کره جنوبی خود را برای شلیک احتمالی موشک بالستیک از زیردریایی کره شمالی آماده می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی در جدیدترین آزمایش خود با حضور کیم جونگ اون چندین موشک بالستیک از نوع کروز شلیک کرد.
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از پرتاب موشکی تازه کره‌شمالی خبر داد.
ارتش کره جنوبی مدعی شده است که کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.
پس از اعلام خبر پرتاب ماهواره از سوی کره شمالی، آژیرهای خطر در کره جنوبی و ژاپن به صدا درآمد؛ مقامات از ساکنان خواستند در منازل خود بمانند به زیرزمین بروند یا فوراً در پناهگاه‌ها مستقر شوند.
در ادامه افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، رسانه‌های کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند کره شمالی بار دیگر یک موشک بالستیک را آزمایش کرده است.
رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت: ارتش ما ضمن تقویت نظارت و هوشیاری خود، وضعیت آمادگی کامل خود را با همکاری نزدیک با ایالات متحده حفظ می‌کند.
ارتش کره جنوبی در بیانیه ای از پرتاب موشکی دوباره کره شمالی خبر داد.
ارتش کره جنوبی از اقدام پیونگ یانگ در شلیک یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن در نخستین روز سال جدید میلادی خبر داد.
ارتش کره جنوبی بامداد شنبه اعلام کرد که پیونگ یانگ یک موشک بالستیک شلیک کرده است.
مقامات کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند کره شمالی امروز یکشنبه بار دیگر دو موشک بالستیک را به سمت سواحل شرقی شبه‌جزیره کره شلیک کرده است.
ارتش کره جنوبی بامداد جمعه از اقدام همسایه شمالی این کشور در شلیک موشک بالستیک خبر داد.
مقامات کره جنوبی و ژاپن از شلیک یک فروند موشک بالستیک کره شمالی به سمت دریایی ژاپن خبر دادند.
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز در بیانیه ای از شلیک ۴ موشک بالستیک از سوی کره شمالی خبر داد.
براساس گزارش ارتش کره جنوبی؛ روز چهارشنبه تنها ظرف هفت ساعت، کره شمالی پس از پرتاب دستکم ۱۷ موشک بالستیک، حدود ۱۰۰ شلیک توپخانه‌ای نیز به سوی منطقه‌ای بیطرف و خنثی در دریای شرق انجام داد.
ستاد کل نیروهای مسلح کره جنوبی اعلام کرد در پاسخ به آزمایش موشکی کره شمالی، چند موشک را به سمت مرزهای دریایی با همسایه شمالی خود شلیک کرده است.
ارتش کره جنوبی از شلیک دو موشک بالستیک کوتاه برد کره شمالی به سمت آب های شرقی این کشور خبر داد.
کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که کره شمالی یک موشک بالستیک دیگر را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.
کره شمالی در پی مانور مشترک موشکی کره جنوبی و آمریکا و بازگشت یک ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه و در پاسخ به این اقدام، بامداد امروز ۲ موشک بالستیک کوتاه برد به سمت سواحل شرقی خود به سوی آب‌های دریای ژاپن شلیک کرد.
ظرف ۱۲ روز گذشته، این ششمین آزمایش موشکی کره شمالی است که توسط ستاد مشترک ارتش کره جنوبی و دولت ژاپن گزارش شد و این درحالی است که این کشور روز سه‌شنبه هم یک موشک بالستیک میان برد دیگر به سمت ژاپن شلیک کرده بود.
ارتش آمریکا و کره‌جنوبی امروز چهار موشک زمین به زمین به سمت دریای ژاپن شلیک کردند و این به دنبال شلیک یک موشک بالستیک قاره‌پیما از نوع هوآسونگ-۱۲ به دست کره‌شمالی انجام می‌شود.
خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد که کره جنوبی و آمریکا ۴ موشک را به سمت دریای ژاپن شلیک کردند.
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که همسایه شمالی آنها یک فروند موشک بالستیک نامشخص به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرده است.
ارتش کره جنوبی اعلام کرد که این موشک بالستیک کوتاه برد بوده و درست قبل از ساعت ۷ صبح به وقت محلی از حوالی منطقه «تائچون» در پیونگ‌یانگ شلیک شد و حدود ۶۰۰ کیلومتر (۳۷۳ مایل) در ارتفاع ۶۰ کیلومتری و سرعت ۵ ماخ پرواز کرد.
خبرگزاری رسمی کره جنوبی "یونهاپ" نوشت نشانه‌های مشکوک از جانب کره شمالی درشرایطی درحال وقوع است که کره جنوبی و آمریکا تصمیم دارند در پایان ماه جاری میلادی در رزمایشی با حضور یک ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا شرکت کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ