در جلسه‌ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور جمعی از اعضا شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضا دولت، کلیات سند ملی امنیت غذایی کشور مورد بررسی قرار گرفت و به تایید رسید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اولین جلسه میز تخصصی هوش مصنوعی، به میزبانی دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب ‌فرهنگی و با حضور نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف دولتی و بخش خصوصی برگزار شد.
در نشست علمی-تخصصی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری مطرح شد: نظام بودجه‌ریزی باید به جای تقسیمات کشوری مبتنی بر سند ملی آمایش سرزمین حرکت کند.
رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ارائه تحلیلی از تحولات آینده منطقه و جهان گفت: در اسناد امنیت ملی امریکا بیان شده که قرن بیست و یکم قرن امریکایی است. در حالی که این قرن تبدیل به افول امریکا شد. سند ۲۰۲۳ امریکا تأکید کرده که تا سال ۲۰۳۰ دچار افول و مشکلات اساسی خواهد شد. در اسناد اسرائیل هم بیان شده که با وضعیت و روند فعلی اسرائیل به ۸۰ سالگی نخواهد رسید.
دبیرکل جبهه ایثارگران گفت: من برانداز هستم؟ من در پی اقدام علیه امنیت ملی هستم؟ من دنبال تبلیغ علیه نظام هستم؟ با چه مستند و براساس کدام قانون و ادله چنین موضوعی را مطرح می‌کنید؟ دادگاه علنی برگزار کنید و با حضور هیأت منصفه سند ارائه دهید و مشخص کنید ما خائن هستیم؛ آن موقع بار از روی دوش حکومت برداشته می‌شود و مردم خدمت ما می‌رسند.
رئیس سازمان ثبت از صدور اسناد بزرگترین طرح ملی نهضت ملی مسکن در استان یزد به مساحت ۳۳۰ هکتار خبر داد.
به گفته کارشناسان امنیت ملی آمریکا، رئیس جمهور سابق این کشور حتی زمانی که در کاخ سفید بوده هم قدرت و اختیار قانونی برای خارج کردن اسناد محرمانه از حالت طبقه‌بندی‌شده را نداشته است!
به گفته کارشناسان امنیت ملی آمریکا، رئیس جمهور سابق این کشور حتی زمانی که در کاخ سفید بوده هم قدرت و اختیار قانونی برای خارج کردن اسناد محرمانه از حالت طبقه‌بندی‌شده را نداشته است!
کشور آلمان پس از چند ماه بحث و تبادل نظر، از نخستین سند راهبرد امنیت ملی خود رونمایی کرد.
تفاهم‌ نامه اجرای سند ملی آب کشور به منظور ایجاد وحدت رویه در بهره‌برداری از سامانه نیاز آب و توسعه آن در بخش کشاورزی منعقد شد.
در سیصد و شصت و سومین جلسه شورای اجرایی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، موضوع بازنگری سند ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
معاون اول رییس جمهور گفت: اجرای سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش چراغ راه برون رفت از چالش‌های نظام آموزشی کشور و تربیت نسلی متخصص و با مهارت است.
دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد:کلیات سند ملی، دانش‌بنیان و فرهنگی امنیت غذایی نهایی شد و هفته آینده برای تصویب نهایی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح می شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی مرجع تصویب سند ملی و دانش بنیان امنیت غذایی است.
رئیسی با اشاره به پیوستگی و ارتباط بخش‌های مختلف با موضوع امنیت غذایی، کمیته‌ای ۴ نفره با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های بهداشت و جهادکشاورزی، معاونت علمی ریاست‌جمهوری و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را مامور ارتقای سند ملی امنیت غذا و تغذیه کرد.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: اسراییل در سند امنیت ملی خود، ایران را تهدید اول و آمریکا ایران را تهدید سوم خود می داند، ولی قرار بود آمریکا اول با ایران بعد روسیه و سپس چین مقابله کند. قرار نبود روسیه به اوکراین حمله کند، بلکه اوکراین قرار بود به روسیه حمله کند و سرزمین ها را پس بگیرد، ولی روسیه زودتر حمله کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با مشاور امنیت ملی عراق از سفر قریب الوقوع دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به عراق جهت امضا سند همکاری امنیتی با این کشور خبر داد.
محمد حاج رسولی‌ها گفت: در سال ۲۰۲۳ با توجه وقوع سیلاب‌های مخرب اخیر در جهان، کتابی در خصوص مدیریت جامع سیلاب به صورت ملی در دست تدوین است که جهت بهره‌برداری ارائه خواهد شد.
گرگ جیکوب در نامه مورخ ۱۸ ژانویه به آرشیو ملی آمریکا گفته است: «بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره پیدا شدن اسناد محرمانه در اقامتگاه بایدن، پنس از سر احتیاط اقدام به بررسی مدارکی کرد که در منزلش وجود داشت. مشاور حقوقی، یک تعداد سند را که احتمالا حاوی اطلاعات حساس یا محرمانه هستند، در میان اسناد شناسایی کرد. مایک پنس فورا آن‌ها را به مکان امنی منتقل کرده و برای جابجایی بهتر منتظر نظرات آرشیو ملی شد.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه «سند ملی توسعه علوم و فناوری نانو» را برای اجرا ابلاغ کرد.
در جلسه‌ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور جمعی از اعضا شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضا دولت، کلیات سند ملی امنیت غذایی کشور مورد بررسی قرار گرفت و به تایید رسید.
ستاد توسعه فناوری نانو اعلام کرد سند ملی توسعه علوم و فناوری نانو تصویب شد.
در سند استراتژی امنیت ملی بایدن از تهدید چین سخن گفته شده است. با این وجود، همزمان به لزوم تعهدات کاملا غیرواقع بینانه برای همکاری امریکا با آن کشور نیز اشاره شده است.
در ماه گذشته میلادی یک سند سیاستگذاری استراتژی امنیت ملی آمریکا اشاره بسیار مختصری به کره شمالی داشت؛ اما پنتاگون در اسناد جدید بسیار عمیق‌تر به پیونگ یانگ پرداخته و به طور مستقیم و آشکار کره شمالی را تهدید کرده است.
سند استراتژی امنیت ملی دولت بایدن که مدت‌ها در انتظار آن بودیم بیش از آن که پاسخی درباره رویکرد کاخ سفید به بحران‌های جهانی باشد، پرسش‌هایی را مطرح می‌سازد. استراتژی جدید همانند آن که بگوییم برای توقف آتش سوزی خانه‌ها با آتش افروزان همکاری خواهیم کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ