یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا آزمایش موشک بالستیک از سوی کره شمالی را محکوم کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در بیانیه‌ای مشترک آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را محکوم کردند و مدعی شدند که پیونگ‌یانگ «این اقدامات غیرقانونی» را متوقف کند و به میز مذاکره برگردد.
پیونگ‌یانگ در پاسخ به اقدامات تنش‌زای آمریکا و متحدانش در شبه‌جزیره کره، یک موشک بالستیک دوربرد را آزمایش کرد.
در یکی از اسناد به‌تازگی‌افشاشده وزارت دفاع آمریکا تأکید شده که ارتش چین اخیراً موشک مافوق صوتی را آزمایش کرده که توانایی عبور از سامانه‌های دفاعی آمریکا را دارد.
در هفته‌ها و ماه‌های اخیر به علت رزمایش‌های مشترک و مداوم آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرزهای کره شمالی، و اقدامات واکنشی و آزمایش‌های موشکی کره شمالی، وضعیت و تنش‌ها در شبه‌جزیره کره تشدید شده است.
مقام ارشد کره شمالی با هشدار به آمریکا اعلام کرد در صورتی که یکی از موشک‌های آزمایشی پیونگ‌یانگ سرنگون شود، کره شمالی آن را اعلام جنگ قلمداد خواهد کرد.
آمریکا قرار است دو آزمایش تسلیحات موشکی مافوق صوت خود را در تابستان ۲۰۲۳ انجام دهد.
همزمان با افزایش مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی، پیونگ یانگ آزمایش های تسلیحاتی بیشتری را آغاز کرده است.
در بحبوحه تنش آمریکا با چین و کره شمالی، نیروی هوایی آمریکا موشک قاره‌پیمای بالستیک «مینتمن-۳» را با موفقیت در کالیفرنیا آزمایش کرد.
کره جنوبی، آمریکا و ژاپن آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را تحریک آمیز عنوان کردند.
نماینده ویژه کره‌ جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره امروز به همراه همتایان خود از ژاپن و آمریکا به آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی واکنش نشان دادند.
نیروهای نظامی آمریکا و ژاپن به بهانه انجام آزمایش موشکی اخیر از سوی کره شمالی، به برگزاری رزمایش مشترکی نزدیک جزیره «کیوشو» مبادرت ورزیدند.
وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد در پاسخ به آزمایش موشکی کره شمالی، نیروی هوایی این کشور با نیروهای آمریکایی، رزمایش هوایی مشترکی برگزار کردند.
منابع دیپلماتیک آگاه اعلام کرند که آمریکا خواستار برگزاری نشست شورای امنیت در روز جمعه با موضوع آزمایش‌ های موشکی اخیر کره شمالی شده است.
آزمایش موشکی کره شمالی در حالی انجام شده است که آمریکا و کره جنوبی مشغول برگزاری یک رزمایش هوایی گسترده در شبه جزیره کره هستند.
علی‌رغم واکنش تند کره جنوبی علیه آزمایش موشکی کره شمالی، ارتش آمریکا اعلام کرد این اقدام پیونگ‌یانگ تهدیدی فوری علیه واشنگتن و متحدانش نیست.
وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که واشنگتن، توکیو و سئول جدیدترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ را به شدت محکوم کردند.
سه دلیل وجود دارد که کره شمالی تمایل به پرتاب موشک دارد: آزمایش و بهبود فناوری تسلیحات خود، ارسال پیامی سیاسی به جهان (در درجه اول به ایالات متحده آمریکا)، و تحت تاثیر قرار دادن مردم خود در داخل و تقویت وفاداری به حکومت.
سه دلیل وجود دارد که کره شمالی تمایل به پرتاب موشک دارد: آزمایش و بهبود فناوری تسلیحات خود، ارسال پیامی سیاسی به جهان (در درجه اول به ایالات متحده آمریکا)، و تحت تاثیر قرار دادن مردم خود در داخل و تقویت وفاداری به حکومت.
ارتش آمریکا و کره‌جنوبی امروز چهار موشک زمین به زمین به سمت دریای ژاپن شلیک کردند و این به دنبال شلیک یک موشک بالستیک قاره‌پیما از نوع هوآسونگ-۱۲ به دست کره‌شمالی انجام می‌شود.
بر اساس اعلام کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن امروز در تماسی تلفنی در خصوص آزمایش موشکی اخیر کره شمالی رایزنی کردند.
آمریکا برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره آزمایش موشکی اخیر کره‌ شمالی درخواست کرد.
آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی اخیر از سوی کره‌شمالی، از رزمایش‌ های مشترک این کشور با کره‌جنوبی و ژاپن خبر داد.
دولت آمریکا در واکنش به تازه‌ترین آزمایش موشکی کره شمالی اعلام کرد که واشنگتن در حال رایزنی با متحدان خود برای پاسخ «قاطع» به پیونگ‌یانگ است.
این پرتاب‌های موشکی اندکی پس از آغاز رزمایش مشترک چهار روزه آمریکا و کره جنوبی که روز گذشته جهت آمادگی برای آموزش میدانی «اولشی فریدم شیلد» که قرار است از ۲۲ اوت تا اول سپتامبر انجام شود، اتفاق افتاد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ