مقایسه بند به بند طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی یا همان طرح صیانت با وضعیت فعلی اینترنت نشان می‌دهد کاربران به طرق مختلفی در حال صیانت شدن هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حامد بیدی، مدیرعامل کارزار می‌گوید: نگرانی این است که در فضای آنلاین و دیجیتال همان اتفاقاتی که در چین و روسیه اتفاق افتاد در ایران هم صورت بگیرد. برای مثال همان سیستمی که در چین برای رتبه‌دهی امتیاز شهروندان در نظر گرفته شده به همین شکل است. یعنی تمام رفتار شهروندان رصد می‌شود و بر اساس آن به هر شهروند امتیازی داده می‌شود.
جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی که گروه اصلی حامیان طرح صیانت و دنبال کنندگان اصلی بستن مسیر اینترنت بین الملل در کشور هستند، حتی مسمومیت دختران دانش آموز هم به توسعه اینترنت ربط دادند!
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه در قالب طرح صیانت مطرح بود عملاً به بهانه شرایط کشور اجرایی شد.
خبر‌ها حاکی از آن است که طرح صیانت از فضای مجازی با پنهانکاری تمام در کمیسیون مشترک تصویب شده و آماده ارسال به شورای نگهبان است.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح صیانت از دستورکار مجلس خارج شده است و هیچ طرحی بدون تصویب در صحن علنی نمی تواند به شورای نگهبان ارسال شود.
پس از گذشت یکسال از مطرح شدن یکی از پرحاشیه‌ترین طرح‌های مجلس مبنی بر صیانت از اینترنت و لغو این طرح توسط هیئت رئیسه مجلس یازدهم، همچنان پاشنه بر همان در می‌چرخد.
عبدی نوشت: سکوت مطلق؛ به یاری آن می‌رود تا هر گونه که خواستند بِبُرند و بدوزند و در فضایی غیرشفاف، اموال و دارایی‌های عمومی مردم فقیر را به بخش‌های خصولتی و خصوصی ویژه و تحت عناوین گوناگون واگذار کنند. کارنامه این مجلس از این جهات بسیار برجسته است. ولی اگر هم طرح آنان تصویب نشود، جای نگرانی نباید داشته باشند، چون همان‌طور که طرح صیانت تصویب نشد ولی در عمل بدتر از آن به اجرا در آمد، این نیز در همان مسیر قرار خواهد گرفت. آیا هنوز دنبال تعریف فساد نظام‌مند هستید؟
حتما قبل از خواندن این مطلب برای حضور در توییتر مدتی را درگیر اتصال به VPN بوده‌اید. همین عدم دسترسی به فیلترشکن و از کار افتادن آن‌ها در روزهای اخیر بخشی از طرح صیانت است.
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم علی‌القاعده تصمیم گیری درباره طرح صیانت باید در مجلس می‌شد و نباید آن را دور می‌زدند. البته اعضای شورای عالی فضای مجازی استدلال‌هایی دارند که ما اختیاراتی داریم و می‌توانیم سیاست‌گذاری‌هایی را انجام دهیم.
نماینده مجلس گفت: می‌شود گفت بله طرح صیانت به تصویب رسیده؛ زیرا اعضای کمیسیونی که شورای عالی فضای مجازی به آن‌ها اختیار داده است اگر بخواهند نظر و برنامه‌ای را که دارند پیاده کنند، می‌توانند همه اهداف مدنظرشان در طرح صیانت را عملیاتی، اجرایی و ابلاغ کنند.
نایب رئیس مجلس دهم تاکید کرد : طبق قانون اساسی ، غیر از مجلس هیچ نهادی حق قانونگذاری ندارد.
نماینده مجلس در انتقاد از تصویب مصوبه شورای عالی مجازی گفت: طراحان «صیانت» وقتی در مجلس نتوانستند کار را پیش ببرند، آن را به شورای عالی فضای مجازی بردند.
نماینده ادوار مجلس گفت: حق مجلس است که به ماجرای طرح صیانت ورود کند اگر این کار را انجام ندهد به نوعی به خود هتک حرمت کرده است زیرا این کاری بود که مجلس استارت آن را زد و اگر قرار است تصمیمی گرفته شود باید از مجلس آغاز شود.
لاهوتی گفت: مجلس به ماجرای تصویب طرح صیانت ورود نکند به خود هتک حرمت کرده است. امام خمینی (ره) گفتند اگر دیدید مردم درباره موضوعی نظری دارند حتی اگر به ضرر خودشان است بگذارید خودشان تصمیم بگیرند و شما حق ندارید تصمیم دیگری بگیرید که ما باید به این موضوع توجه کنیم.
در همین زمینه لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، از این خبر اظهار بی اطلاعی کرد و گفت که طرح صیانت تصویب نشده است.
اگر یک بند در مصوبه اخیر فضای مجازی وجود داشته باشد که بیش از همه قسمت‌ها بوی اجرای صیانت بدهد، بند تصویب الزامات مدیریتی ترافیک داخلی و خارجی فضای مجازی کشور از سوی کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور است. بندی که عملا امکان و اختیار قانونی اعمال سیاست خط‌مشی ترافیک و کاهش پهنای باند پلتفرم‌های مختلف را به این کمیسیون داده و دست اعضا را در محدود کردن دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام و واتساپ باز می‌گذارد.
اگر یک بند در مصوبه اخیر فضای مجازی وجود داشته باشد که بیش از همه قسمت‌ها بوی اجرای صیانت بدهد، بند تصویب الزامات مدیریتی ترافیک داخلی و خارجی فضای مجازی کشور از سوی کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور است.
در میان این نگرانی‌ها، روز گذشته خبری از تصویب بخشی از طرح صیانت در جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس‌جمهور منتشر شد که واکنش کارشناسان و مردم را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت.
شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور بخشی مهم از طرح صیانت را تصویب کرد.
شورای عالی فضای مجازی بخشی از طرح صیانت را تصویب کرد.
با تصویب طرح صیانت از باغ های کن مشکلات متعددی برای شهروندان این منطقه ایجاد شده و آنها امیدوارند با تصویب طرح جدید در شورای عالی شهرسازی و معماری، این مشکل بر طرف شود.
بنابر گفته عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، چیزی به اسم طرح صیانت به تصویب نرسیده که قرار باسد اجرایی شود.
وزیر ارتباطات در خصوص «طرح صیانت» عنوان کرد: چیزی هنوز به نام طرح صیانت تصویب نشده و چیزی به این اسم نداریم. یک عده بالاخره جوسازی می‌کنند، بازی می‌کنند، نان می‌خورند و اِلا چیزی تصویب نشده است که بخواهد اجرایی شود.
حدود دو ماه از تلاش باشگاه پرسپولیس برای جذب مهاجم خارجی می‌گذرد، اما هیچ اتفاقی رخ نداده و مشخص نیست شرایط سرخپوشان در آستانه آغاز لیگ برتر چه خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ