حامد بیدی، مدیرعامل کارزار می‌گوید: نگرانی این است که در فضای آنلاین و دیجیتال همان اتفاقاتی که در چین و روسیه اتفاق افتاد در ایران هم صورت بگیرد. برای مثال همان سیستمی که در چین برای رتبه‌دهی امتیاز شهروندان در نظر گرفته شده به همین شکل است. یعنی تمام رفتار شهروندان رصد می‌شود و بر اساس آن به هر شهروند امتیازی داده می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آنطور که مشخص است همچنان پرونده طرح صیانت در مجلس یازدهم نیمه باز است و تعدادی از نمایندگان مجلس در تلاش هستند تا بررسی این طرح در مجلس از سر گرفته شود.
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه در قالب طرح صیانت مطرح بود عملاً به بهانه شرایط کشور اجرایی شد.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح صیانت از دستورکار مجلس خارج شده است و هیچ طرحی بدون تصویب در صحن علنی نمی تواند به شورای نگهبان ارسال شود.
پس از گذشت یکسال از مطرح شدن یکی از پرحاشیه‌ترین طرح‌های مجلس مبنی بر صیانت از اینترنت و لغو این طرح توسط هیئت رئیسه مجلس یازدهم، همچنان پاشنه بر همان در می‌چرخد.
پس از گذشت یکسال از مطرح شدن یکی از پرحاشیه‌ترین طرح‌های مجلس مبنی بر صیانت از اینترنت و لغو این طرح توسط هیئت رئیسه مجلس یازدهم، همچنان پاشنه بر همان در می‌چرخد.
طرح جدید مجلس در خصوص جرم‌انگاری از فیلم‌برداری و اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی حالا به امضای ۸۷ نفر از نمایندگان مجلس رسیده است. این طرح که با عنوان «تشدید مجازات همکاری‌کنندگان با اقدامات کشور‌های متخاصم علیه امنیت و منافع ملی» قرار است مورد بررسی قرار بگیرد، امضای بعضی از حامیان طرح صیانت را هم در تایید خود دارد.
محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: طبق طرح جدید مجلس، افرادی که اخبار کذب را نشر بدهند قاعدتا باید پاسخگوی تبعات سوء آن باشند. این طرح در مورد هر خبری که آثار سوءاجتماعی داشته باشد و موجب ضربه به جامعه شود، صدق می‌کند. منتشرکنندگان این اخبار اگر نتوانند جبران خسارت بکنند، باید مجازات شوند.
مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت در پاسخ به این پرسش که آیا مجددا این کمیسیون شروع به کار کرده است یا خیر، گفت: «خیر هنوز خبری نشده است و به قولی نه به دار است و نه به بار. تا الان به عنوان کمیسیون کاری نکرده‌ایم. درخصوص اینترنت هم فعلا در مجلس صحبتی نشده است.»
هنوز جزئیات طرح جدید صیانت منتشر نشده، اما یک منبع مطلع در مجلس گفت «هر آنچه که برای محدودسازی اینترنت مد نظر تندرو‌های مجلس بوده، عملا رخ داده و اکنون تندرو‌ها به دنبال جرم‌انگاری فعالیت در فضای مجازی هستند»
در حالی که یک بار دیگر زمزمه بازگشت طرح صیانت به مجلس و ورود دوباره کمیسیون مشترک به موضوع سامان‌دهی فضای مجازی مطرح می‌شود، نگرانی‌ها از اعمال محدودیت‌های بیشتر و گسترش فیلترینگ افزایش پیدا کرده است. صحبت‌های اخیر بعضی نمایندگان مجلس و مدیران نهادهای متولی هم گواه تداوم و حتی تشدید این محدودیت‌ها هستند.
طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک در کمیته تخصصی جزا و جرم‌ شناسی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی می شود.
مقایسه بند به بند طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی یا همان طرح صیانت با وضعیت فعلی اینترنت نشان می‌دهد کاربران به طرق مختلفی در حال صیانت شدن هستند.
محمدصالح جوکار نماینده اصولگرای یزد درباره واگذاری طرح صیانت از مجلس به شورای عالی فضای مجازی گفته طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی سپرده شد و تمام شد.
«حامد بیدی»، مدیرعامل سامانه کارزار و کارشناس فضای مجازی گفت: «ما یک طرح صیانت داریم و یک رویکرد صیانت‌گری. طرح صیانت به دلیل اعتراض‌های مردمی تا امروز تعلیق شده و شکست آن موفقیتی بزرگ برای جامعه مدنی است؛ اما این شکست ربطی به رویکرد صیانت‌گری ندارد و به نظر می‌رسد حامیان صیانت پس از تجربه طرح صیانت یاد گرفته‌اند در خفا آن را انجام دهند و اتفاقاتی که در‌حال وقوع است، در برخی ابعاد بسیار بزرگ‌تر از طرح صیانت است و صیانت‌گری همچنان ادامه دارد».
اگر یک بند در مصوبه اخیر فضای مجازی وجود داشته باشد که بیش از همه قسمت‌ها بوی اجرای صیانت بدهد، بند تصویب الزامات مدیریتی ترافیک داخلی و خارجی فضای مجازی کشور از سوی کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور است. بندی که عملا امکان و اختیار قانونی اعمال سیاست خط‌مشی ترافیک و کاهش پهنای باند پلتفرم‌های مختلف را به این کمیسیون داده و دست اعضا را در محدود کردن دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام و واتساپ باز می‌گذارد.
اگر یک بند در مصوبه اخیر فضای مجازی وجود داشته باشد که بیش از همه قسمت‌ها بوی اجرای صیانت بدهد، بند تصویب الزامات مدیریتی ترافیک داخلی و خارجی فضای مجازی کشور از سوی کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور است.
با تصویب طرح صیانت از باغ های کن مشکلات متعددی برای شهروندان این منطقه ایجاد شده و آنها امیدوارند با تصویب طرح جدید در شورای عالی شهرسازی و معماری، این مشکل بر طرف شود.
نوری قزلجه گفت: طرح صیانت با محدود سازی، مسدودسازی، محدود کردن دسترسی ها و جرم انگاری ها شکل گرفته است. امروز اگر بخواهد درباره حوزه فضای مجازی طرحی ارائه کنند، باید در آن دسترسی به اینترنت آزاد و کم هزینه که جز حقوق اساسی مردم است، به رسمیت شناخته شود.
دتوزیع یکی از نمادهای دارویی بود که بعد از اعلام افزایش قیمت داروها سبزپوش شد و در روز معاملاتی گذشته نیز حجم مشکوکی را خورد. وضعیت دتوزیع در روزهای آینده بورس احتمالا به چه صورت خواهد بود؟
نخستین ساعت هوشمند گوگل رونمایی شد
هزینه وام مسکن که مدتی است روند افزایشی به خود گرفته طی ۱۰ روز گذشته صعودی نبوده و تقریبا ثابت مانده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به استفاده کودکان از اینترنت در زمان برگزاری کلاس های غیرحضوری، گفت: کودک با کنجکاوی به تمام سایت‌ها و پیج‌های مستهجن سرکشی کرد و روح و روان او از این قضیه آسیب دید و در نتیجه باعث افزایش آمار پرونده‌های جرایم کودکان شد.
روابط عمومی مجلس به مطالب منتشر شده در فضای مجازی با مضمون رد شدن «طرح صیانت» در مجمع تشخیص مصلحت ، واکنش نشان داد.
طرح صیانت که این روز‌ها به‌تدریج در حال اجراست و هر روز به شکل جدیدی زندگی ما ایرانی‌ها را با دردسر مواجه می‌کند، در حقیقت دارد همان بلایی را بر سر فضای مجازی و راه‌های ارتباطی مردم با یکدیگر و جهان می‌آورد که وزیر ارتباطات در مصاحبه با راشاتودی می‌خواست؛ مخدوش‌کردن واقعیت و تلاش برای تغییردادن آن.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ