کاپیتان ارتش بورکینافاسو سرنگونی حکومت نظامی پیشین را اعلام و قدرت را در دست گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مقام ارشد غیرنظامی نیجر می‌گوید که رهبران کودتای نظامی این کشور هیچ تمایلی برای همکاری با ارتش خصوصی «واگنر» ندارند.
تحولات در نیجر و وقوع کودتای نظامی در این کشور باعث شده تنش‌هایی میان فرانسه و آمریکا در خصوص نحوه تعامل با این تحولات به وجود آید.
رؤسای جمهور کنیا و موزامبیک اعلام کردند که کودتای نظامی ۲۶ جولای سال جاری در نیجر را محکوم می‌کنند.
سران کودتای نظامی در نیجر از گروه واگنر برای مقابله با مداخله احتمالی گروه «اکواس» (اتحادیه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا) درخواست کمک کرده‌اند.
پس از کودتا در نیامی، شورای نظامی جدید نیجر با صدور بیانیه‌ای نسبت به هرگونه مداخله خارجی در این کشور هشدار داد و اعلام کرد در صورت مداخله نظامی نیجریه پاسخ فوری خواهد داد.
کاخ سفید روز سه‌شنبه با رد مداخله نظامی روسیه در کودتای اخیر در نیجر اعلام کرد که واشنگتن قصد تخلیه شهروندان خود از کشور نیجر را ندارد.
یک رسانه فرانسوی با انتقاد از راهبرد سنتی لشکرکشی نظامی دولتمردان فرانسه در آفریقا به دیپلماسی نرم موفق مسکو در نیجر اشاره کرد و کودتای نیجر را آخرین میخ بر تابوت نفوذ سنتی الیزه دانست.
وزارت خارجه الجزایر خواستار اجرای قانون اساسی در کشور نیجر پس از وقوع کودتای نظامی در این کشور شد.
در پی وقوع کودتای نظامی در نیجر، فرانسه شهروندان خود را از این کشور خارج می‌کند.
بورکینافاسو و مالی هر دو طی شش ماه گذشته شاهد کودتاهای نظامی بوده‌اند و اکنون نظامیان در این دو کشور غرب آفریقا حمایت خود را از کودتای نیجر اعلام کرده‌اند.
پریگوژین، فرمانده گروه شبه نظامی واگنر از کودتای نیجر استقبال کرده و گفته است که آماده‌ایم تا نظم را برقرار کنیم.
یک تحلیلگر پژوهشگاه امنیت رژیم صهیونیستی، وقوع کودتای نظامی علیه کابینه بنیامین نتانیاهو را بعد از تصویب لایحه جنجالی در پارلمان این رژیم، پیش بینی کرد.
پدر همسر داوید آلابا، بازیکن رئال‌مادرید و پیشین بایرن‌مونیخ به دلیل تلاش برای کودتا در آلمان دستگیر شد.
رژیمی که از کودتای ۲۰۱۳ تکامل یافته یک دیکتاتوری نظامی است. موقعیت ریاست جمهوری مصر به حدی تضعیف شده که نمی‌توان تصور کرد رئیس جمهور بتواند بر خلاف منافع دستگاه نظامی عمل کند بدون این که متحمل عواقب شدید شود.
«ابراهیم ترائوره» رهبر کودتاچی جدید بورکینافاسو با استعفای مشروط «پل هانری دمیبا» که جمعه شب با صدور بیانیه ای از انحلال دولت نظامی تحت رهبری وی خبر داده بود، موافقت کرد.
پس از کودتای نظامی ارتش بورکینافاسو، معترضان در «واگادوگو»، پایتخت این کشور به سفارت فرانسه یورش برده و آن را محاصره کردند.
یک روز پس از وقوع کودتای نظامی در بورکینافاسو، اکنون آمریکا کودتای جدید در این کشور آفریقایی را محکوم کرده است.
سفارت فرانسه در بورکینافاسو مدعی شد که پاریس در وقوع کودتای نظامی جدید در این کشور نقشی نداشته است!
انجام کودتای نظامی در چین تکذیب شد و اوضاع در پایتخت این کشور طبیعی گزارش می شود.
خبرنگار خبرگزاری «ریانووستی» چین گزارش داد که اوضاع در پکن،‌ پایتخت چین طبیعی بوده و ساکنان این شهر به طور عادی به فعالیت‌های روزانه خود می‌پردازند.
رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید که یورش اف‌بی‌آی به اقامتگاه وی در فلوریدا، شبیه کودتای نظامی برای براندازی یک دولت داخلی بوده است!
ترامپ در مصاحبه با شبکه راستگری «نیوزمکس» در توصیفش از عملیات تفتیش ماموران اف‌بی‌آی از ویلای او در ایالت فلوریدا گفت: «این عملیات مثل یک کودتای نظامی بود. یک تصویر زیبا نبود»
تظاهرکنندگان در راهپیمایی روز سه شنبه در خارطوم، پایتخت سودان از ارتش خواستند تا به پادگان‌ها برگردند.
جایزه ویژه سرباز وطن یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به پاس تلاش مجاهدانه برای روایت نزدیک از مقاومت و توجه به مردم غیر نظامی آسیب دیده از جنگ‌های منطقه است که دغدغه جدی آن شهید بزرگوار اهدا شد به «چشم ایرانی» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر و حسن قائدی.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ