تحولات در نیجر و وقوع کودتای نظامی در این کشور باعث شده تنش‌هایی میان فرانسه و آمریکا در خصوص نحوه تعامل با این تحولات به وجود آید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در بحبوحه بالا گرفتن تنش در مرز بین مینسک و ورشو، رئیس جمهور بلاروس از صدور دستور «تماس» با لهستان و وزیر دفاع این کشور نیز از افزایش نیروها در منطقه مرزی خبر داد!
روند تحولات به نحوی است که احتمال بروز تنش خطرناک که ممکن است ناتو و روسیه را به سوی درگیری مستقیم در بلاروس بکشاند، بیش از پیش افزایش پیدا کرده است.
همزمان با اقدامات ارتش لبنان در مناطق مرزی با اراضی اشغالی، نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت اراضی لبنان در نزدیکی این مناطق بمب‌ دودزا پرتاب کردند.
شبکه تلویزیونی الجزیره از آتش زدن واگن‌ها در حومه جنوبی پاریس و ادامه تنش‌ها در شهر‌های دیگر خبر داد.
رسانه‌های عبری زبان در خبری معنادار از لغو سفر برنامه‌ریزی شده وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی طی هفته آینده خبر دادند.
اظهارات جنجالی ستاره تنیس دنیا نگرانی‌ها بابت تنش سیاسی بین صربستان و کوزوو را افزایش داد.
این رسانه انگلیسی نوشت: توقیف محموله، جدیدترین تشدید تنش میان واشنگتن و تهران پس از سال‌ها تحریم‌های آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای ایران است. ایران تحریم‌های آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسد و صادرات نفت این کشور در حال افزایش است.
کریستوف گالتیه، سرمربی پاری سن ژرمن، به شدت از رفتارهای لوئیز کامپوس خصوصا حضورش در رختکن این تیم پس از بازی با موناکو عصبانی است.
وزارت خارجه چین درباره ادامه تحرکات نظامی آمریکا در منطقه شرق آسیا هشدار داد.
بر خلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر آتش تنش علیه ایران دمیده است. حالا به نظر می‌رسد صبر استراتژیک ایران نمی‌تواند همیشگی باشد. رویکرد تعامل‌جویانه، به هیچ عنوان نمی‌تواند در مقابل رویکرد تنش‌جویانه باکو کارایی داشته باشد. حالا از هر زمانی ضروری‌تر است که تهران رویکرد جدیدی را در تقابل با مخاصمه‌جویی‌های باکو اتخاذ کند
براساس بررسی‌هایی که صورت گرفته، ترکیه جزو کشورهایی قلمداد شده که با تنش آبی مواجه است. برمبنای این مطالعات کشور ترکیه از دهه۱۹۸۰ به این طرف با توجه به افزایش جمعیت، شهرنشینی‌های بی‌برنامه، صنعتی شدن، تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین با چندین خشکسالی هم روبه‌رو شده است
در ادامه افزایش تنش بین صربستان و منطقه جدایی‌طلب کوزوو، رئیس‌جمهور صربستان تأکید کرد که کوزوو بخشی جدایی‌ناپذیر از این کشور است.
گزارش‌هایی که می‌تواند تنش در شهر منچستر را افزایش دهد حاکی است یونایتد تصمیم دارد برای جذب ادین ژکو تلاش کند که سابقه بازی در سیتی را دارد.
معاون عمرانی استاندار قزوین هم در ادامه این مراسم از عملیاتی شدن طرح بازار آب تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: فاز اجرایی این طرح به زودی آغاز خواهد شد و با اجرای این طرح نرخ بهره‌وری از منابع آبی در دشت قزوین ارتقا پیدا کرده و شاهد افزایش کارآمدی در مدیریت منابع آبی و آبخوان دشت قزوین خواهیم بود.
روابط دو سوی اقیانوس اطلس در دو دهه گذشته فراز و نشیب های زیادی را تجریه کرده و در شرایط واگرایی و افزایش تنش ها، افکار عمومی و سیاستمداران اروپایی  مسیری کاملاً یک طرفه را در پیش گرفته اند.
در ادامه افزایش تنش بین پکن و و اشنگتن، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد ۱۳ شهروند چینی را به اتهامات امنیتی متهم کرده است.
تنش‌های اخیر در باشگاه پاری سن ژرمن روز به روز بیشتر می‌شود و حالا ادعا شده که لوئیس کامپوس، مشاور ورزشی باشگاه، تنها چند ماه بعد از استخدامش به زودی پی‌اس‌جی را ترک می‌کند.
عبدی با اشاره به اینکه نفس افزایش مالیات دولت را پاسخگو نمی‌کند، بیان داشت: «اخذ مالیات از مردم این امید را ایجاد می‌کند که مردم احساس کنند، که دولت پول آن‌ها را می‌گیرد و باید جوابگوی خدمات داده شده باشد پس فشار می‌آورند تا دولت پاسخگو باشد، این به نظر بنده لحظه‌ای و آنی اتفاق نمی‌افتد و نیاز زمان است، تا دولت پاسخگو بشود، این درحالیست اگر دولتی که بر پایه درآمد‌های مالیاتی اداره می‌شود، پاسخگو نباشد بین مردم و دولت تنش به وجود می‌آید.»
عبدی با اشاره به اینکه نفس افزایش مالیات دولت را پاسخگو نمی‌کند، بیان داشت: «اخذ مالیات از مردم این امید را ایجاد می‌کند که مردم احساس کنند، که دولت پول آن‌ها را می‌گیرد و باید جوابگوی خدمات داده شده باشد پس فشار می‌آورند تا دولت پاسخگو باشد، این به نظر بنده لحظه‌ای و آنی اتفاق نمی‌افتد و نیاز زمان است، تا دولت پاسخگو بشود، این درحالیست اگر دولتی که بر پایه درآمد‌های مالیاتی اداره می‌شود، پاسخگو نباشد بین مردم و دولت تنش به وجود می‌آید.»
یک خبرنگار آمریکایی در گزارشی به بررسی تنش های میان آمریکا و روسیه در سطح فضایی پرداخته و از احتمال تاثیرگذازی جنگ اوکراین به افزایش تقابل میان مسکو و واشنگتن در فضا صحبت کرده است.
محمد علی الحکیم، کارشناس سیاسی گفت : افزایش تنش ها در عراق منجر به بازگشت دوباره داعش و افزایش مداخلات خارجی می شود.
پس از افزایش تنش ها میان دولت های آمریکا و چین و قرنطینه مربوط به کووید۱۹ در سراسر این کشور آسیایی به نظر می رسد اپل تصمیم گرفته تولید آیفون۱۴ را در هند آغاز کند.
روزنامه فرانسوی لوفیگارو در گزارشی نوشت: با تشدید بحران کمبود منابع آبی در جهان در کنار افزایش جمعیت، مناطق تنش آبی در جای جای جهان در حال افزایش است.
مارک برایسون سفیر انگلیس در بغداد درباره افزایش تنش های سیاسی در عراق ابراز نگرانی کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ