گفته شده در میان آسیب دیدگان ۴ افسر، ۱۱۸ نظامی عراق و ۱۱ غیرنظامی دیده می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درگیری‌های سنگینی میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان، در ام‌درمان و جنوب خارطوم جریان یافته است.
درگیری مسلحانه میان نیروهای شورای ریاست جمهوری و نیروهای «تیپ ۴۴۴» در طرابلس، پایتخت لیبی، از روز گذشته (دوشنبه) تا کنون، دست‌کم ۲۷ تن کشته و ۱۰۶ نفر زخمی در پی داشته است.
در درگیری‌های مسلحانه بین دو گروه نظامی- امنیتی در طرابلس پایتخت لیبی چهار نیروی نظامی کشته و دست‌کم 18 غیرنظامی زخمی شدند.
عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نسبت به پیامدهای خطرناک درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان و سوء استفاده اشغالگران صهیونیست از این درگیری‌ها هشدار داد.
با وجود تلاش گروه‌های لبنانی و فلسطینی برای آتش بس در اردوگاه عین الحلوه واقع در جنوب لبنان، گزارش‌های رسانه‌ای از تداوم درگیری‌های پراکنده در این اردوگاه حکایت دارند.
رسانه‌های اقلیم کردستان عراق از کشته شدن ۲ تن از عناصر گروهک تروریستی کومله در جریان درگیری‌های داخلی میان آنها، خبر داد.
در حالی که آتش‌بس هفت روزه در سودان از شامگاه دوشنبه وارد مرحله اجرا شده است، منابع رسانه‌ای از پرواز جنگنده‌ها و درگیری‌های پراکنده در مناطق مختلف این کشور خبر دادند.
در این گزارش عکس های منتخب از درگیری‌های پراکنده در سودان را می بینید.
سودان تریبون در این باره گزارش داد که پس از گذشت چند ساعت از اجرای آتش‌بس در سودان، درگیری‌های پراکنده‌ای در خارطوم و ام درمان آغاز شده است.
نخست‌وزیر عراق در جریان دیدار با وزیر خارجه اوکراین بر مخالفت بغداد با جنگ‌ها و درگیری‌های مسلحانه تاکید کرد.
بدنبال شدت گرفتن تنش‌ها، عربستان و مصر پروازهای خود به سودان را متوقف کردند.
هم اسرائیل و هم جامعه جهانی، نسبت به تبعات هر گونه اقدام نظامی علیه ایران واقف هستند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که ایران در شرایطی فعلی، عراق سال ۱۹۹۱ یا افغانستان ۲۰۰۱ و حتی بغداد سال ۲۰۰۳ نیست که بتوان به آسانی در میدان نظامی به پیروزی دست پیدا کرد. هم در سطح نظامی مستقیم و هم در سطح نیابتی، جمهوری اسلامی ایرانی از توانایی مانور قابل توجهی برای پاسخ‌گویی برخوردار است. حتی در بدبینانه‌ترین حالت، ایران توانایی ورود به یک درگیری تمام‌عیار کوتاه مدت را دارد
در میانه های دیدار استقلال و تراکتور، یک درگیری در زمین مسابقه رخ داد که علت آن هنوز نامشخص است.
منابع صهیونیستی اعلام کردند که مجری عملیات کریات اربع یکی از اعضای گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس بوده است.
درگیری در مرز این دو کشور که از دهه ۱۹۸۰ میلادی بر سر سر منطقه قره باغ کوهستانی در جنگ بوده‌اند، شامگاه دوشنبه از سرگرفته شد.
در هفته جاری پایتخت عراق گرفتار درگیری مرگبار بین جناح‌های سیاسی شد. روز دوشنبه، «مقتدی صدر»رهبر بانفوذ از عرصه سیاست استعفا داد و در واکنش به آن هواداران او به منطقه سبز بغداد که به شدت محافظت شده است یورش بردند. شبه نظامیان مسلح معترضان را متفرق کردند و در درگیری‌های متعاقب آن، بیش از ۳۴ نفر در بغداد و دیگر شهر‌ها کشته شدند.
منابع محلی از تیراندازی مبارزان مقاومت فلسطین به سمت یک پادگان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه جرزیم در نابلس خبر دادند.
ویدئویی از درگیری‌ها در منطقه سبز بغداد بین افراد مسلح وابسته به جریان صدر و نیرو‌های امنیتی منتشر شده به نحوی که افراد مسلح با انواع سلاح‌های سبک و سنگین ازجمله آر پی جی به مقابله با نیرو‌های امنیتی پرداخته اند. این در حالی است که ساعاتی پیش مقتدی صدر طی سخنانی خواستار عقب‌نشینی طرفدارانش از منطقه سبز بغداد شد و تصریح کرد: در عرض یک ساعت طرفداران صدر باید از اطراف منطقه سبز و پارلمان عقب نشینی کنند و گرنه من از آنها تبری می‌جوییم. او گفت که من یک شهروند عراقی هستم و دیگر در سیاست دخالت نمی‌کنم و کناره گیری من از سیاست، یک کناره گیری شرعی براساس موضع مرجعیت دینی است.
شماری از مردم نجف در یک مراسم تشییع جنازه دسته جمعی حامیان مقتدی صدرروز دوشنبه در جریان درگیری‌های منطقه سبز بغداد کشته شدند، شرکت کردند.
در پی شایعات مطرح شده درباره تعطیلی فرودگاه نجف اشرف همزمان با درگیری‌های منطقه سبز بغداد، «حکمت احمد» مدیر فرودگاه گفت که فعالیت فرودگاه نجف اشرف ادامه دارد و پرواز‌ها متوقف نشده است.
درگیری‌ها در عراق پس از یورش حامیان جریان صدر به منطقه سبز بغداد و ورودشان به کاخ ریاست جمهوری در پی کناره‌گیری مقتدی صدر، رهبر این جریان از سیاست آغاز شد.
منابع عراقی صبح امروز از ورود خودروهای حامل سلاح‌ نیمه سنگین از نوع تیربار متعلق به سرایا السلام به اطراف منطقه سبز بغداد خبر داده و شدت درگیری ها در این منطقه را در حال افزایش گزارش کردند.
منابع بیمارستانی اعلام کردند که با توجه به وخامت اوضاع جسمانی برخی از زخمی‌ها احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد.
جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به درگیری‌های مسلحانه امروز در شهر نابلس تاکید کرد که این درگیری ها ثابت کرد نبرد با دشمن صهیونیستی ادامه دارد و روز به روز تشدید می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ