددی انتخاب شود که بین همین ۲۰ دصد و ۵۰ درصد باشد.»
قدرت‌های بزرگ در سطح جهانی و قدرت‌های منطقه‌ای در مناطق پیرامون خود، تمایلات هژمونیک را حفظ و برای ارتقای موقعیت خود و دستیابی به جایگاه هژمونیک تلاش می‌کنند، اما این جنگ روشن کرد که عصر هژمونی اگر به پایان نرسیده باشد، حداقل با چالش‌های بزرگی روبه روست، اما هرچه هست کنشگران اصلی در این جنگ خانمانسوز، ماهیت و محیط کنش بین‌المللی را نظامی کرده‌اند که باید بدان پرداخت.
شفافیت تسهیلات پرداختی بانک‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ این برآیند لایحه بودجه مدنظر دولت برای سال آینده است. اقدامی که بر خلاف رویکرد قانون بودجه سال جاری است و می‌تواند به تداوم ناترازی بانک‌ها منجر شود.
شفافیت تسهیلات پرداختی بانک‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ این برآیند لایحه بودجه مدنظر دولت برای سال آینده است. اقدامی که بر خلاف رویکرد قانون بودجه سال جاری است و می‌تواند به تداوم ناترازی بانک‌ها منجر شود.
شفافیت تسهیلات پرداختی بانک‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ این برآیند لایحه بودجه مدنظر دولت برای سال آینده است. اقدامی که بر خلاف رویکرد قانون بودجه سال جاری است و می‌تواند به تداوم ناترازی بانک‌ها منجر شود.
درست بیخ گوش ما عربستان، کریستیانو رونالدو را با آن اسم و رسم به کشورش می‌کشاند و کلی اعتبار، درآمد و پیشرفت را آورده این اقدام می‌بیند. فوتبال در آنجا هم با پول دولت اداره می‌شود، اما اگر سالانه ۲۰۰ میلیون یورو هم به رونالدو می‌دهند، حساب‌وکتاب چگونگی پرداخت را می‌کنند. اینجا، اما مدیر می‌آید به اندازه یک مسی به بازیکن درجه چندمی پول می‌دهد، می‌رود و نفر بعدی در‌های جدیدی از سوء‌مدیریت را نشان می‌دهد و این چرخه معیوب همچنان ادامه دارد.
حاجی اسماعیلی گفت: در گذشته ریتم منطقی برای پرداخت مستمری ۱۲ تا ۱۴ نفر ورودی برای پرداخت مستمری برای یک نفر بود، اما در حال حاضر این نسبت به ۴.۲ نفر به ازاء یک نفر کاهش یافته، که این نسبت حداقل آن چیزی است که برای پرداخت مستمری می‌تواند وجود داشته باشد و اگر این عدد پایین‌تر از این بیاید بحران تامین اجتماعی ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد، بر این اساس نیاز است که اصلاحات ساختاری زیادی در تامین اجتماعی انجام شود که یکی از این اصلاحات افزایش سن بازنشستگی است که بسیاری از کشور‌های پیشرفته و توسعه یافته نیز آن را انجام داده‌اند.
اگر تا پیش از این مراجعات برای مواردی ازجمله سرماخوردگی به مراکز دولتی کمتر بود و بیماران ترجیح می‌دادند درمان‌های ساده را در درمانگاه‌های خصوصی با پرداخت ویزیت انجام دهند، اما حالا آنقدر مشکلات اقتصادی بالا رفته که گروه بزرگی از بیماران ترجیح می‌دهند ساعت‌ها معطلی در بیمارستان‌های دولتی را به جان بخرند تا مجبور نشوند ویزیت‌های ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی بخش خصوصی را پرداخت کنند.
کارشناسان حوزه مسکن معتقدند با متوقف کردن وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ توسط سازمان برنامه، این وام حتی در صورت اجرایی شدن در سال ۱۴۰۱، کفاف ساخت ۴۰ مترمربع را نیز ندارد و ضروری است وام ساخت مسکن روستایی، به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند امام جمعه شیراز: یک جریان خاص در وسط خیابان می‌خواهد ما را از فکر کردن به پیمان شانگهای و گشایش اقتصادی‌اش دور کند / پس از دانشگاه تهران، کلاس درس دانشگاه شهید بهشتی هم آنلاین شد / فارس: اگر کسی از پوشش دیگران هیچ اثری نمی‌پذیرد، باید گفت که عادی نیست، اگر نگوییم بیمار است و ... را می‌خوانید.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: امام جمعه شیراز: یک جریان خاص در وسط خیابان می‌خواهد ما را از فکر کردن به پیمان شانگهای و گشایش اقتصادی‌اش دور کند/پس از دانشگاه تهران؛ کلاس درس دانشگاه شهید بهشتی هم آنلاین شد/پس از دانشگاه تهران؛ کلاس درس دانشگاه شهید بهشتی هم آنلاین ش/فارس: اگر کسی از پوشش دیگران هیچ اثری نمی‌پذیرد باید گفت که عادی نیست، اگر نگوییم بیمار است و ... را می‌خوانید.
در طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای، اطلاع‌رسانی درست و کافی از سوی شهرداری تهران صورت نگرفته است، اگر چه مسئولان شهری می‌گویند در این زمینه اطلاع‌رسانی در قالب (نصب بنر و تابلو) در معابر کرده‌اند، اما بسیاری از شهروندان از کم و کیف این طرح و اینکه به واسطه پارک خودرو خود در حاشیه برخی معابر باید پول پرداخت کنند، بی‌خبرند!
صداوسیما برای پرداخت نکردن حق پخش تلویزیونی بازی‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر دست به هر کاری زده است. اما تعرفه فعلی این سازمان نشان می‌دهد که اگر فوتبال پخش نشود این دستگاه عریض و طویل حکومتی ورشکسته خواهد شد! به آماری که فرهیختگان منتشر کرده، دقت کنید. تلویزیون از راه پخش فوتبال درآمدی فوق نجومی دارد
گزارش سال ۱۴۰۰ «دیوار» منتشر شد
ساخته تاد فیلیپس اگرچه به شدت مورد توجه قرار گرفت اما حقیقت آن است که این فیلم‌ها با نقدهای جدی در روایت و پرداخت مواجه است و اگر بازی درخشان واکین فینکس در نقش محوری این فیلم ثبت نمی‌شد، شاید این موفقیت برای فیلم رقم نمی‌خورد و با یک اثر جریان ساز مواجه نبودیم.
ساخته آلفونزو گومز رخون داستانی را روایت می‌کند که شاید برای هر تماشاگری جذاب نباشد اما با توجه به رویارویی ادیسون و وستینگ‌هاوس، داستانی را به تصویر می‌کشد که اگر پرداخت بهتری داشت، می‌توانست به شدت توجه عمومی را به خود جلب کند و دست‌کم نبوغ این دو را نشان دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ