کره جنوبی، آمریکا و ژاپن آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را تحریک آمیز عنوان کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه کره جنوبی از آخرین اقدامات آمریکا استقبال کرد و گفت که اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی با هدف محدود کردن توسعه غیرقانونی تسلیحات و تجارت تسلیحات را بررسی خواهد کرد.
پیونگ‌یانگ در پاسخ به اقدامات تنش‌زای آمریکا و متحدانش در شبه‌جزیره کره، یک موشک بالستیک دوربرد را آزمایش کرد.
ارتش ژاپن سلسله اقداماتی را با توجه به اقدام کره شمالی برای راه اندازی برنامه ریزی شده اولین ماهواره این کشور به عمل آورد.
به گزارش خبرگزاری مهر، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر تقویت بازدارندگی جنگی کشورش در مقابل اقدامات تجاوزکارانه آمریکا و کره جنوبی به شیوه‌ای «تهاجمی تر و عملی‌تر» تاکید کرده است.
نماینده آمریکا در سازمان ملل می گوید برخی کشورها درصد هستند تا اقدامات کره شمالی را از چشم جهان مخفی نگه دارند.
کره‌ شمالی امروز از اتخاذ اقدامات جدید بازدارنده جنگی در این کشور خبر داد.
در هفته‌ها و ماه‌های اخیر به علت رزمایش‌های مشترک و مداوم آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرزهای کره شمالی، و اقدامات واکنشی و آزمایش‌های موشکی کره شمالی، وضعیت و تنش‌ها در شبه‌جزیره کره تشدید شده است.
وزارت خارجه آمریکا می‌گوید تا زمانی که کره شمالی دست از «اقدامات تحریک‌آمیز» برندارد، واشنگتن نه به فکر گفتمان با این کشور است و تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را لغو نمی‌کند!
این سخنگو گفت: وضعیت نظامی و سیاسی شبهه جزیره کره و منطقه به دلیل مانورهای نظامی بی‌ملاحظه و اقدامات خصمانه آمریکا و نیروهای دست‌نشانده‌اش، به خط قرمز رسیده است.
رئیس جمهور کره جنوبی می گوید این کشور باید رویکرد تلافی جویانه را در قبال اقدامات کره شمالی در پیش بگیرد.
مهم‌ترین چهره خبرساز هفته جاری حمید فرخ‌نژاد، بازیگر سینما و تلویزیون ایران بود. حمید فرخ‌نژاد، پس از خروج از کشور، دست به اقدامات جنجال‌برانگیزی زد و با انتشار مطالبی در صفحه شخصی‌اش درباره مقام معظم رهبری و ناآرامی‌های اخیر، کانون توجهات را به سوی خود جلب کرد
مهم‌ترین چهره خبرساز هفته جاری حمید فرخ‌نژاد، بازیگر سینما و تلویزیون ایران بود. حمید فرخ‌نژاد، پس از خروج از کشور، دست به اقدامات جنجال‌برانگیزی زد و با انتشار مطالبی در صفحه شخصی‌اش درباره مقام معظم رهبری و ناآرامی‌های اخیر، کانون توجهات را به سوی خود جلب کرد
نخست وزیر ژاپن به کابینه خود دستور داد تا اقدامات لازم را در جهت مواجهه با شرایط غیر قابل پیش بینی در قبال پرتاب های موشکی کره شمالی در پیش بگیرند.
کره شمالی استراتژی امنیتی جدید ژاپن را محکوم کرد و نسبت به اقدامات نظامی هشدار داد.
کاخ سفید در بیانیه ای با اعلام اینکه درهای دیپلماسی به روی کره شمالی بسته نشده است، خواستار دست کشیدن پیونگ یانگ از «اقدامات بی ثبات کننده» خود شد.
رئیس‌جمهور کره جنوبی در دیدار با سران آمریکا و ژاپن مدعی شد رفتارهای کره شمالی بسیار تهاجمی شده و خواستار تقویت بیشتر همکاری‌های بین سه کشور شد.
ستاد کل نیروهای مسلح کره شمالی با انتقاد شدید از رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی این کشور تأکید کرد در صورت ادامه این نوع اقدامات تحریک‌آمیز، پاسخ ارتش کره جدی و بی‌رحمانه خواهد بود.
کره شمالی نسبت به واکنش قاطع و کوبنده به اقدامات تحریک آمیز ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی هشدار داد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خشم واشنگتن از موضع گیری روسیه و چین در قبال اقدامات کره شمالی را ابراز کرد.
ارتش آمریکا در واکنش به آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی مدعی شد این نوع اقدامات تهدیدی فوری برای آمریکا و متحدانش نیست.
لندن از کره شمالی خواست تا از اقدامات تحریک‌آمیز خودداری کند و گام‌های مشخصی برای خلع سلاح اتمی کامل بردارد.
آمریکا و کره جنوبی با بهانه قرار دادن برنامه های کره شمالی، اقدامات نظامی خود را در منطقه افزایش می دهند.
کره شمالی قانونی را تصویب کرد که به کیم جونگ اون اختیار انجام اقدامات هسته‌ای را در صورت حمله به کره شمالی خواهد داد.
خبر ابتلای کیم جونگ اون به کرونا در حالی منتشر می‌شود که اوایل ماه جاری میلادی (اوت) کیم یو جونگ اعلام کرد که کره شمالی در نبرد علیه کرونا پیروز شده و اقدامات اضطراری را لغو کرد و روند بازگشت این کشور به روند عادی را آغاز کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ