دولت از ابتدای سال جاری ۸۷ هزار میلیارد تومان بابت اصل و سود اوراق بدهی منتشر شده در سال‌های قبل را پرداخت کرده و کل تعهدات باقیمانده تا پایان سال بابت تسویه اصل و سود اوراق منتشر شده در سال‌های قبل، ۸۷.۶ هزار میلیارد تومان است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در دو سال ابتدایی فعالیت دولت سیزدهم، درآمد نفتی رو به افزایش بوده و است. ابهام اول این‌گونه ایجاد می‌شود که «اگر درآمد نفتی افزایش پیدا کرده، چرا دولت برای بدهی‌های قبلی دست به فروش اوراق زده است؟» این درست که دولت روحانی دست به انتشار اوراق زده و بدهی ایجاد کرده بود؛ اما روی کاغذ، وقتی درآمد‌ها افزایش پیدا می‌کند، باید پرداخت بدهی‌های قبلی در اولویت باشد یا هزینه‌کرد آن در محل‌های دیگر؟به این موضوع توجه کنید که در دولت روحانی، به آن اندازه که اوراق فروخته شد، نفت فروخته نشده است.
عاشوری گفت: سه راه‌حل برای پرداخت مطالبات دولت به پالایشگاه‌ها وجود دارد که یکی از آنها تهاتر مطالبات با بدهی های مالیات است.
داود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه دولت رئیسی در توییتی به محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی در مورد انتشار اوراق مالی پاسخ داد و نوشت: دولت آقای روحانی فقط در دو سال پایانی خود با انتشار اوراق، مالی بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به جا گذاشت دولت سیزدهم این بدهی‌ها را با انتشار اوراق مالی جدید در دو سال اخیر بازپرداخت. کرد بدهی‌های خود را به نام دیگران فاکتور نکنید.
لازم به ذکر است که پیش از این نوبخت اظهار کرده بود که با انتشار ٣١١/٥ هزار میلیارد تومان اوراق مالی، دولت سیزدهم در کمتر از دوسال بیش از ٨ سال فعالیت دولت های یازدهم و دوازدهم ، انواع اوراق مالی برای کسب درامد منتشر کرد.
مهدی تاج ضمن اشاره به بدهی برخی باشگاه های لیگ برتری گفت: راغب هستیم استقلال هم مراحل خود را طی کرده و مجوز حرفه ای بگیرد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: دولت و مجلس در مورد بازپرداخت حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ همکاری‌های خوبی انجام دادند.
بدهی‌های دولت و شرکت‌های دولتی تا پایان آذر سال ۱۴۰۱ برابر با یک میلیون و ۱۴۴ هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان و مطالبات دولت تا پایان آذر ۱۴۰۱ برابر با ۵۴۱ هزار و ۱۰۱ میلیارد تومان بوده است.
یک کارشناس مسکن گفت: برای تسریع بخشی در نوسازی بافت های فرسوه بهتر است که دولت واحد مسکونی به صاحبان بدهد و زمین های بافت فرسوده را برای ساخت وساز دریافت کند.
دولت مکلف شد از طریق اسناد تسویه خزانه، بدهی‌های قطعی خود به اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی خصوصی و موسسات عمومی دولتی (شهرداری ها) را تسویه کند.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده توجه ویژه ای به رشد تولید، خنثی سازی تحریم ها و پرداخت بدهی های قبلی دولتی داشته است.
بر اساس گزارشی که در مجلس قرائت شد، علی رغم امکان بهره گیری دولت از ظرفیت قانونی برای تأدیه بدهی‌های خود به صندوق‌های بازنشستگی، اما این اتفاق عملیاتی نشده است.
بر اساس اعلام خزانه داری کل کشور، گزارش سه ماهه دوم سال ۱۴۰۱ بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی در سه ماه دوم امسال ۱۹۲ هزار میلیارد تومان نسبت به3 ماه نخست کاهش داشته است.
بر اساس گزارش خزانه داری کل کشور، بدهی‌های دولت در سه ماهه دوم امسال ۱۹۲ هزار میلیارد تومان نسبت به سه ماهه نخست کاهش داشته است.
محمدرضا فرزین، اقتصاددان، رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی و مدیرعامل بانک ملی ایران در گفت وگو با همشهری ریشه تورم سازی بانک ها را حجم بالای تسهیلات تکلیفی، نسبت منفی کفایت سرمایه بانک ها و البته بدهی دولت به شبکه بانکی می داند.
وزیر نیرو گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته بدهی‌های مختلف دولت از جمله بدهی‌های بانکی و مطالبات صاحبان صنعت برق را تسویه خواهیم کرد.
وزیر نیرو گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته بدهی‌های مختلف دولت از جمله بدهی‌های بانکی و مطالبات صاحبان صنعت برق را تسویه خواهیم کرد.
سخنگوی دولت گفت: دولت می‌خواهد در ازای بدهی‌هایی که در بخش‌های مختلف دارد، طرح‌های نیمه تمام یا در حال ساخت را به طلبکاران واگذار کند تا هم این طرحها تکمیل شوند و هم بدهی های دولت تسویه شود.
تبریز- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت فعلی ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از قرض‌های دولت قبلی به بانک مرکزی را پرداخت کرده تا ابر تورم را مهار کند.
عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: دولت آقای رئیسی ماهانه 10 هزار میلیارد تومان اقساط بدهی های دولت قبل را به بانک مرکزی می دهد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که اگر حساب تسعیر دارائی‌ها و بدهی‌های خارجی بانک مرکزی بستانکار شود، مانده حساب مزبور قابل برداشت نیست و در پایان همان سال مالی با بدهی دولت به بانک مرکزی تسویه می‌شود.
نمایندگان مجلس مقرر کردند چنانچه حساب تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های خارجی بانک مرکزی بستانکار شود، در پایان همان سال مالی با بدهی دولت به بانک مرکزی تسویه می‌شود.
اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام «شفاف سازی دارایی‌ها و بدهی‌های نهادهای عمومی غیردولتی و ارائه گزارش سالانه به دولت برای درج در ترازنامه مالی کشور» را تصویب کردند.
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: دولت برای تامین منابع جاری تلاش‌های بسیاری انجام داد تا بدهی‌های گذشته جبران شود.
سید احسان خاندوزی گفت: گفتمان دولت آیت الله رئیسی به گونه ای است که با گفتمان دولت های قبلی فرق دارد و این دولت به دنبال حذف نگاه های منفعت طلبانه یا شبکه ای کسانی است که نفعشان در اقتصاد، همان وضعیت بیمار گونه اقتصاد در دوره های قبلی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ