دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری گفت: در صورتی که سهم غذاهای دریایی در سفره مردم ۳ برابر شود یک اقتصاد بزرگ شکل می‌گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فینال جام جهانی زنان با حضور 11 بازیکن بارسلونا برگزار خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه مصوبات این کمیسیون درباره ارتقای نظام آموزشی در لایحه برنامه هفتم را تشریح کرد.
خجسته مهربا اشاره به اینکه برای جبران و غلبه بر ناترازی گاز ۵۰میلیارد دلارسرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی شده است،گفت:ضرورت این موضوع آنجاست که ۹۹.۵درصد انرژی مورد نیازکشوراز نفت و گاز تأمین میشود.
بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که از ابتدای ماه آگوست تا پایان ماه ژانویه سال آینده روزانه معادل ۲۳.۸ میلیون دلار یوآن چین به بازار ارز این کشور تزریق خواهد کرد.
ارومیه - وزیر آموزش و پرورش گفت: سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور بسیار پایین است در حالیکه در کشورهای دیگر این سهم ۲ برابر است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت:نمایندگان اعضای کمیسیون تلفیق در جلسه عصر امروز برسهم ۴ درصدی قوه قضائیه از منابع بودجه عمومی اعم از منابع اختصاصی و منابع عمومی تاکید کردند.
عجیب‌تر این که؛ همین کویت که اکنون برای ایران خط و نشان می‌کشد و ادعای مالکیت بر میدان گازی آرش را مدام تکرار می‌کند، در سال‌های ریاست جمهوری آقای خاتمی قبول داشته که ایران در این میدان گازی سهم دارد و بر اساس همین باور نیز، مقامات کویتی به ایران سفر کرده و تلاش کردند مسئله را حل کنند. اما تغییر رویکرد کویت و توضیحی که اخیرا با کمک کشور‌های دیگر ارائه می‌دهد نشان دهنده این است که خود عربستان و کویت نیز می‌دانند که ایران در این میدان گازی سهم دارد. اگر این کشور‌ها معتقدند ایران هیچ سهمی ندارد چرا مدام در این خصوص توضیح می‌دهند؟ بنابراین فقط به دلیل ادعای ایران نیست که جواب می‌دهند، بلکه خود نیز بر سهم ایران واقفند.»
در پايان رقابت هاى پنج وزن اول كشتى آزاد جوانان جهان، ايران به يك طلا و يك برنز دست يافت.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سهم برق هسته‌ای از برق کشور ۲۰ هزار مگاوات تعیین شده که این سهم منطقی و مطالعه شده است و پشتوانه اطلاعاتی دارد.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به آمار رشد صنایع خلاق گفت: پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۳۰ میلادی، ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی در کل دنیا را صنایع خلاق و فرهنگی تشکیل دهد.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق آمارهای تخمین زده شده سهم زبان فارسی در وب، ۱.۷ درصد است و این زبان دهمین زبان دنیا در فضای مجازی به شمار می آید.
مهاجم برزیلی لیورپولی‌ها در شب درخشان مقابل منچستر یونایتد، یک گل وارد دروازه دخیا کرد تا او هم سهمی از نمایش فوق‌العاده داشته باشد.
خانواده پهلوی علاوه بر ۸.۲ درصد از زمین‌های مرغوب و حاصلخیز در سراسر ایران که بنیان ثروت خانواده پهلوی بوده، آن‌ها صاحب سهام کارخانجات، سهم از فروش نفت، شرکت‌های معدنی، سهام هتل‌ها در سراسر دنیا به ویژه امریکا، صنایع فلزی، مبالغی وجه نقد در بانک‌های معتبر دنیا و... نیز بوده‌اند. آثار هنری بسیاری نیز توسط فرح پهلوی خریداری شد که بخشی از سرمایه این خانواده محسوب می‌شد که هنوز سندی مبنی بر خروج این آثار از کشور در دست نیست، اما بخشی از این آثار در حال حاضر در موزه‌های مختلف کشور نگهداری می‌شوند.
«ماندان» یا «ماندانا» در لغت به معنی شاه‌بوی عنبر سیاه، دختر «آژی دهاک» آخرین پادشاه ماد است که همسر «کمبوجیه» پدر کوروش شد و از این وصلت کوروش به دنیا آمد. او در تربیت و نیز انتقال قدرت به کوروش سهم بسیار موثری داشت.
رییس دفتر انرژی سازمان برنامه و بودجه گفت: سهم مصرف گاز در بخش خانگی ۳۳ درصد است و همچنین ۳۴ درصد از گاز به نیروگاه‌ها می‌رود. این رویه در شرایط تحریمی و کاهش درآمد‌های ارزی، قابل دفاع نیست. از طرفی سطح هدررفت انرژی هم در کشور بالاست و با وجود اینکه دومین دارنده ذخایر گاز در دنیا هستیم، شانزدهمین صادرکننده گاز به شمار می‌آییم و تا سال ۱۴۲۰ باید بحران گازی را تحمل کنیم تا پنج فاز پارس جنوبی افتتاح شود و بتواند کسری گاز را جبران کند.
بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا مطابق با همه دوره‌های گذشته شگفتی‌های زیادی در خود داشت که قهرمانان شش دوره جام جهانی هم اسیر آن شدند.
رئیس مجلس ضمن انتقاد از سهم ۲ تا ۳ درصدی دریا در تولید ناخالص داخلی کشور، گفت: موضوعات دریاپایه در برنامه هفتم توسعه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
سید علی حسینی با اشاره به اینکه زمان مناسب برای رفع نقاط ضعف و سرمایه‌گذاری در بنادر شمالی کشور فرارسیده است، گفت: ایران باید سهم خود را از حمل و نقل دریای خزر افزایش دهد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: بسیاری از پالایشگاه‌های دنیا مشخص است که از چه مجموعه‌هایی نفت دریافت می‌کنند و متناسب با ساختار فنی پالایشگاه‌ها نفت متناسب خود را از بازار تهیه می‌کنند.
مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: بسیاری از پالایشگاه‌های دنیا مشخص است که از چه مجموعه‌هایی نفت دریافت می‌کنند و متناسب با ساختار فنی پالایشگاه‌ها نفت متناسب خود را از بازار تهیه می‌کنند.
شیراز - رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: سهم ایران در انرژی گاز دنیا باید افزایش داشته باشد و باید به طور نیابتی صادرکننده گاز به اروپا باشیم.
معاون وزیرجهاد کشاورزی گفت: ایران تولید ۹۵ درصد زعفران دنیا را در اختیار دارد اما سهم‌ کشور ما در بازار مالی کمتر از ۵۰۰ هزار دلار است.
سهم دریا از تولید ناخالص داخلی در کشورهای ساحلی پیشرفته مانند اروپا ۵۰ درصد است، اما این رقم در کشور ایران با وجود قریب به ۶ هزار کیلومتر نوار ساحلی، تنها دو درصد است.
به گفته ایوبی، درصد گردشگران فرهنگی که فقط به یک کشور برای فرهنگ می روند نزدیک 20 درصد است و اگر سهم ما در گردشگری دنیا فقط همین گروه باشد، رقم قابل توجهی خواهد شد. وی توضیح داد: 5 شهر خلاق داریم و یونسکو به درستی فهمید که باید منابع خلاق فرهنگی را برای توسعه شهرها بسیج کند و شهرهای خلاق در یکی از هفت رشته هنری همچون ادبیات، موسیقی، فیلم، معماری و... سرآمد هستند و شغل های پایدار در این رشته ها در این شهرها اتفاق می افتند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ