یک کارشناس مسکن گفت: برای تسریع بخشی در نوسازی بافت های فرسوه بهتر است که دولت واحد مسکونی به صاحبان بدهد و زمین های بافت فرسوده را برای ساخت وساز دریافت کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
همکاری‌های موردی و موضوعی ایران و آژانس از اواخر ماه مه و نهایی شدن مساله تبادل زندانیان در ۱۰ اوت در چارچوب توافق محدودسازی تنش، بار دیگر امیدها را در بین محافل رسانه‌ای و سیاسی ایجاد کرده است که گزینه احیای برجام می‌تواند بار دیگر روی میز قرار گیرد.
وزیر صمت گفت: حمایت از صنایع کوچک در دستور کار وزارت صمت است و ما به دنبال احیای واحدهای راکد، مقاوم کردن صنایع و کاهش هزینه‌ها هستیم.
کارشناسان در نشست تخصصی مهر ضمن تشریح علل قطع روابط ایران و مصر در ۴ دهه گذشته تأکید کردند که احیای روابط دو کشور متأثر از عوامل کلان‌تر و رفتار بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.
اهالی روستای حاجته در تنکابن پارچه‌هایی را احیا کردند که سال‌ها کسی آن را نبافته بود. آنها با محصولاتی که دارند؛ برای گردشگران خود تجربه‌ای متفاوت از سفر به یک روستا را رقم می‌زنند.
بسته اقدام مشترک وزارت میراث فرهنگی و بنیاد مسکن به منظور حفاظت و احیا ۱۰۰ روستای تاریخی و گردشگری و حمایت و توانمندسازی مردم در این روستاها برای اجرا ابلاغ شد.
مدیر یکی از هتل‌های زنجیره‌ای که به دلیل مسئله حجاب برای بار سوم تعطیل شده است در نوشته‌ای کنایه‌آمیز بابت این برخورد از مسئولان تشکر کرد. او دربخشی از نامه اعتراضی خود نوشت: خواستیم از این فرصت استفاده کنیم و از تلاش شبانه‌روزی شما برای پیشرفت صنعت گردشگری کشور و همچنین توجه به تلاش بخش خصوصی جهت احیای بافت تاریخی، تشکر کنیم.
مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها و بافت های تاریخی گفت: در سال پیش رو امیدواریم بتوانیم سهم پروژه‌های مشارکتی میراث فرهنگی را افزایش دهیم.
مدیر بافت تاریخی تهران گفت: شهرداری تهران و شرکت پست، برای تملک خانه تاریخی مستوفی الممالک تهاتر می‌کنند تا پس از سال‌ها این بنا مرمت و احیا شود.
رشت - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از احیای هنر منسوخ شده «دارایی بافی» در این استان خبر داد و گفت: گیلان، میزبان برنامه مهر اصالت مرغوبیت صنایع‌دستی می‌شود.
محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در تماس تلفنی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین از ابتکارعمل و نقش این کشور در گسترش روابط حسن همجواری میان ایران و عربستان تقدیر کرد.
معاون میراث فرهنگی در پاسخ به نامه پیگیری معاون شهرسازی درباره بافت تاریخی شیراز از ملاحظات این وزارتخانه خبر داد و نوشت: لازم است کلیه بناهای ثبت ملی و واجد ارزش تملک و احیا شوند.
مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت اعلام کرد: میزان پیشرفت فیزیکی کارخانه احیا شماره 2 مجتمع فولاد بافت به بیش از 86 درصد رسیده و تست سرد آن آغاز شده است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ابلاغ بخشنامه‌ای به‌منظور احیا بافت فرسوده گفت: تمرکز ما بر توسعه مسکن روستایی حدوداً سالی ۲۰۰ هزار مسکن است.
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: اتفاقاتی که در زلزله‌های اخیر رخ داد، هشدار جدی برای احیا بافت‌های فرسوده است و این امر می‌تواند در کاهش خطرات بالقوه مانند زلزله اثرگذار باشد.
محمدمهدی کلانتری، پژوهشگر مرمت و احیای بافت تاریخی: از مردم زمین را می‌خرند متری ۸ میلیون تومان و در آن قبر می‌سازند و آن را متری ۳ میلیارد به همان مردم می‌فروشند! آقای وحیدی، وزیر کشور جز هیئت امنای حرم هستند و ۱۰۰ میلیارد تومان از طرف وزارتخانه به این موضوع کمک کرده‌اند!
مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت اعلام کرد: میزان پیشرفت فیزیکی کارخانه احیا شماره 2 مجتمع فولاد بافت به 83.1 درصد رسیده و طبق برنامه، تست سرد آن تا پایان بهمن ماه سال جاری آغاز می‌شود.
گروهی از محققان با همکاری پژوهشگران ایرانی داربست هایی از مواد نانو ابداع کرده اند که در مهندسی بافت استخوان کارآمد هستند و به احیای آن نیز کمک می کنند.
شرکت های توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان و احیا استیل فولاد بافت در همایش ششمین دوره ممیزی عملکرد ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) ایمیدرو تقدیر شدند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بافت‌های فرسوده مازندران بر احیای این بافت‌ها تاکید کرد و گفت: مرمت و واگذاری خانه‌های تاریخی باید در اولویت برنامه‌ها و توجه همه مدیران مرتبط باشد.
میزان پیشرفت فیزیکی فاز 2 شرکت احیا استیل فولاد بافت مطابق با اهداف پیش بینی شده، در حال حاضر به 75 درصد رسیده است.
گروهی از محققان ایرانی یک وصله با ریز سوزن و حاوی دارو ابداع کرده اند که در بیماری عفونت لثه، بافت های مبتلا را احیا می کند.
نخست‌وزیر کانادا نوشت: «کانادا به حمایت از احیای حاکمیت تمامیت ارضی و استقلال اوکراین متعهد است و همچنین به پاسخگو کردن رژیم روسیه بابت تهاجم غیرقانونی‌اش. من در این باره عصر امروز با دنیس شیمیهال نخست‌وزیر اوکراین حرف زدم».
ماجرای مهسا امبنی دختر ۲۲ ساله‌ای که چند روز قبل توسط ماموران گشت ارشاد بازداشت و پس از انتقال از وزرا به بیمارستان کسری جان باخت واکنش چهره‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشته است. در همان ساعات اولیه انتشار خبر جان باختن مهسا امینی پلیس ویدیویی از حضور او در وزرا منتشر کرد که این ویدیو با واکنش‌های انتقادی مواجه شد. امروز دوباره پلیس ویدیوی جدیدی از حضور مهسا امینی در ورزا و لحظات احیا او منتشر کرده است.
در نشست سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران و شهردار تبریز تجربیات و برنامه های دو کلانشهر در راستای احیای بافت فرسوده و تولید مسکن بررسی شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ