بسته‌ای جدید از تحریم‌ها علیه روسیه اعمال خواهد شد و کمیسیون اروپا همچنین خواهان تعیین سقف بر قیمت نفت روسیه می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برنامه Threads شرکت متا پلتفرم در اتحادیه اروپا ارائه نخواهد شد، زیرا این شرکت در حال بررسی نحوه اشتراک گذاری داده بین پلتفرم جدید و برنامه اینستاگرام است.
اتحادیه اروپا ضمن تداوم سیاست دوگانه خود در قبال مسئله فلسطین، عملیات رزمندگان مقاومت در شهرک «عیلی» را محکوم و در عین حال از گسترش شهرک‌سازی های تل آویو در کرانه باختری ابراز نگرانی کرد.
ایالات متحده و اتحادیه اروپا هردو در حال بررسی ممنوعیت تیک تاک هستند. آن‌ها در حال محدود کردن نحوه مدیریت داده‌های کاربر و به طور کلی افزایش نظارت روی این اپلیکیشین در مقایسه با مثلا فیسبوک یا اینستاگرام هستند. این دو نهاد پا را از این هم فراتر گذاشته اند و از ترس جاسوسی نصب این برنامه را برای کارمندان دولتی قدغن کرده اند.
نماینده ویژه اتحادیه اروپا با نگران خواندن اوضاع انسانی در افغانستان اعلام کرد که در عین حال باید به همه افغان‌ها فرصت داده شود تا برای پیشرفت افغانستان صدای خود را بلند کند.
اتحادیه اروپا در حال حاضر آمادگی خوبی برای جداسازی اقتصادی از چین ندارد، زیرا ابزار کافی را برای این امر در اختیار ندارد.
اداره مواد غذایی اتحادیه اروپا در حال حاضر در حال بررسی هشت تقاضای دیگر برای تولیدات غذایی حشرات است. در سوئیس کرم آرد، جیرجیرک و ملخ‌های مهاجر اروپایی از سال ۲۰۱۷ به عنوان مواد خوراکی شناخته شده‌اند.
روزنامه وال‌استریک ژورنال گزارش داد که تحریم‌های غرب باعث شده تا جریان صادرات نفت روسیه به سمت آسیا تغییرمسیر داده و کشورهای خاورمیانه هم صادرات خود به اتحادیه اروپا را افزایش دهند.
اینکه چشم‌انداز چنین رویکرد و فضایی، ایران و اتحادیه اروپا را در چه مسیری قرار می‌دهد، پرسشی است که پاسخ آن با ابهامات و پیچیدگی‌های زیادی همراه است. با توجه به نقش کلیدی آلمان و فرانسه در اتحادیه اروپا به‌ویژه از لحاظ اقتصادی و سیاسی، الگوی رفتاری در حال ظهور از این دو قدرت می‌تواند تسری بخش به دیگر دولت‌های عضو اتحادیه شود.
پرونده‌ای که مقامات بلژیکی می‌گویند بیش از یک‌سال است که با کمک سرویس‌های مخفی خود در حال بررسی و پیشبرد آن بوده‌اند. دادستان‌ها نام این پرونده را «نفوذ پول نقد در قلب اتحادیه اروپا» گذاشته‌اند. این پرونده، آسیب‌پذیری‌ها را در یک سیستم مبهم و بدنام بوروکراتیک برجسته کرد و نشان داد چگونه سیاست‌های ۴۵۰میلیون نفر در ثروتمندترین باشگاه‌های فوتبال جهان به گروگان گرفته شده است.
وزرای خارجه اتحادیه اروپا در مورد بسته نهم تحریم‌ها بحث خواهند کرد که تقریباً ۲۰۰ فرد و نهاد را به فهرست تحریم‌های بسیار طولانی اتحادیه اروپا اضافه می‌کند. با این حال، مشخص نیست که آیا مجارستان برخی از تصمیمات را مسدود خواهد کرد یا خیر.
در ادامه کمک‌های نظامی و مالی اروپا به اوکراین، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد نخستین گروه از نظامیان اوکراینی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره‌های آموزشی خود در لهستان هستند.
آمازون در حال تقلا برای پایان دادن به ۲ تحقیق آنتی تراست علیه خود در اتحادیه اروپا است این شرکت حاضر شده با اعطای امتیازاتی نگرانی ها درباره استفاده از داده های کاربران را برطرف کند.
رئیس جمهور صربستان می گوید اتحادیه اروپا به جای صدور قطعنامه های ضد روسیه، باید چاره ای برای بحران انرژی و تورم خود پیدا کند.
«آالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان اعلام کرد: «به‌طور فشرده در حال کار روی بسته تحریمی جدید بوده و تصمیم داریم هفته آینده آن را به تصویب برسانیم».
وزارت خارجه آلمان امروز اعلام کرد که مذاکراتی در سطح اتحادیه اروپا برای اعمال بسته جدید تحریمی‌ علیه ایران در حال انجام است.
بر اساس گزارش مشترک سازمان جهانی هواشناسی و سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه دوم نوامبر (۱۱ آبان) منتشر شد، میانگین دما در منطقه اروپا از سال ۱۹۹۱ هر دهه ۰.۵ درجه سانتیگراد افزایش یافته است.
نشریه آمریکایی پولیتیکو مدعی شد در نامه ارسالی به سفرای اتحادیه اروپا گفته شده است که مجازات ایران «تاثیر زیانباری بر روابط ایران و اروپا که در حال حاضر در شکننده‌ترین وضعیت است خواهد داشت.»
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است: همانند همیشه درخصوص مسیر پیش روی‌مان با مشارکت‌کنندگان در توافق و آمریکا گفتگو خواهد شد.
شورای امنیت ملی آمریکا همچنین گمانه‌زنی‌ها و پیشنهاد‌های اسرائیل مبنی بر ارائه امتیازات بیش از حد از سوی ایالات متحده را رد کرد. «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: گزارش‌ها مبنی بر اینکه ما امتیازات جدیدی را برای ایران به عنوان بخشی از ورود مجدد به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ پذیرفته‌ایم یا در حال بررسی آن هستیم، کاملاً نادرست است.
اتحادیه اروپا اعلام کرد که که در حال بررسی پاسخ ایران به پیشنهادات مطرح شده درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها است.
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما پاسخ ایران را عصر گذشته دریافت کردیم. در حال مطالعه آن و رایزنی با سایر مشارکت کنندگان برجام و ایالات متحده پیرامون مسیر پیش رو هستیم
سخنگوی سرویس اقدامات خارجی اتحادیه اروپا: ما متن نهایی را در اختیار داریم. حال باید اینباره تصمیم‌گیری شود. پاسخ "آره یا نه" است. ما از تمامی طرفین انتظار داریم تا بسیار سریع در اینباره تصمیم‌گیری کنند.
معاون دبیر کل اقدام خارجی اتحادیه اروپا: مذاکرات در حال پیشرفت است و به نتیجه‌کار خوش بین است.
اتحادیه اروپا استراتژی مناسبی برای مقابله با خطر درگیری در قره باغ کوهستانی ندارد. علیرغم تمام صحبت‌های امیدوار کننده در مورد افزایش واردات گاز، این اهداف در حال حاضر دست کم به دلیل به دلیل کمبود ظرفیت اضافی خط لوله که توسط روسیه کنترل نمی‌شود واقع بینانه به نظر نمی‌رسد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ