وزیر نیرو گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته بدهی‌های مختلف دولت از جمله بدهی‌های بانکی و مطالبات صاحبان صنعت برق را تسویه خواهیم کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سازوکار بازپرداخت بدهی و ایفای تعهدات قطعی دولت به بانک‌ها را تعیین کردند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در یک سال اخیر در زمینه ساماندهی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان اقدامات خوبی انجام شده است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: در مصوبه‌ای دولت را مکلف کردیم تا از طریق انتشار اوراقی که در دست بانک‌ها بلوکه شده و در طول ۵ سال نقد می‌شود، بدهی خود به بانک‌ها را تسویه کند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: بر اساس یکی از مصوبات این کمیسیون، بدهی صندوق توسعه ملی توسط دولت پرداخت می‌شود و برداشت از میادین مشترک نفتی افزایش می‌یابد.
رئیس‌جمهور آمریکا بر این باور است که مذاکرات با جمهوری‌خواهان در خصوص بحران سقف بدهی این کشور نتیجه بخش بوده است.
دولت مکلف شد از طریق اسناد تسویه خزانه، بدهی‌های قطعی خود به اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی خصوصی و موسسات عمومی دولتی (شهرداری ها) را تسویه کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای سازوکاری پرداخت بخشی از بدهی دولت به صندوق توسعه ملی را تعیین کردند.
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دولت را موظف به پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی به میزان حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان کردند.
مدیرعامل استقلال از دولت خواست طلب استراماچونی را پرداخت کنند تا مشکلات بعدی برای این باشگاه پیش نیاید.
رئیس کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات صندوق‌ها را پیگیری می‌کنیم نباید بدهی دولت به صندوق‌های بیمه‌ای سنگین شود.
بر اساس گزارشی که در مجلس قرائت شد، علی رغم امکان بهره گیری دولت از ظرفیت قانونی برای تأدیه بدهی‌های خود به صندوق‌های بازنشستگی، اما این اتفاق عملیاتی نشده است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه اصلاح تبصره ۵ قانون بودجه ۱۴۰۱ مبنی بر تسویه بدهی دولت به حوزه برق با انتشار اوراق مالی موافقت کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه اصلاح تبصره ۵ قانون بودجه ۱۴۰۱ مبنی بر تسویه بدهی دولت به حوزه برق با انتشار اوراق مالی موافقت کردند.
«انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها است که ادامه این وضعیت قدر مسلم به ورشکستگی آن‌ها ختم خواهد شد، از سوی دیگر این بحران بدهی دولت نیز می‌تواند، به یک بحران عمومی بدهی ختم شود؛ اگر قرار باشد، همین وضعیت ادامه پیدا کند.»
مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: یکی از چالش‌های مطرح شده، بدهی دولت به صندوق ذخیره است که قریب به ۳ هزار و ۶۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۰ برآورد شده است.
مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: یکی از چالش‌های مطرح شده، بدهی دولت به صندوق ذخیره است که قریب به ۳ هزار و ۶۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۰ برآورد شده است.
از آنجا که استقراض از بانک مرکزی برای جبران کسری بودجه خط قرمز دولت بوده، فروش اموال مازاد و اوراق به جای استقراض از بانک مرکزی و به عنوان کم خطرترین راه دنبال شده است.
دولت از ابتدای سال جاری ۸۷ هزار میلیارد تومان بابت اصل و سود اوراق بدهی منتشر شده در سال‌های قبل را پرداخت کرده و کل تعهدات باقیمانده تا پایان سال بابت تسویه اصل و سود اوراق منتشر شده در سال‌های قبل، ۸۷.۶ هزار میلیارد تومان است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که اگر حساب تسعیر دارائی‌ها و بدهی‌های خارجی بانک مرکزی بستانکار شود، مانده حساب مزبور قابل برداشت نیست و در پایان همان سال مالی با بدهی دولت به بانک مرکزی تسویه می‌شود.
نمایندگان مجلس مقرر کردند چنانچه حساب تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های خارجی بانک مرکزی بستانکار شود، در پایان همان سال مالی با بدهی دولت به بانک مرکزی تسویه می‌شود.
معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه در آغاز به کار این دولت، خزانه خالی با ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم، گفت: دولت گذشته دستاوردی دستاوردی جز رشد اقتصادی نزدیک به صفر نداشت.
از ۲۹ مرداد تا ۱۰ شهریور مشروط بر پرداخت اصل بدهی مالیاتی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای فعالان حقیقی و تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان برای فعالان حقوقی بخشودگی ۱۰۰ درصد مالیاتی انجام خواهد شد.
اختلال‌های اخیر در شبکه اینترنت با واکنش توأم با نگرانی بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است. آن‌ها معتقدند که با اجرای این طرح دسترسی آن‌ها به شبکه آزاد جهانی محدود خواهد شد. در مقابل، دولت تأکید دارد که هدف اصلی از اجرای این طرح «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» است.
سید احسان خاندوزی گفت: گفتمان دولت آیت الله رئیسی به گونه ای است که با گفتمان دولت های قبلی فرق دارد و این دولت به دنبال حذف نگاه های منفعت طلبانه یا شبکه ای کسانی است که نفعشان در اقتصاد، همان وضعیت بیمار گونه اقتصاد در دوره های قبلی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ