پس از وقوع انفجار‌های مرموز در دو خط لوله گاز روسیه رهبران اروپایی خود را برای بدترین شرایط آماده می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هزاران نفر از مردم جمهوری چک در اعتراض به کمک‌های بیش از حد دولت این کشور به اوکراین برای جنگ با روسیه به جای هزینه‌کرد برای مقابله با بحران انرژی پراگ، به خیابان‌ها آمدند.
بحران انرژی ۱۸ ماه گذشته اختلاف بین کشور‌های ثروتمند و فقیر را تشدید کرد. بسیاری از کشور‌های در حال توسعه در اعتراض به فشار‌ها برای تنوع ‏بخشی در حوزه انرژی و کاهش سهم سوخت‌‏های فسیلی، جری‏تر شدند و به افزایش هزینه‌‏های غذا و انرژی اشاره کردند که حاصل جنگی اروپایی بود.
جلو کشیدن ساعت که زمانی، راهی برای افزایش کارآمدی کسب و کار‌ها و کارخانه‌ها بود، حالا از هدف اصلی‌اش دور شده و حتی به برخی صنایع آسیب می‌زند. تلاش‌هایی توسط نهاد‌های دولتی کشور‌ها از جمله مجلس سنا و اتحادیه اروپا برای توقف تغییر ساعت‌ها انجام شده، اما تا تصویب نهایی این طرح‌ها، راه زیادی باقی‌است، چون برای سیاستمداران دنیا، مسائلی مثل جنگ اوکراین، تورم و بحران انرژی دراولویتند. به نظر می‌رسد که فعلا امیدی به تغییر در این رویه صد ساله نیست و در بسیاری از نقاط جهان در آستانه فصل گرما، «زمان پرواز می‌کند».
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، روز دوشنبه (۷ فروردین) در دیدار از مواضع ارتش در خط مقدم زاپوریژیا جوایزی را به سربازان و مقامات پلیس اهدا کرد. سفر زلنسکی به منطقه و محل استقرار بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در کنار رافائل گروسی، رئیس آژانس انرژی اتمی سازمان ملل انجام شد.
عضو هیئت عملی دانشگاه استانبول با اشاره به سیاست اشتباه اروپا در جنگ اوکراین می‌گوید بحران انرژی و اقتصادی موجودیت اتحادیه اروپا را تهدید می کند.
جنگ اوکراین،در سال ۲۰۲۲  مانند ابر سیاهی بر اقتصاد و معیشت اروپا سایه افکند و آثار سنگینی برافزایش قیمت کالاها و انرژی در این قاره و سایر بخش‌های جهان گذاشت.
وزیر خارجه قطر در جدیدترین موضع گیری خود اعلام کرد که کشورش در راستای سیاسی کردن انرژی هرگز حرکت نخواهد کرد.
جایشانکار گفت: «از فوریه، اروپا شش برابر بیشتر از هند انرژی فسیلی از روسیه وارد کرده است؛ بنابراین اگر جامعه‌ای با سرانه ۶۰هزار دلار احساس کند که باید از خود مراقبت کند (و من این را به عنوان امری مشروع می‌پذیرم)، آن‌ها نباید انتظار داشته باشند که جامعه‌ای با سرانه ۲هزار دلار ضربه بخورد.»
روابط پرتنش ایالات‌متحده و ونزوئلا زمانی تغییر جهت داد که ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تصمیم گرفت به اوکراین حمله کند. واکنش غرب به حمله روسیه به اوکراین شامل تحریم‌ها علیه مسکو و همچنین کاهش توانایی صادرات انرژی از سوی روسیه باعث شد قیمت انرژی در جهان به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند. بسیاری از کارشناسان معتقدند این افزایش قیمت انرژی اصلی‌ترین دلیل تغییر رویکرد دولت بایدن در قبال دولت نیکلاس مادورو بود.
سه شرکت بیمه ژاپنی، به دلیل جنگ در اوکراین، پوشش بیمه خسارت در آب‌های روسیه را برای کشتی‌ها متوقف خواهند کرد.
این ایده که وابستگی متقابل اقتصادی یک سنگر در برابر جنگ است، زیرا هیچ طرفی نفعی در برهم زدن روابط تجاری و سرمایه‌گذاری سودمند متقابل ندارد، دیگر قابل دفاع نیست. ملاحظات سیاسی حرف اول را می‌زند. در واقع، وابستگی شدید اتحادیه اروپا به منابع انرژی روسیه احتمالاً بر تصمیم پوتین برای حمله به اوکراین تأثیر گذاشت و او را به این نتیجه رساند که اروپا در مقابل او نمی‌ایستد.
نشریه اکونومیست مدعی است که افزایش شدید قیمت انرژی ناشی از جنگ اوکراین، باعث خواهد شد تا شمار قربانیان سرمای زمستان، از سربازان کشته شده در جنگ جاری سبقت بگیرد.
در گفتگوی تلفنی میان روسای جمهور فرانسه و اوکراین، موضوع بازسازی زیرساخت های انرژی اوکراین مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.
همزمان با افزایش بهای انرژی در اروپا ناشی از جنگ اوکراین، مراکز فرهنگی روسیه در فنلاند و لوکزامبورگ، از گردشگران اروپایی با «چای و جای گرم» پذیرایی خواهند کرد!
وی با اشاره به افزایش تورم و تهدید امنیت انرژی در گستره اروپا گفت: آثار جنگ در اروپا ثابت کرد تحریم تیغ دو لبه است که پیامدهای آن دامن تحریم کنندگان را هم می‌گیرد.
جنگ اوکراین ، جنگ کلاسیک نیست که بتوان برای آن زمان پایان تعیین کرد؛ حتی اگر خاتمه جنگ امروز اعلام شود نیز قطعا روابط انرژی اروپا و روسیه حداقل تا سال ۲۰۳۰ ادامه دارد.
جنگ اوکراین و تنش‌های مربوط به انرژی بار دیگر کشور‌های صنعتی را به استفاده از انرژی هسته‌ای سوق داده، اما راه اندازی این نیروگاه‌ها بسیار هزینه بر است.
سیاستمدار حزب چپ آلمان می‌گوید که دولت این کشور «احمق‌ترین» دولت اروپا» است چون با اصلی‌ترین تامین‌کننده انرژی خود یعنی روسیه وارد جنگ «تمام عیار اقتصادی» شده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: آمریکا از بحران انرژی که خود بانی آن بوده، کسب منفعت می کند.
منطق روند اوضاع می‌گوید با نزدیک‌شدن به روزهای سرد سال، جنگ ترکیبی غرب و روسیه علیه هم در حوزه انرژی هم داغ‌تر می‌شود و احتمالا این نبرد به خیابان‌ شهرهای اروپا هم خواهد رسید.
بسیاری از کشورهای اروپایی که همه ساله و در تابستان با موج شدید گرما و در نتیجه بحران انرژی رو به رو می‌شدند، امسال و به واسطه پیامدهای ویرانگر جنگ روسیه و اوکراین با مشکلات صد‌چندانی در این حوزه رو به رو هستند؛ کشورهایی مثل اسپانیا که به ناچار اخیراً قوانین سختگیرانه‌ای برای مدیریت مصرف انرژی وضع کرده‌اند.
کارشناس مسائل بین الملل نوشت: ناکامی روسیه در جنگ در تحلیل نهایی به نفع ایران است. به‌خصوص اینکه اروپا با درکی درست از نقش ایران در تأمین انرژی و ثبات بازار، درصدد حل بحران هسته‌ای و رفع موانع حضور ایران در این بازار است.
علم‌الهدی با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد که فساد جامعه را فرا بگیرد، ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر، راه حل مشکلات اجتماعی برمبنای آموزه‌های نهضت حسینی است و این مسئله باید در جامعه اسلامی فراگیر شود.
حمید سوری، اپیدمیولوژیست گفت: متاسفانه ما رتبه ۱۲۰ نمونه‌گیری در دنیا را داریم، درحالی‌که انجام «تست انبوه» یکی از ابزارهای بسیار مهم در بررسی و برآورد اپیدمی در هر کشوری است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ