بنابر گفته عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، چیزی به اسم طرح صیانت به تصویب نرسیده که قرار باسد اجرایی شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط با آن با حضور وزیر ارتباطات در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در این هفته بررسی می‌شود.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید با افراد متخلف و مدیران پلتفرم‌ها و هنجارشکنانی که به قانون تمکین نمی‌کنند برخورد شود.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه این وزارتخانه حافظ حریم خصوصی افراد است، افزود: پیام رسان بله و سایر پیام رسان‌ها حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و خط قرمز ما همین حفظ حریم خصوصی افراد است.
وزیر ارتباطات همچنین با تأکید بر اینکه منکر اشکال در شبکه ارتباطی کشور نیست، گفت: «اگر مشکلی وجود نداشت، شب و روز تلاش نمی‌کردیم. در حوزه ارتباطات ثابت، لایه تجمیع و... مشکلاتی وجود دارد که شب روز تلاش می‌کنیم آن‌ها را کم کنیم.»
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خصوص آخرین مصوبه اتحادیه جهانی مخابرات مبنی بر ورود اینترنت ماهواره‌ای به ایران گفت: همچون گذشته از ارائه دهندگان خدمات اینترنت ماهواره‌ای برای فعالیت در جمهوری اسلامی ایران به خصوص فعالیت در مناطق روستایی استقبال می‌کنیم.
وزیر ارتباطات گفت: رسانه‌های خارجی که بیش از یک میلیون کاربر دارند حتما باید داخل کشور مانند قوانینی که در اروپا وجود دارد، نمایندگی داشته باشند.
وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت:امیدواریم طبق خواسته آقای رئیس جمهور و همانطور که در حکم انتصاب دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی وجود دارد، بازنگری در سیاست‌ها و مصادیق فیلترینگ صورت گیرد .
زارع پور رفع محدودیت‌های برای برخی از پلتفرم‌ها را مشروط به پذیرش قواعد جمهوری اسلامی دانست و گفت: درباره سایر محدودیت‌هایی که موجود است، بخشی از آن را می‌پذیریم، نمونه آن گوگل پلی است که در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در حال پیگیری هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هر چقدر نیاز به پهنای باند بین الملل باشد، ما فراهم می‌کنیم. روز جمعه ۲.۵ ترابیت بر ثانیه ظرفیت کشور قطع شد، اما بلافاصله جایگزین شد، چون ما سه برابر ظرفیت کشور اینترنت فراهم کرده‌ایم؛ بنابراین هر چقدر نیاز کشور باشد از پهنای باند داخلی گرفته تا خارجی ما قطعا فراهم می‌کنیم و وظیفه ما هست.
عیسی زارع پور گفت: به دنبال بومی سازی پلتفرم‌هایی که مورد نیاز مردم است، هستیم. در حال حاضر نیز شاهد جوابگویی پلتفرم‌های داخلی هستیم که به مدد جوانان ایرانی تولید شده اند. اما هیچ کس به دنبال قطع اینترنت بین الملل نیست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: : تا حالا چیزی در مورد قطعی اینترنت به ما ابلاغ نشده ولی نظر تخصصی ما در جلساتی که شرکت می‌کنیم این است که اینترنت قطع نشود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: : تا حالا چیزی در مورد قطعی اینترنت به ما ابلاغ نشده ولی نظر تخصصی ما در جلساتی که شرکت می‌کنیم این است که اینترنت قطع نشود.
عیسی زارع پور: پیام‌رسان بله، حدود ۱۶ و نیم میلیون، سروش پلاس حدود ۱۰ و نیم و روبیکا حدود ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. همچنین کاربر فعال روزانه آنها متفاوت است اما چیزی که هر روز چک می‌کنم این است که روزانه چند ده هزار کاربر جدید به این پلتفرم‌ها اضافه می‌شو.
ما چیزی به اسم اینترنت ملی نداریم، یک شبکه داخلی وجود دارد که ارتباطات درون آن جریان دارد، در داخل این شبکه انواع اطلاعات جریان دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره گسترش اینترنت نسل پنجم، اضافه کرد: بسیاری از تجهیزات اینترنت نسل چهارم در کشور ما چینی است و طبیعی است که برای اینترنت نسل پنجم هم بتوانیم از تجیزات چینی استفاده کنیم.
معاون وزیر امور خارجه در ارتباط با سطح تعامل چین با دولت سیزدهم در مقایسه دولت‌های گذشته چگونه ارزیابی می‌شود؟ گفت: سیاست دولت‌ها فرق می‌کند، همیشه تاکید کردم که باید سیاست خارجی ما وابسته به دولت‌ها نباشد، حاکمیتی باشد که با یک دولت جهت ما عوض نشود، در این دولت گرایش محکمی به کشور‌های آسیایی وجود دارد همچنین آفریقا و اروپا. دولت هم اعلام کرده بود همسایگان در اولویت قرار دارند و همین سیاست دنبال می‌شود و طرف چینی هم متوجه این مساله است؛ بنابراین سطح روابط عالی است.
زارع پور تنها بحث موجود در اینترنت کشور را فیلتر بودن اینستاگرام و واتس‌اپ دانسته و از وضعیت اینترنت کشور اظهار رضایت نموده است؛ ادعایی که به نظر غاطبه کاربران اینترنت کشور با آن موافق نیستند.
هر چند وزیر ارتباطات بارها گفته است که چیزی به اسم اینترنت طبقاتی وجود ندارد و همه مردم برای ما خاص هستند، اما در عمل این طرح در حال اجراست و اخیرا نامه‌‌‌هایی از سوی چند مجموعه دولتی و برخی افراد درز کرده که نشان می‌دهد اعضای این نهادها درخواست‌‌‌هایی را برای دریافت اینترنت بدون فیلتر به وزارت ارتباطات ارسال کرده‌‌‌اند.
وزیر ارتباطات گفت: چیزی به نام اینترنت طبقاتی نداریم که به طبقه خاصی اینترنت با کیفیت و با سرعت ارائه شود چرا که برای ما همه مردم خاص هستند.
وزیر ارتباطات گفت: چیزی به نام اینترنت طبقاتی نداریم که به طبقه خاصی اینترنت با کیفیت و با سرعت ارائه شود چرا که برای ما همه مردم خاص هستند.
وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای چینی خود بر ضرورت باز نگه داشتن کانال های ارتباطی بین واشنگتن- پکن و مدیریت مسئولانه روابط دوجانبه تأکید کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چیزی به نام اینترنت رایگان ندارد اگر هم بخواهیم اینترنت رایگان به دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید بدهیم، باید پول آن را از بیت المال به اپراتور مربوطه پرداخت کنیم.
وزیر ارتباطات در خصوص «طرح صیانت» عنوان کرد: چیزی هنوز به نام طرح صیانت تصویب نشده و چیزی به این اسم نداریم. یک عده بالاخره جوسازی می‌کنند، بازی می‌کنند، نان می‌خورند و اِلا چیزی تصویب نشده است که بخواهد اجرایی شود.
حدود دو ماه از تلاش باشگاه پرسپولیس برای جذب مهاجم خارجی می‌گذرد، اما هیچ اتفاقی رخ نداده و مشخص نیست شرایط سرخپوشان در آستانه آغاز لیگ برتر چه خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ